Ik had van scoupy zo’n gratis zak felix soft & crunchy gekregen, en onze poes is nogal een diva als het om eten gaat. Ze wil alleen maar Whiskas en de rest eet ze gewoon omheen. Maar ze vind dit lekker! En ik heb het haar gebracht. En nu voel ik me heel trots op mezelf en heel erg gewaardeerd :’)
Wij hebben nu voor het eerst een groot balkon en vooral een van onze twee katten is er gek op. Elke keer als we de deur opendoen komt hij er achteraan. Maar ja het zijn dus geen buitenkatten en daarnaast ook nog eens niet echt de slimsten van hun soort, dus we durven ze niet zomaar op het balkon te laten. Ze mogen wel met ons mee maar we zitten er niet echt relaxed. Zodra er een vliegje ofzo is gaat de kat er achteraan en ik ben bang dat dat misgaat. Ik weiger ook om een groot net over het balkon te hangen. Komen jullie katten op het balkon en hebben jullie tips om dat veilig te doen?
Onze katten zijn ook gek op het balkon. Helaas zitten we ook nooit relaxed als ze daar zijn. Ze blijven wel rustig, maar vanaf dat er een vliegje is dan worden ze helemaal crazy.
We houden ze gewoon constant in de gaten. Laptop buiten (of gsm, tablet), drinken voor jezelf en genoeg naar de katten kijken. Ze vinden het gewoon zo fijn dat we het ze niet wil ontzeggen, zeker met zo’n mooi weer
Ja precies dit hebben wij dus ook! Ook totaal onverwachts trouwens dat ze het zo leuk vinden want het zijn allebei echte binnenkatten. De keren dat ze uit logeren gingen bij mijn moeder die een tuin heeft weigerden ze ook maar in de buurt van de deur te komen. Maar nu zijn het ineens jungle tijgers?
Mijn kat is ook niet van het balkon weg te slaan. We hebben de randen afgezet met bamboe, dus hij kan niet weg. Hij is ook niet atletisch genoeg om over de balustrade heen te springen dus dat scheelt
Ik gebruik voor de kattenbak van die korrels die klonten. Dus die kun je er heel makkelijk uitscheppen. Scheelt ook weer afval, want je schept er alleen uit wat vies is.
Het scheelt dat ik 2 kattenbakken heb (en 2 katten), maar dat ze duidelijk eentje hebben om te plassen en de anderen om te poepen.
Altijd hartjes voor Q
Gin doet het hartstikke goed, ze is echt een knuffelkont. Maar soms is ze er even klaar mee en “verstopt” ze zich. Dan krijg je dit soort prachtige beelden.
O mijn god wat een cuties. Die voetjes!!
Eind april is onze lieve kat aangereden door een auto en overleden (had ik volgens mij al op dit forum gepost). Die aanblik was echt verschrikkelijk. Ik moet nog steeds soms huilen en elke keer als ik uit ons slaapkamerraam kijk,zie ik de plek waar ze is gevonden.
Er is zo een enorme leegte… Een paar weken terug was ik random op internet aan het kijken naar witte katten (onze was voor het grootste gedeelte wit) en toen zag ik een advertentie waarin een klein wit katje te koop werd aangeboden. Mijn vriend en ik waagden de gok,maakten een afspraak om bij die mensen te gaan kijken(je weet immers nooit) en zijn ong.2 uur gereden om dat katje te bekijken.
Lang verhaal kort: we nemen ze en we kunnen haar in juli ophalen.
Ons meisje zal altijd in ons hart blijven en dit nieuwe meisje hebben we ook al in ons hart gesloten.
Mijn vraag: is er een soort acceptabel ‘tijdslimiet’ om een nieuw huisdier te nemen na het overliden van je huisdier? Wij vonden dit ok omdat we ze pas in juli zullen ophalen. Ben benieuwd naar jullie mening.
Nee joh, elke huisdier staat voor mij los van mijn andere huisdieren.
Nee, geen tijdslimiet!
Ik snap je helemaal, moet ook nog regelmatig huilen om mijn overleden kat, nu bijna een jaar geleden. Maar dat betekent niet dat je geen ruimte hebt om van een ander beestje te houden!
Ah, ik vond dat toen zo’n verdrietig verhaal toen je dat poste. En ik denk ook niet dat er een tijdslimiet is voor een nieuwe kat. Je andere kat blijft gewoon altijd in je herinnering en nu komen er nu herinneringen bij met je nieuwe kat. Dat zegt echt helemaal niets over hoeveel je van je oude katje hield.