Zo leuk! Ik heb mijn kat ook uit het asiel gehaald en ben gewoon regelmatig langs gegaan en daar gekeken welke katten er waren. Ik was op zoek naar een kat die niet naar buiten hoefde (want 10e etage) en daar zijn er minder van dan buitenkatten, dus vandaar dat ik meerdere keren terug ben geweest (3x uiteindelijk). Vond 't ook wel fijn, want zo kon ik ook alvast even kijken hoe 't asiel overkwam etc. Toch allemaal nieuw Zij hadden destijds een soort karaktertest voor jou en voor hun katten, waardoor je enigszins kon inschatten of 't een match was. Maar uiteindelijk ben ik volledig op het advies van de mensen daar afgegaan. Wellicht is dat anders als je al wel ervaring hebt met huisdieren. De kat die mee naar huis ging zat in 't asiel heel erg in een hoekje verstopt, omdat er een zeer aanwezige kat (ironisch genoeg heette dat beest Angel) was die zichzelf de koningin van de ruimte voelde. Ik kan niet zeggen dat ik gelijk wist DIT IS DE MATCH! Maar uiteindelijk is het wel een gevoelsbeslissing geweest. En een goede! Want we zijn nu 3,5 jaar verder en ze is vanaf het moment dat ze hier thuis kwam een blije kat geweest. Nooit bang geweest, niet eerst twee weken onder de bank gezeten oid.
Vond 't wel heeeel raar om m’n kat af te rekenen. Alsof je een paar sokken koopt ofzo. Ik had ook geen reismandje, want die hadden ze tweedehands daar staan. Dat voelde fijner dan vooraf al met een mandje sjouwen etc. Qua voer kreeg ik een zakje mee uit 't asiel en daar ben ik na enkele dagen een grotere zak van gaan halen. Een kattenbak, de best geteste kattengrit was destijds die van de jumbo dus die had ik ook al in huis. Dat is ook geen rib uit je lijf mocht je toch andere moeten kopen. Krabpaal nam ik ook mee in 't asiel en speeltjes heeft niet zo’n haast. Ze vermaken zich ook heel goed met kartonnen dozen en andere frutsels. Action heeft vaak goedkope speeltjes. Kun je testen wat je kat interessant vindt.
Een heel verhaal, maar ik hoop dat 't je vragen beantwoord hahah! Het is dus een mix van luisteren naar hun advies en je gevoel vertrouwen. En qua materiaal is vrijwel alles snel bij te kopen. Maak je daar vooral niet te druk om