Kattentopic

Elke keer als het weer kouder begint te worden gaat mijn kat weer in zijn mandje liggen. De rest van het jaar doet hij er helemaal niks mee. Zo grappig. Nu ligt hij dus elke avond naast mn bed te slapen in zijn mandje, als ik mn hand uit bed steek gaat ie keihard spinnen en kopjes geven

8 likes

Ik zou indd even urine inleveren bij de dierenarts. Kan inderdaad stressplassen zijn maar als dat al langer zo is kan ze een blaasontsteking ontwikkeld hebben (stressblaas) en dan moet ze haar even wat voor mee krijgen.
Drinkt ze veel?

Hmmmm gisteren moest poes overgeven en net rende ze rond als een malloot door het huis *dat doet ze op zich vaker en opeens krijgt ze diarree en poept op de grond. Een klein beetje maar toch. Misschien even op het eten letten. Ze krijgt nu brokjes en savonds een klein beetje natvoer. Natvoer is ietsss anders dan wat ze had volgens mij (volgens mij minder geleiachtig ofzo moet het altijd nog even prakken itt andere zakjes van whiskas die ik had hiervoor) waardoor ze nu misschien erop reageert??

Net onze kitten voor het eerst een wormtablet gegeven, dat ging niet zonder slag of stoot😅 bij de kater ging het gelukkig veel makkelijker, maar ik voel me nu wel een soort van schuldig haha

Mijn katten zijn echt gek op van die snoepstaafjes van de Lidl, daar druk ik nog weleens een tabletje in (in zo’n afgebroken stukje) als ze niet mee willen werken. :smile:

2 likes

Ik zou sowieso eigenlijk geen Whiskas geven aan je kat, zijn vooral vulmiddelen waar je kat niet echt iets aan heeft en veel meer van moet eten om verzadigd te raken. Je zou eens posts van @Loxodonta hier terug kunnen zoeken over voer, vooral kijken naar eiwitgehalte want daar krijgen ze energie van.

Je hebt een kitten toch? Wij geven Royal Canin kittenvoer, daar zit 36% eiwit in en hij doet het er heel goed op. Werd in het asiel ook gegeven en door de dierenarts die we nu hebben aangeraden, maar weet dat @Loxodonta Orijen echt het beste vindt maar dat is een stuk duurder.

2 likes

Oke ja ik ben doorgegaan met geven wat haar vorige baasje ook gaf! Ze is twee overigens dus niet echt meer kitten. Bedankt!! Ga me er eens in verdiepen

1 like

Oh ja dat snap ik wel, je wil toch dat ze blijft eten en een verhuizing is al een hele opgave. Je kunt je er altijd in verdiepen en langzaam overstappen op iets anders.

1 like

Handig, ga ik de volgende keer proberen! Eerder legde ik de wormtablet wel eens tussen wat snoepjes en dan at mijn kat het gewoon op, maar tegenwoordig trapt hij daar niet meer in

Die zijn hier ook favoriet! Ze vindt ze lekkerder dan snoepjes van duurdere merken.

Aaah mijn katje kwam binnen met een (stuk) nagel van een andere kat in haar neusje. Maar ff opletten want ze heeft eerder een nare infectie gehad na vechten. Vond d’r net ook wat warmer aanvoelen maar ben misschien overbezorgd; ze eet/drinkt wel nog goed en is actief, was vorige keer heel anders.

Weet iemand hier tot wanneer het nodig is om een kitten nog kittenbrokjes te geven? Ik geef ze nu nog wel een tijdje, maar vind een heel jaar kittenbrokken geven wel een dure grap!

Ik denk dat kittenvoer er niet voor niks is. :grimacing: Vind dat een beetje vergelijkbaar met babyvoeding, ja frikandellen zijn idd goedkoper als zo’n potje babyvoeding, maarja dat geef je ook niet aan een baby van een half jaar toch.

Ik stap nu over op volwassen voer omdat mijn kat bijna gesteriliseerd wordt. Ze is nu 7 maanden oud. Maar geen idee wanneer je die overstap maakt als je je kat nog niet laat steriliseren/castreren.

Ik vind het voer voor volwassen katten ook niet significant goedkoper eigenlijk… Baalde als een stekker toen de mijne aan het dieetvoer moest (vanwege blaasgruis), maar zelfs dat is niet veel duurder dan de Applaws die hij ervoor kreeg.

Goede ja, zal t even bespreken met de dierenarts.

En ja wat is veel? Volgens mij drinkt ze gewoon normaal.

Ik ga over een maand drie weken weg. Voor mijn twee katten had ik al een oppas gevonden, die in mijn woning wilde, maar door omstandigheden gaat dat niet meer lukken. Ik heb nu de optie om ze naar mijn moeder te brengen, maar daar is al een kat en we gaan samen op vakantie, dus is dan ook drie weken weg. Er komt wel elke dag iemand om ze te voeren.
Of ik kan ze in mijn woning laten en een vriendin ze elke dag laten voeren/knuffelen, ze woont een verdieping boven mij. Ik ben alleen bang dat ze eenzaam worden oid. ): Heeft iemand hier ervaring met een situatie als deze?

Helaas heb ik niet het geld om ze naar een pension te brengen of om iemand te betalen om in mijn woning met ze te zitten.

Ik zou er voor kiezen om je vriendin op te laten passen. Dan zitten je katten in hun eigen vertrouwde omgeving en hebben ze niet de stress van een vreemde kat. Ik zou wel vragen of je vriendin iets meer aandacht aan ze besteedt dan alleen eten geven en de bak verschonen. Voor mijn familie ben ik vaste kattenoppas, ook bij langere vakanties, en ik probeer ongeveer een uur bij de kat in kwestie te blijven, per dag. Naast het eten geven en verschonen speel of knuffel ik met ze.
Bij mijn eigen katten past mijn zus altijd op en ook zij besteedt dan extra aandacht aan de katten. Katten zijn dieren die zich goed kunnen vermaken, dus ik denk niet dat ze vereenzamen hoor. Bovendien zijn ze samen. :smile_cat:

Ik vrees dat ik atm toch de irritante kattenmoeder ben geworden die steeds foto’s moet delen omdat ik smelt van deze blik: :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

26 likes

Ik zou ook voor je vriendin gaan die boven je woont. En inderdaad vragen om 2 keer op een dag langs te gaan als dat kan. En om even te knuffelen met ze.

1 like

wat zei de dierenarts?