Volgende week ga ik bij kittens kijken Moet dan nog wel lang wachten voor ze mee naar huis mogen, maar ik heb er zoân zin in! Ik mis echt katten in huis.
Knippen jullie zelf de nagels van jullie katten of nooit?
Ik vraag me af of jullie wel eens met je kat naar de dierenarts gaan voor een check up ofzo? Mijn kat is gezond en blij, eet goed, mooie vacht, krijgt veel aandacht etc (binnenkant omdat ik op zoveel-hoog woon). Is dit dan nodig?
Ik doe dat wel, want anders worden ze veel te scherp haha. Wel alleen de voorpoten.
En hoe vaak laat je dit doen? Mijn kat laat het ook niet toe, waardoor ze nu lange nagels heeft⊠Krabt wel aan de krabpalen, maar das niet genoeg.
Ik doe het zelf, heb een speciaal schaartje ervoor (deze), wikkel hem in een handdoek en haal telkens 1 pootje eruit om te knippen. Hij vindt het niet leuk, maar tolereert het.
Je moet ook uitkijken dat die duimnagel zeg maar niet in de huid gaat groeien, omdat die rond groeit.
Ik ga niet per se voor een check up, wel gewoon jaarlijks laten enten dus dan worden ze (bij mijn dierenarts in ieder geval) ook altijd even âgecontroleerdâ. Ze kijken dan even naar het gebit, luisteren naar het hart, voelen aan de buik, worden gewogen etc. Bij mijn dierenarts hebben ze ook eens in de zoveel tijd gratis inloopspreekuren trouwens, en dan thema-gebonden. Dus de ene keer kan je gratis een vlooien/tekencheck laten doen, de andere keer kijken ze naar het gewicht van de kat etc. Weet niet of ze dat bij jou ook hebben, maar dan zou je natuurlijk ook altijd even binnen kunnen lopen.
Ja ik ga eens per jaar met ze, voor inenting en een checkup. Een van de twee bleek wat aan de zware kant dus die zit op dieet nu. De ander bleek wat tandsteen te hebben en moet daar binnenkort voor terug. Verder luisteren ze naar het hartje, voelen ze alle gewrichtjes en of de buik soepel is etc. Als ontwormen niet zelf lukt doen ze dat ook tijdens die afspraak.
Wij hebben dit altijd zelf gedaan, zeker toen ze ouder werden en niet meer goed hun eigen nagels konden verzorgen. Ze vonden het absoluut niet leuk (we wikkelden de kat in een handdoek en dan de nagels knippen), maar liever even een boze kat dan ingegroeide nagels.
Gin houdt niet zo van speeltjes op hengeltjes na, maar de tunnel is helemaal goedgekeurd!
Jammer dat ze zoals altijd niet snapt dat ze niet persee dezelfde ingang als uitgang moet gebruiken, dus af en toe zit ze heel moeilijk naar achteren te kruipen haha
Mijn kat is heel erg speels en lomp, dus als ik zijn nagels niet knip als ze te lang worden blijft 'ie overal in hangen, heb al een paar gaten in mijn beddengoed⊠En dan heb ik ook overal krassen, want ook als 'ie met mij speelt is 'ie niet zo handig
Is die tafel de hoogste ligbare plek voor ze? Dat is het enige wat ik kan bedenken. Warmte stijgt op, dus als de tafel hoger is, dan is het daar ook wat warmer voor de katten.
Huh wat gek, je zou zeggen dat ze de warmte op zouden zoeken. Het is me wel opgevallen dat de meeste katten elke paar weken/maanden een nieuw plekje zoeken, maar het lijkt me dat ze zoân vast ritueel rond bedtijd bijv. wel aan zouden houden
Oh nee dat lijkt mij ook niet dan.
Die wangen