Kattentopic

Misschien wat te laat inmiddels, maar lokken met een snoepje? Het snoepje voor zn neus houden zodat hij lekker is gemaakt en dan het snoepje in de reismand gooien.

Ja het valt echt mee. Is een druppel op een gloeiemde plaat zeg maar! Die van mij hoor je nauwelijks. Ik zou er bewijs van spreken naast in slaap kunnen vallen.

1 like

@Sjern, ik heb je een berichtje gestuurd over voodoo <3

Ik heb een speelgoedtip. Mijn katten zijn helemaal niet zo speels, touw, muisjes, interesseert ze geen hol. Ik dacht dat het was omdat het katers van middelbare leeftijd zijn. Totdat ik afgelopen weekend wat chenilledraad liet slingeren. Nu gaan ze helemaal los.
image

8 likes

Volgens mij moet je mij hebben :wink:

2 likes

Ja! Sorry, haal jullie in mā€™n hoofd door elkaar. Maar je hebt dus een pb.

1 like

Even een succesberichtje. We hebben onze zwarte zwerver vandaag uit het asiel meegekregen en naar zijn nieuwe permanente thuis gebracht. We hebben gepraat als brugman, en na een uur besloten ze dat wij teveel stennis schopten en kregen de kat mee. Hij is nu in het Dierenthuis in Almere, een opvanghuis voor dieren die nergens anders meer heen kunnen. Hij is direct vanmiddag gecastreerd en gechipt en gaat vanaf morgen herstellen en de rest van zijn leven tegemoet. En dat terwijl hij vanmiddag door het asiel waar hij was afgemaakt zou worden. Er zat echt een engeltje op zijn schouderā€¦

Trouwens een geweldige organisatie, voor wie het nog niet kent. Dierenthuis is een permanent huis voor katten en honden, dus er worden geen dieren uit geplaatst.

42 likes

Yay!!! Hier wordt ik zo blij van :grin: :sob:

1 like

Ik heb vanavond zitten huilen omdat ik echt even niet wist wat ik met mijn kat aanmoest. Ze moest dus dat pakje dragen zodat ze niet aan de wond kon likken, maar ze kwijnde iedere dag verder weg in dat ding. Speelde niet meer, bijna geen zin om te eten en het ergste: ze werd zo vals wanneer ik haar aanraakte. Normaal kreeg ze juist niet genoeg van knuffels en aandacht.

Nu heb ik dus toch maar dat pakje uitgedaan en ze leefde meteen weer op. Heeft gegeten, ging uit zichzelf rondrennen en spelen en aaien vindt ze weer fijn. Ik hoop maar dat dat wondje goed geneest met de antibiotica, want van dat pakje werd ze vreselijk ongelukkig en gestresst.

3 likes

Stress is ook niet goed voor wondgenezing. Gewoon zo goed mogelijk in de gaten houden of ze eraan zit en het dan voorkomen!

Heb inmiddels het pakje toch maar weer aangedaan. Ze had namelijk meteen weer het korstje van de wond getrokken. Ik denk dat we het toch maar uit moeten zitten tot het echt goed genezen is :slightly_frowning_face:

Fml

Ik heb een pilletje gekregen van dierenarts om hem iets rustiger te maken.
Heb hem helemaal fijn gemaakt en door zn eten gedaan.
WIL HIJ HET NIET ETEN!!

Ik ga straks toch nog maar een poging wagen om hem in die reismand te krijgen want zn pootje is er niet beter op geworden.

Heb het in zn natvoer gedaan.
Hij krijgt in het weekend altijd wat natvoer. Dus elke keer als hij het krijgt schrokt meneer het opā€¦ maar nu niet :joy:

Hij begint er nu net weer van te eten maar is te laat voor de werking

Acht wat sneu! En als je het pakje wel aanlaat, maar de knopen aan de achterkant openmaakt en de flapjes oprolt? Dat het pakje nog wel over de wond zit maar ze haar achterkant wel wat meer vrij heeft? Dit hielp bij onze kat in elk geval wel iets, had hij net wat meer bewegingsvrijheid.

Heeft de dierenarts geen ander idee/optie? Wellicht dat zij iets hebben of kunnen adviseren. Lijkt me heel vervelend dit.

@Hermione @Druppels Lief dat jullie zo meedenken! Ik zal eerst eens de tip van @Hermione uitproberen en mocht dat niet helpen dan bel ik de dierenarts even.

Ze is gelukkig niet meer zo aan het krabben en bijten. Ik denk omdat ik het pakje tussendoor even uitgewassen heb. Nu sluit het weer wat nauwer aan en zit er niet meer allemaal losgekomen haar onder.

2 likes

Zo fijn nieuws. Vind het zo lief van je dat je dit doet voor dit katje <3

1 like

Ik ben zĆ³ blij dit te horen. Echt 10000 complimenten en hartjes naar jou voor je doorzettingsvermogen :heart_eyes:

3 likes

Dat had een van mijn katten ook, maar als ik het dan door de yoghurt gooi gaat het vaak wel goed.

Succes!

Zit inmiddels weer onder de schrammen en heb filmpjes gemaakt voor de dierenarts.

Mn broer was ook in shock door het gedrag van zn kat.