Iemand nog tips voor de combinatie kerstboom en kitten? We hebben gisteren een (nep)boom gekocht en ik wil hem volgend weekend optuigen. Moet nog versiering etc kopen, dus dat worden sowieso plastic/kunststof ballen denk ik. Kan je die ook overal kopen eigenlijk? Ik ken van vroeger thuis alleen de glazen glimmende ballen maar dat lijkt me geen succes haha!
Wij hebben met kleine kittens destijds de kerstboom zonder ballen een paar dagen eerder opgezet zodat ze konden wennen aan de boom. Dat gaf ons ook wat tijd om ze eruit te plukken. We hadden daarna eerst de lampjes en slingers erin gehangen en toen dat goed ging ballen. Niet te laag beginnen met ballen hangen want dan gaan ze er waarschijnlijk tegenaan meppen.
inderdaad niet te laag dingen hangen. En misschien onderaan de dingen die je het minst leuk vindt? Zodat het niet erg is als er wat valt want de kans zit er wel in dat dat gaat gebeuren.
Wat een ontzettend goed nieuws! Een diepe buiging voor alle moeite die jullie voor dit beestje hebben gedaan.
Heb het afgelopen half uur allerlei verhalen op de site van het Dierenthuis gelezen en zit nu met een heel warm gevoel en tranen in mijn ogen. Zo fijn dat al die beestjes toch nog een kans krijgen en daar lekker verder kunnen leven.
Oh, ik word hier echt heel erg blij van om te lezen! Wat ontzettend goed van jullie dat je al die moeite hebt gedaan. En dan ook nog met zo’n goede afloop!
Wat een geweldige mooie mensen zijn jullie dat jullie je zo om dat beestje hebben bekommerd. Ik ben heel erg blij dat deze kat mag blijven leven en een permanent thuis heeft gekregen
Fantastisch nieuws en fantastische organisatie zo te horen en lezen, heb me direct ingeschreven als donateur.
Wat lief dat je dat gedaan hebt zeg! Dat kunnen ze zo goed gebruiken. Het is volledig gerund door vrijwilligers en op basis van donaties.
Voor iedereen in de buurt van Almere of als je geïnteresseerd bent, ze hebben bezoekersdagen. Op zaterdag 8 december is de laatste dit jaar en dan gaan ze een paar maanden dicht om stukken op te knappen enzo. Je kunt je opgeven via facebook en de site.
Ik las dit vanavond en toen heb ik snel de kerstboom opgezet, in eerste instantie snuffelde hij er aan en ging slapen, maar nu zit hij IN de kerstboom met z’n staart te spelen. Niet eens met de takken, maar met zichzelf.
Lekkere dikzak daar wil je je hoofd gewoon induwen.
Hij is afgevallen, maar nog steeds een te zware kat en verder heel veel haar.
Ik ken het heb een dikke pers hier rondlopen, niemand gelooft dat zn vacht hem zo vol maakt
Ik heb ook een pers. Maar zonder over dreven platte neus.
Mijn date die ik nu meerdere malen per week zie heeft 2 main coon katten. Super lief maar die haren, mijn hemel. Ik ben zelf helemaal geen huisdieren gewend van huis uit dus dit is wel wennen zeg maar. Wat is de truc voor die haren op kleding? Overal een kledingroller mee naar toe nemen?
Ja.
Ik heb mijn kat altijd beetje bij mij.
@TanteBetje wat een goed nieuws! Heel fijn om te horen, en wat een mooie plek! Vind het zo lief dat je zoveel moeite hebt gedaan voor die arme kat
Ik ben bezig mijn kat aan het bijvoeden, het is een gehandicapt katje zonder bijholtes en chronische niesziekte, maar eh… hij was niet blij met mij. Maar hij is zo dun dat je zn botjes voelt. Dus heb duur krachtvoer gekocht en zeg tegen mijzelf dat het voor zn eigen best wil is.
Grr onze buren zeiken zo erg om onze katten. Ze staan nu regelmatig op de stoep herrie te schoppen. Ben ze echt al heel vaak tegemoet gekomen maar nu begint ze te dreigen en dat pik ik echt niet.
We wonen in een wijk met nog minstens 40 andere katten maar toch is ze er van overtuigd dat het alleen door onze katten komt.
We hebben een poosje hun voortuin poepvrij gemaakt en netjes aangeveegd zodat ze dat in ieder geval niet zelf hoeven te doen maar nu zeurt ze weer dat ze op de auto zitten. Onze katten zijn bijna niet buiten met dit weer dus ik betwijfel echt of het over die van ons gaat.
Ik heb diervriendelijke dingen voor ze gekocht, de tuin opgeruimd en nog is het niet goed. Nu wil ze prikkeldraad gaan leggen. “Ik heb je gewaarschuwd”. Wat moet ik hiermee? Ik kan en wil ze echt niet binnen houden en bovendien, voor die van ons 38 anderen. Ging altijd wel redelijk met ze om maar nu ben ik net echt boos geworden.
Het is trouwens niet eens echt een tuin maar een klein stoepje met een strook van 10cm aarde en een paar plantjes.