Kattentopic

oh vandaar haha, nou vind ik wel knap dat ze dat geleerd hebben gekregen. Gaat bij die van mij niet lukken. Het is eigenlijk gewoon hetzelfde idee als wanneer je overdag weg bent.

1 like

Ik heb mijn kitten de eerste week in de woonkamer gehouden 's nachts. De woonkamer was vanaf het eerste moment ook haar veilige haven met alles wat ze nodig had. Dat voelde dus vertrouwd en was voor haar geen enkel probleem, zelfs geen gemouw of gekrab aan de deur.

1 like

Ik moet echt even mijn enthousiasme hier delen!! Mijn vriend en ik gaan morgen bij een nestje kijken voor een (mogelijk) tweede katje :grin::grin::grin:
We hebben al een kat, die is nu 5 jaar, en ik twijfel eigenlijk al jaren om er een tweede bij de nemen. Het liefst zou ik gewoon 100% zeker willen weten of ik er mijn huidige kat er een plezier mee zou doen, maar dat weet je gewoon nooit zeker helaasā€¦ Mijn kat is niet suuuper actief, maar zoekt wel vrij veel contact en interactie met ons, dus ik denk/hoop dat hij het wel leuk vindt om iemand te hebben om af en toe mee te spelen (of samen mee te chillen). We gaan expres bij een nestje kijken omdat ik heb gelezen dat een kitten eerder wordt geaccepteerd dan een wat oudere kat. Het nestje heeft alleen mannetjes en onze is ook een kater. De kittens zijn een kruising tussen een Scottish Fold en blauwe Britse Korthaar (beide raskatten met stambomen).

7 likes

Onze kat slaapt iedere nacht bij ons op de slaapkamer in zijn mandje op het kastje naast het bed. Echt superlief, voor het slapen gaan komt hij altijd op bed een paar minuutjes knuffelen en dan zodra de lamp uitgaat hoor ik hem na een paar minuten in zijn mandje springen en gaat hij spinnen en lekker liggen. Hij slaapt nooit bij ons op bed, vindt hij volgens mij niet chill (en ik zelf ook niet eigenlijk).

5 likes

Wat leuk!! Wij willen in de toekomst ook nog een tweede katje/poes erbij, maar ben zo bang dat onze kat de ander dan niet zou accepteren maar met een kitten zou het denk wel beter gaan dan een oudere kat.

Hopelijk zit er morgen een hele leuke en lieve kitten voor jullie bij! :smiley:

1 like

We hebben onze kittens alleen in de woonkamer laten slapen snachts. Zolang je zorgt dat er genoeg te krabben en te spelen is zullen ze niet echt spullen vernielen. Als je je er beter door voelt kan je erbij slapen, maar ik denk dat je dat dan eerder voor jezelf doet dan voor je kitten.

Vind het overigens wel lief hoe je hier mee bezig bent :slight_smile:

1 like

Ik heb hier nog nooit gereageerd, maar voel nu even heel sterk de behoefte.

Mijn lieverd moest gisteren een paar uurtjes onder narcose voor een routine ingreep en in de middag kreeg ik het verschrikkelijke bericht dat ze niet meer wakker is gewordenā€¦

Ze was pas twee jaar oud en is al die tijd meer dan een kat voor me geweest. Onze band was zo sterk.

Moest het even van me af schrijvenā€¦ik ben zo ongelooflijk verdrietig :slightly_frowning_face:.

2 likes

Ah wat vreselijk zeg! Dat is echt je ergste nachtmerrie! Heel veel sterkte de komende tijd :four_leaf_clover: Je mag hier altijd je hart komen luchten!

Een hele dikke knuffel voor jou, wat moet dat een intens verdriet zijn. Als je over haar wilt praten dan voel je vrij om dat te doen. Hier of in een pb.

1 like

Oh wat onverwacht en verdrietig! Heel veel sterkte.

1 like

@Suvi en @FrozenFlame: Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik had speciaal gisterenmiddag en vandaag vrij genomen van werk, zodat ik lekker bij haar kon zijn tijdens het herstel.

En nu zit ik hierā€¦alleenā€¦tegen haar te praten, terwijl ik weet dat ze nooit meer zal reageren. Vanmiddag gaan we haar begraven. Ik kan er echt niet mee omgaan :frowning:

@Tsundoku Ik denk dat als je de kat meteen een veilige plek geeft waar hij/zij zich terug kan trekken er geen probleem moet zijn. Zou wel proberen dat het een plek is waar die overdag ook naartoe kan of is, zodat hij niet pas in de avond in een vreemde omgeving word neergezet. Als hij de omgeving al kent en er zich veilig voelt dan zal er meer kans zijn dat die dat gewoon accepteert en rustig gaat slapen.

