Ja I know!! Gaat veels te vlug
Ik heb een kitten van 4 maanden en ze is echt suuuper lief, alleen bijt ze veel in mijn handen als ik haar ga aaien. Hebben jullie tips hoe je dat het beste af kan leren? Ik probeer al mijn hand stil te houden zodat ze ziet dat het niet om te spelen is en ook een speeltje te geven, maar het mag nog niet echt batenā¦
Hoooi. Ik heb sinds twee weken een kat (dit heeft mijn ondertitel en kattenspam vermoedelijk al verraden) en ze krabt echt overal aan, behalve aan haar krabpaal. Hoe krijg ik dit afgeleerd? Ik corrigeer haar (als ik thuis ben) sowieso en heb van een collega gehoord dat ik de krabpaal in de looproute moet zetten dus dat ga ik straks doen. Ik heb ook geprobeerd met catnipspray de paal aantrekkelijker te maken en de paal wordt absoluut aantrekkelijk dan voor 10 minuten maar daarna ook weer klaar hahaha. Ik vond het trouwens een gek gezicht om die kat zo heftig aanhankelijk op dat spul te zien reageren .
En ik ben ook wel een beetje bang dat ze zich verveeltā¦ Wat bestempelen jullie als irritant gedrag waardoor dat zou opvallen? Hoe zie je dat een kat zich verveelt? Als ik thuis kom is ze wel heel blij en hyper en wil ze spelen maar ze kan ook na een tijdje spelen ergens gaan liggen. Ze rent af en toe, met name als ze me net wakker heeft gemaakt om 6.15 (blijkbaar staat haar biologische klok vroeg) als een malle de trap op en af, over mij heen op bed maar dan heeft ze ook geslapen dus is ze actief. Ze is ook nog maar net 2 dus vrij jong. Miauwen doet de niet extreem. Soms als ze aandacht wil, een kamer in wil waarvan de deur dicht is, of als ik met haar eten bezig ben.
Groetjes van deze draak.
Aaien is geen natuurlijk gedrag voor katten dus het kan zijn dat ze het als spelen ziet. Probeer zoveel mogelijk speeltjes te gebruiken en haar langzaam aan aaien te laten wennen, belonen als ze niet gebeten heeft oid. Onze kat bijt ook veel meer de laatste tijd en de dierenarts zei ook dat hij nu op een leeftijd is waarop hij tanden gaat wisselen (hij is 5 maanden) en dat hij je hand ziet als een soort bijtring. Als hij echt door bijt dan zet ik m gewoon op de grond, in het nest loopt een kat ook weg als het bijten pijn doet.
haahaha oh die ogen! Als mijn kat zo kijkt weet ik hoe laat het is
Mijn beste vriend (zolang ik op mezelf woon is ie mn huisgenoot en langer trouwens). Hij wordt nu wat dement (is al 14) en hij roept me constant, echt zoān siamese miauwwwwwwwš»
Onze kat heeft hardnekkige vlooien. Netjes volgens de gebruiksaanwijzing geven wij hem pipetjes in zijn nek maar die krengen gaan maar niet weg. Heel vervelend voor hem maar helaas ook voor mij. Die krengen bijten mij ook helemaal lek. Iemand tips?
Welk merk gebruik je? Niet alle pipetjes hebben dezelfde werkzaameheid. Ik zou voor Stronghold gaan.
Daarnaast ook de omgeving behandelen met een spray die op alle levensfases van de vlo werkt.
Heb even gekeken en het heet Bolfo Gold. Maar ik ga straks gelijk op zoek naar die jij aanraad. Heb je ook nog suggestie voor welke spray?
Stronghold kun je alleen bij de dierenarts kopen! Suggesties voor sprays heb ik niet specifiek, je kan bij winkels zoals de welkoop wel zien op welke levensfases ze inwerken.
Dankje voor je reactie! Ja het is vooral als ze een beetje half ligt te slapen, dan gaat ze eerst mijn hand likken en dan daarna ook bijten. Misschien dat het weglopen bij hard bijten wel een goeie is, dankje!
Plast ze vaker en dan telkens kleine beetjes?
Onze kat (poes) had blaasontsteking en gruis. Ze plaste heel vaak en kleine beetjes maar dan wel op gekke plekken (op een plastic tas, in de gootsteen) en haar urine was rood/bruinig (er zat bloed bij).
Dus dat zou je in de gaten kunnen houden.
Ik ga vanavond mijn katten verhuizen en dat vind ik spannend. Denk mijn katten ook .
Maar ik hoop dat alles goed gaat. We b3ginnen op de slaapkamer waar wij vannacht ook zullen slapen. Morgen zitten ze daar de hele dag opgesloten voor de verhuizing.
Heb overal gelezen dat het beter is ze op te sluiten met eigen spullen, dan vertrouwde spullen weg te halen bij ze.
Ik mis gewoon serieus mijn kat terwijl ik op werk benā¦ Altijd als ik thuis kom is ie zoooo blij
Even een andere vraag:
Mijn huis wordt compleet gerenoveerd. Hele voor en achterpui gaan eruit, dat is een aantal dagen echt takkeherrie en veel onbekende werkmannen in huis.
Ik weet niet zo goed wat ik met mijn kat aan moet. Zal ik hem in de schuur opsluiten met zijn water en brokjes en mandje? Of zal ik hem gewoon naar buiten laten, hij gaat graag naar buiten, maar is wel gewend dat hij ieder moment weer naar binnen kan.
De zolder werd ook geopperd, maar dan zit ie wel in huis opgesloten, in de herrie en hij komt nooit op zolderā¦
Wat is jullie advies?
Heb net mijn katten verhuisd. Eentje is nu blij en de andere zit nog steeds bang in de bench. Vind dat wel zielig maar ze moet zelf komen en gaan haar niet dwingen
Mijn vriend is nog niet thuis en ik lig al in bed met de kat, maar no way dat ie aan mijn kant komt liggen hoor. Hij ligt op het dekbed van mijn vriend en net met zn kop zelfs op het kussen. Hij houdt niet van me hoor denk ik.
Jij hebt ook een rode kater toch? Die van mij is ook helemaal verliefd op mijn vriend. Graaft zich helemaal in tussen zijn armen als een baby. Ik mag al blij zijn als dat beest een keer naast me komt liggen.
Ja klopt! Mijn vriend kwam in bed liggen en hij ging meteen bij hem liggen slapen. Maar binnenkort is mijn vriend een weekend weg dus dan moet ie mij wel aandacht geven.