Kattentopic

wat ben ik toch verliefd op m’n dikke Darwin, alleen nu nog stoppen met kabels eten.

32 likes

Ik wil mijn gezicht echt begraven in zn vacht

1 like

Hi, ik heb een dilemma dat ik hier graag wil voorleggen. Al anderhalf jaar komt er bij mijn moeder een zwerfkater langs. Een prachtige, gitzwarte met fluoriserend gele ogen, en vooral hele dominante kater. Is haar eigen wit/oranje kat helemaal niet blij mee, maar er is een soort “staakt het vuren”. Het is zeker een zwerver, en afgelopen winter sliep hij in een doos met dekens in de garage. Vorig jaar was hij niet aan te raken, maar hij vindt aandacht en bij de mensen zijn wel heel erg prettig. En de afgelopen zomer hebben we hem “getraind” in aaien en accepteerde hij dat beter. Hij was niet gecastreerd en we besloten dat het goed was om hem toch te castreren en een goed huis te vinden voor de winter. Het asiel wilde meewerken en via de dierenarts kregen we wat verdovingspilletjes, om hem slaperig te krijgen en hem zo te kunnen vangen. Dat is maandag gelukt, en we hebben hem dus bij het asiel afgeleverd. Wij betalen de castratie en de eerste dierenartskosten en hebben afspraken gemaakt om op de hoogte te blijven. En nu blijkt vandaag dat hij katten hiv heeft.

Dit asiel is van de Dierenbescherming en hun policy is afmaken. Gelukkig niet morgen, maar over 2 weken. We zijn kapot van dit nieuws, want het voelt als verraad. We hebben door hem te vangen zijn doodvonnis getekend. Maar ook goed, want hij vocht veel en dat is juist de manier van overdracht. Enfin, nu zit ik te broeden op oplossingen. Want niet alle asiels maken katten met katten hiv af. Er zijn er die ze herplaatsen.

Heeft hier iemand ervaring met zo’n situatie?Zijn er adressen die jullie aan kunnen raden? Wat zouden jullie doen?
Hier nog even een foto van Piet. (Zwarte Piet, dus :joy:)

Het asiel vindt het trouwens een ontzettend leuke kat. Hij is heel rustig in zijn hokje en was ook door de dierenarts redelijk te handelen (wel met grote handschoenen).

3 likes

Ja zoiets, maar hoe vind ik dat in 2 weken? Morgen een gesprek met de dierenarts, en ik ga eens bellen met asiels die nu op zoektbaas.nl een kat met fiv aanbieden of zij kunnen helpen. Ik woon zelf in een appartement in Amsterdam, maar hij zijn hele leven zwerver geweest en leefde in tuinen en het park. En dan nu voorgoed binnen… En hoe leer ik 'm de kattenbak, en hoe los ik op dat ik ook wel eens een weekend weg ben. (ja heel slecht, ik denk erover om 'm zelf te nemen, maar ik moet rationeel blijven.)

Jeetje wat een onwijs dilemma, zeker bij zo’n mooi beestje. 2 Weken is inderdaad heel erg snel. Is het niet mogelijk om aan het asiel te vragen of hij wat langer mag blijven zodat jij op zoek kunt gaan naar een baasje?

Ja, dat gaan we nu proberen. Vandaag een rondje bellen. :anguished:

Dan laat ik mijn vriendin oppassen, lijkt mij inderdaad ook de beste optie. Ze zei ook al dat haar zusje wilde oppassen/in mijn woning wilde zitten wanneer ze tijd had, dus moet goed komen allemaal! Thanks voor je reactie.

1 like

Wat lief dat haar zusje ook mee wil helpen! Zo komen je katten echt je vakantie wel door.
Fijne vakantie gewenst alvast!

Harry Potter kijken, badjas aan en een knuffelkat in mijn armen. :heart_eyes: Ze is vandaag gesteriliseerd, maar je zou het bijna niet merken.

18 likes

Mijn vriend is gisteren van de trap gevallen en daarbij heeft hij of veel herrie gemaakt of hij heeft de kat geraakt, maar hij weet niet of dat echt zo was. De hele middag heeft de kat onder de bank gezeten en gisteravond laat en vanochtend ging het goed, toen heb ik ‘m naar de dierenarts gebracht om gecastreerd te worden en nu schiet ie weer de hele tijd onder de bank. :frowning: Van het castreren lijkt ie geen last te hebben, hij eet en drinkt goed en springt ook weer overal op, maar is zo schrikachtig en ik vind dat zo zielig.

Onze baby :heart:

31 likes

Mijnes is gekrabd :cry::cry: so sad.

15 likes

ah ja deze lag ook al zo lief.

21 likes

Heb hier ook zo’n kleed met allemaal haaltjes en pluizen door haar nagels:

Heb deze week geprobeerd om ‘m bij te knippen maar duurt lang :joy:

Edit: heb haar per ongeluk verstoord

18 likes

Ze wil sinds kort onder een dekentje

The Claw!

Mijn rescuekatje die ik eigenlijk wil houden.

26 likes

Waarom kun je die niet houden?

He ja dezelfde!
Hij gaat ook uitgebreid staan kneden op dat kleed, hij raakt er ook opgewonden van hahaha

1 like

Ja! De mijne ook, wat toevallig. Pakt de jouwe dan ook dat kleed in zijn bek?

:joy:

14 likes

We hebben er al 3 maar stiekem is deze eigenlijk nog leuker dan degenen die we al hebben :shushing_face:

2 likes

Ja maar met 3 wordt er altijd 1 buiten gesloten, met 4 kunnen ze 2-2 spelen en dat is veel gezelliger. :relieved: