Ik wacht nog steeds met smart op Gin, het zou vrijdag kunnen worden of volgende week dinsdag. Ze moet nog 1 test doen, maar ze weigert. Laatste keer dat we in het asiel waren was ze in een mood. We wachten nu al een paar weken en het duurt zo lang!
Wat voor test moet ze doen?
Urine, maar daarvoor moet ze op een plastic matje plassen en dat weigert ze. Ze houdt het net zo lang op tot de kattenbak terug is. Diva.
Dat meen je niet! Wat vervelend. En gewoon een lege kattenbak met plastic ondergrond? En dan dan met een pipetje opzuigen? Ze kijkt ook echt zo op de foto van; you’re not gonna get me to do that!
Oh dat weet ik niet precies, ik was er niet bij. Op de foto kijkt ze vooral chagerijnig omdat er een kat onder haar zat, ze houdt niet van andere katten
Haha love het diva gedrag, hopelijk mag ze snel naar huis!
Mijn dierenarts geeft vaak kattenbakvulling mee die niets opneemt, misschien is dat een oplossing? De kat merkt er dan niets van. Volgens mij kun je die ook gewoon zelf kopen.
Oooooh jullie katten Hou van dit topic
En inderdaad op de bak met vulling die niets opneemt en dan met zo’n ding (pipetje dus?) kun je de urine eruit halen. Ideaal!
Dat zou kunnen maar ze zit nu dus nog in het asiel. Ik denk dat ze daar ook wel trucjes voor hebben, maar voor nu is het dus afwachten
@Geheugenvaneengoudvis Wat een leukerd!!! Hoop dat ze snel met je mee naar huis mag!
Over kattenbakken gesproken: hoe vaak maken jullie die schoon?
Ik doe dat elke 10 dagen, maar eigenlijk is dat al te lang en begint het al te stinken en zou ik het elke week moeten doen. Maar ik vind dat zo’n zonde van de kattenbakvulling! Ik gebruik namelijk 9 liter klontvormend bentoniet per keer, dus kun je nagaan hoeveel ik weggooi per maand. Niet qua geld, maar ik let graag op duurzaamheid. Ik heb ook al houtsnippers geprobeerd en van die silicagel, maar dat eerste werkte totaal niet en stonk zo erg en dat tweede blieft de kat niet zo (en doet pijn aan onze voetjes, hij neemt bij het uit de bak stappen nogal wat mee namelijk en dat ligt dan door het hele huis). Ik schep trouwens elke ochtend en avond alle pis en drollen eruit, ben daar heel secuur in.
Hoe doen jullie dat?
Wij maken de kattenbakken ook elke 10 dagen proper, idd zonde van de vulling maar anders stinkt het wel zoals je zelf zei
Ik wil mijn vriend over halen om in ons nieuwe huis een kat te nemen! Heeft iemand nog tips of goede redenen om een kat te nemen. Behalve hoe leuk en lief ze zijn natuurlijk! Hij is zelf meer een honden mens maar daar zijn we nog net iets te veel voor weg. En weet zeker als we eenmaal en kat hebben dat hij die ook heel leuk zal vinden.
Onze poes heeft last van klitten maar ze laat zich absoluut niet kammen, ze trekt liever zelf de klitten eruit. Dus zo af en toe kom ik dit soort dreadlocks tegen
Mijn vriend wilde ook geen kat maar ik ben op zoek gegaan naar een kat die hij supercute vond. Nu zijn ze best buddies. Onze kat volgt hem overal en zit hem na het werk ook echt op te wachten aan de deur zoals een hond haha
Ik gebruik deze . Gaat 2,5 week mee zolang ik dagelijks even klontjes schep. In de winter iets minder lang omdat ze dan veel binnen zitten ( Heb 3 katten en 3 bakken maar ze gebruiken er 1 voor het plassen en 2 bakken zijn door 2 katten geclaimd om te poepen). Met 1 zak kan ik 2 a 3 bakken vullen.
Jongens, het gaat minstens tot dinsdag duren. Ik ben echt heel verdrietig, het blijft maar uitgesteld worden:pensive: stomme kat, hoe moeilijk is het om op een matje te plassen. Nu gaan ze met een injectie het controleren
Dit is Truffel!
Mijn baby Bailey
En onze oude brombeer Balou.
Het is wat, 3 katten hebben. De stofzuiger komt dagelijks tevoorschijn met al die haren.
Word jullie nieuwe huis ook echt een nieuwbouwhuis? Want als het al er bestaande of wat oudere woning is, kan je als argument gebruiken dat je geen last hebt van muizen als jullie een kat nemen
Nee hij is vrij nieuw haha maar muizen is sowieso een goed argument!