Kattentopic

Nouuu mijn kat haat kartonnen dozen en manden :sob::sob: alleen in d’r “lief” mandje die ze vanaf het begin heeft ligt ze heel lief elke avond.

1 like

Ik kwam nog een van de liefste foto’s tegen van mijn kat toen ik hem net had. Ik snelt nog steeds als ik hem zie :heart_eyes:

39 likes

Aaah zo schattig. Wat een lieverd :heart_eyes_cat:

1 like

Ik heb net mijn kat weggebracht voor castratie en ik moet eerlijk toegeven dat ik door dat hartbrekende verhaal van laatst hier (kat na narcose niet meer wakker geworden) nerveuzer ben dan anders. :sweat_smile: En hij is zelf ook zo’n zenuwpees.

Blij als het eenmaal 14:00 is en ik hem weer op mag halen.

Jup haha. Als we tegenwoordig pakketjes binnen krijgen, blijven de dozen ook minimaal een week in de kamer slingeren voor jip #nooitmeereenopgeruimdhuis

25 likes

Vanaf wanneer kan je een kat het best castreren ?

Vanaf een half jaar, als hij al eerder begint met sproeien kan je beter eerder gaan

1 like

Mijn kat pist in dozen. :expressionless:

Onze kat die we maandag uit het asiel hebben gehaald wordt met de dag liever😻. In het begin heeft ze me flink gekrabd, en kon ook heel boos worden opeens. Nu raakt ze al meer gewend en komt ze af en toe lekker tegen me aan liggen.

42 likes

Mijne ook :sweat_smile: moet altijd uitkijken dat ik geen dozen laat slingeren, of de wasmand… :confounded:

Sorry :heart:️! Hoe is het met je katje?

Alles is goed gegaan, gelukkig. Ik vind het toch altijd moeilijk om ze dan achter te moeten laten, ben ook wat eerder naar de praktijk toe gegaan om hem weer op te halen. :sweat_smile:

3 likes

Eén van mijn katten is echt élke avond zo irritant. De katten slapen in de woonkamer, ik ga altijd rond half 11 slapen.
Rond tien uur gaat hij dan ineens de kamer uit en op de trap zitten. Zodra ik wil gaan slapen en dus op sta om hem te halen doet hij net of ik hem met een hakbijl achterna zit, helemaal dramatisch naar boven rennen en mauwen. Boven kan hij nergens heen dus gaat hij helemaal in een hoekje staan moeilijk doen, en moet ik hem dus óf optillen en weer mee naar beneden nemen, óf hij slaakt nog meer klaaglijke mauwtjes en rent weer terug naar beneden, zodat ik er weer achteraan kan, en hem onder de keukentafel vandaan moet trekken.
Het heeft de afgelopen 6 jaar NIKS opgeleverd, maar toch probeert hij het elke avond weer. :roll_eyes:

5 likes

zo slaapt ze heel vaak :):blush:

21 likes

Haha een van mijne doet dat ook. Geweldig spelletje vindt ze het. Tegenwoordig leiden we haar af met een laserlampje, vindt ze net zo leuk en werkt beter met haar de goede kant op sturen.

1 like

Helaas geeft deze niet zoveel om het laserlampje, die gebruik ik altijd wel om de andere kat te lokken.
Het liefst zou ik wel willen dat ze gewoon op bed kunnen slapen maar helaas kunnen ze dat niet. De ene gaat al zijn speelgoed uit het huis verzamelen, mee naar boven slepen en op het bed leggen, om er vervolgens superlomp mee te spelen op bed. Lekker hard over ons heen trappen en rennen. Bovendien moet hij regelmatig overgeven.
De andere houdt van KEIHARD trappelen met de voorpootjes, het liefst ergens op mijn lichaam.
Ze maken ook snel ruzie als ze samen op bed liggen.
Dus helaas, geen katten op ons bed. : (

1 like

Ah dat is niet fijn nee. Ook voor hen dan heel onrustig waarschijnlijk, zeker als de ene er zo van gaat overgeven.
En propjes papier? Werkt hier ook nog wel, zeker als je het de trap afgooit. Even goed ritselen voor aandacht, rond propje maken en dan gooien.

Hij heeft een lievelingsstok met veertjes, soms lukt het om hem daarmee te lokken! Propje de trap af kan ik ook nog wel proberen, dankje. : )

1 like

awwww! wat is ze al groot zeg :open_mouth:

Dit weekend ga ik mijn katten verhuizen en dat vind ik heel spannend.

1 like