@mieek O wat leuk een tweede katje erbij! Ik wil ook heel graag, maar vriend nietā€¦ Daarbij is onze kat heel erg gesteld op ons en niet heel erg op andere katten haha. Ik had trouwens juist begrepen dat een kitten alleen plaatsen juist goed werkt bij katten van 1 en jonger. Als de kat ouder is, hij waarschijnlijk geen zin heeft in de drukte en speelsheid die een kitten met zich mee brengt en er dan word geadviseerd om juist twee kittens te nemen zodat ze de oudere kat niet gaan irriteren. Maar misschien heb ik het wel totaal verkeerd onthouden haha.

1 like

Jeetje wat onwijs klote. Heel veel sterkte!

Ik ben op dit moment ergens aan het klussen. Hierdoor zie ik mijn katten bijna niet. Mijn vriend is ook bijna niet thuis omdat hij ook hier komt klussen na werk. Vind het zo lullig en voel me zo schuldig. Over 15 dagen gaan we verhuizen en gaan ze natuurlijk ook mee. Ik hoop dat dat goed gaat!

1 like

O nee, wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte! Zoā€™n jong katje ook nogā€¦ Had de operatie sowieso al een risico of was het een vrij standaard routine operatie? Jeetjeā€¦ Dikke knuffel voor jou, dit verwacht je natuurlijk nooitā€¦

1 like

Ik voel je verdiet gewoon. :broken_heart: Wat lief dat je 1.5 vrije dag had voor haar. Is er iemand die je op dit moment kan steunen?

1 like

Bedankt voor al jullie lieve reacties! Dat doet me goed.

Er moesten een paar kiezen getrokken worden vanwege aanhoudende ontstekingen en ze heeft vrij kort nadat ze ontwaakte een hartaanval gehad. Ze vermoeden een hartafwijking, die niet te horen is bij de normale controles. Het was ook al twee keer eerder goed gegaan met precies hetzelfde narcosemiddel (o.a. sterilisatie).

Mijn vriend was hier net nog en is rond vier uur weer hier na werk. Wat doet dit verschrikkelijk veel pijn zegā€¦ze had nog zoveel jaren moeten hebben en het was zoā€™n vrolijk, lief beestje.

Ach wat vreselijk verdrietig. Die pijn voel je echt in je hart.

Ik weet nog dat ik het zo moeilijk vond om te beslissen wat te doen, toen mijn katje overleed. Ik wou hem helemaal niet begraven, ik wou geen afscheid nemen. Hij heeft de eerste dag op zijn dekentje op de bank gelegen, zodat de andere kat ook kon zien dat hij dood was. 's Avonds hebben we hem (op aandringen van mijn man) in een andere ruimte gelegd en de volgende dag begraven. Voor mij heeft het wel geholpen om hem zo lang mogelijk nog om me heen te hebben.

Weet je al waar ze wordt begraven?
Heel veel sterkte.

Oh, zit echt even met tranen in mijn ogen. Wat ontzettend verdrietig voor je. Helemaal als het zo totaal onverwacht was. Sterkte!

1 like

Het gevoel dat je beschrijft herken ik inderdaad heel erg. Toen ik gisteren bij de dierenarts zat vroeg ze ook wat ik met mijn kat haar lichaam wil doen.

Een logische vraag natuurlijk, maar voor mij totaal niet. Ik kwam haar ophalen en ze hoorde eigenlijk tegen die tijd al lekker op mā€™n schoot te liggen onder een dekentje. Ik was nog helemaal niet voorbereid op afscheid nemen en dat ben ik nog steeds niet.

Ze ligt nu in een mandje op een aparte kamer bij mijn vriend thuis en ik loop zo nu en dan de trap op om haar te aaien en tegen haar te praten. Het is de bedoeling om haar ook hier in de tuin te begraven (dat mag blijkbaar als het een koophuis is, wist ik niet).

We wonen (nog) niet samen en ik heb zelf geen tuin. Zie er nu al tegenop om weer naar huis te gaan. Mijn schatje stond me altijd miauwend op te wachten bij de voordeur en nu staan alleen haar spullen er nog.

Waar is jouw katje begraven?

Oh wat erg, heel veel sterkte. Wat zal het raar voelen en wat heftig zo onverwacht bij een routine-ingreep. Sterkte!

1 like