Ik had zo’n kussen bij ikea gekocht voor zijslapers, mega chill, alleen heeft mijn poes besloten dat dit haar nieuwe troon is wel gezellig want ze ligt dus 's nachts vaak ook zo naast me (ik snap het heel goed als mensen dit vies vinden hoor, ik eigenlijk ook, maar de liefde wint het )
Poes is zo gelukkig als ze naar buiten mag, kan er echt wel om janken haha. Ben vandaag ook langer thuis gebleven zodat ze in de tuin kon zwerven.
(Sorry voor lilleke onkruid, ben al dagen bezig en dit is de enige foto van vandaag de tuin is te groot)
Wat een mooie kat! En lief, mijne is ook zo gelukkig met ‘haar’ tuin
Ja lief is dat hè? Mijn kat heeft net zoals de jouwe een kussen als troon ingepikt. Die ligt nu permanent in haar stoel en heb zelf maar een nieuwe gekocht haha
Springt ze niet op de schutting dan om te ontsnappen? Of mag ze gewoon de tuin uit?
Merk heel erg dat als wij even de tuin in zijn, of de deur open zetten en de hordeur dicht, dat de kat dan echt gaat zitten miauwen maar durf ‘m niet in de tuin te laten want ben bang dat hij ontsnapt. Hebben een tuigje geprobeerd, was geen succes
Bij haar vorige baasjes kon ze de tuin niet uit (schutting met gaas erop) en het is nog nooit bij haar opgekomen dat het bij ons misschien wel kan denk ik. Probeert ze gewoon nooit. Maar ik ben er wel altijd bij hoor, zou haar niet een hele dag in de tuin vertrouwen. We zijn ook begonnen met een tuigje maar daar liep ze alleen maar in achteruit
Wel herkenbaar hoor, dat zeuren. Vind het moeilijk om daar niet aan toe te geven
Wat is dit voor soort poes?
Wat een mooierd! Siamees?
Ze heeft iets van een Siamees in zich en de rest is vermoedelijk Europese korthaar. Ze heeft dus bijv. niet de slanke bouw van een Siamees
Mega pretty!
Mlem mlem mlem.
En ja, hij mag dit. Want hij is oud en onzeker
En deze baby wilde gewoon ingestopt worden
Oh crap, dacht dat ik in het fototopic was.
Ik weet niet zo goed of dit niet beter in het opbiechttopic moet, maar ik denk dat mijn vriend in zijn vorige leven een crazy cat lady was. We gaan volgende week de kat ophalen uit het asiel en hij kan echt niet meer wachten. Als ie me wilt roepen ergens voor vanuit de slaapkamer gaat ie me ook roepen zoals je bij een kat doet. Hij had ook helemaal lol dat ie op kattensollicitatie ging. Vragen verzinnen voor de kat. Die man is echt niet goed hoor
Ik wilde net kattenvoer gaan bestellen en toen zag ik dat er van het voer dat wij hebben ook een versie is voor gesteriliseerde katten (vetgehalte is lager en eiwitgehalte 2% hoger dan de gewone kittenvariant), hij wordt over 5 weken gecastreerd en met het gewone kittenvoer redden we het geen 5 weken meer. Is dat speciale voer voor gesteriliseerde katten beter dan gewoon voer en kan ik dat evt nu ook al geven die paar weken ervoor?
Ahh ik ben zo blij, heel de zomer kwam hij niet bij ons liggen/ zitten, maar nu het weer wat kouder is gelukkig wel
Nu onze poezen gesteriliseerd en gechipt zijn mogen ze naar buiten en ik mis ze
Daarnaast maak ik me ook veel zorgen, er zijn zoveel katten hier in de buurt en er gaat geheid een keer ruzie komen.
Maar dan zie je die blije hoofden achter een vlieg aanrennen en dan is alles weer goed hahaha
Ik heb mijn kitten vanaf het begin in een andere kamer laten slapen en toen ging die af en toe wel miauwen voor de deur maar dat doet ie nu soms ook. Ik negeer dat dan gewoon en gaat het vanzelf over.
Wij hebben onze kat vanaf dag 1 beneden gelaten als we naar bed gingen (inmiddels ligt ie in bed hoor, maar dat wilde mijn vriend in het begin niet. Soms begon ie te miauwen als we net weg waren, maar na een paar minuten hield dat op. Zorg er gewoon voor dat ie een mandje heeft, genoeg speeltjes en eten en drinken. Veel spelen met hem/haar voordat jij naar bed gaat scheelt ook want dan zijn ze moe.
Ik denk eigenlijk dat wij heel erg geluk hebben gehad met onze kat, hij heeft in die 3 maanden nog niks gesloopt en als wij slapen dan slaapt hij eigenlijk ook.
Dicht anders heeft het geen zin toch haha want dan kan die toch nog steeds op je slaapkamer.
Wij kregen onze kitten met 4 maanden en hij heeft de eerste nacht meteen alleen de nacht doorgebracht. In het begin deed hij wel miauwen, maar daarna is hij zelf lekker gaan slapen en de ruimte verkennen. Daarna nooit geen problemen meer gehad totdat hij 1 jaar was en de deur zelf open kan maken… maar goed dat komt niet door het alleen slapen etc.
Ik denk dat de gangen van begane grond + 2 verdiepingen wel voldoende zijn hoor. Als zn kattenbak en eten en drinken +wat speeltjes er maar staan. Wellicht wel de eerste tijd dit alleen op de onderste verdieping zetten, want als ze traplopen niet gewend zijn kan dat soms een paar dagen duren.