Kattentopic

Wij hebben deze, had ie in het asiel ook dus wilde dat in het begin aanhouden. Wilde overstappen op een andere maar mijn vriend had al een nieuwe zak gekocht. :sweat_smile:

1 like

Wow hoe doe je zo lang met een zak (oprechte vraag,want ik ga er veeeel te snel doorheen)? Ik schep ook de drollen en plasklonten eruit, maar ik moet echt wel eens per week die bak weer bijvullen anders zit er amper meer wat in?!

1 like

Ja, ik vul ook bij, maar heb in die twee maanden pas 1x de bak echt helemaal verschoond, dus helemaal leeg en opnieuw vullen, en tussendoor gewoon een beetje bijvullen. Had ook al een nieuwe zak gekocht, want was er vanuit gegaan dat ik die al nodig had, maar dat bleek dus niet zo te zijn. En het stinkt ook echt helemaal niet. Wonderspul!
Heb overigens wel een uitloopmatje (placemat van de ikea :grin:) en ga dagelijks even met de kruimeldief over de grond rond de bak, maar het ligt niet door mijn hele huis verspreid.

1 like

Dit klinkt fantastisch! Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik doe met een zak van 10l (wel andere dan jij hebt) ongeveer 3/4 weken :sob: maar ik ga hier eens naar kijken!

2 likes

Ah zo lief is dat he! Doet de kat van mijn schoonzus ook. Echt zo’n lief beestje.

16 likes

Ik gebruik dezelfde en ben er ook supertevreden van! Ik heb 2 katten en doe met een zak van 40l 2 maand denk ik.

Mijn kat heeft net met haar pootje dit plaatje geliked op instagram. Echt lief!!!

11 likes

Het is eigenlijk niet de bedoeling dat ze s’nachts boven is, maar ik vind het zo gezellig :two_hearts:

32 likes

Is dit ook een soort houtvezels? Krijg je dan niet allemaal ‘zaagsel’ in de bak? Mijn ene kat graaft helemaal niet in de bak maar die andere maakt er echt een sport van om alles zo fijn mogelijk te malen :sweat:

Even nogmaals deze vraag:

Wat doen jullie aan het gebit van jullie katten? Of geven jullie speciaal voer/iets anders? Twee van mijn drie katten beginnen gebitsproblemen te ontwikkelen, 2 en 3 jaar
 Binnenkort wil ik bij beide katten het gebit grondig laten reinigen bij de dierenarts, maar kun je nog iets zelf doen (op tanden poetsen na, dat gaat echt niet lukken :sweat_smile:). Had advies gevraagd aan een dierenarts hier in de buurt, maar kreeg een nietszeggend antwoord.

Niet teveel zachtvoer geven en verder idd af en toe door de dierenarts laten checken. Bij onze oudere kat masseren we de zijkant van zijn gebit, omdat hij daar wat meer tandsteen ontwikkelt en het op die manier een beetje beter onderhouden wordt.

1 like

Mijn kat heeft veel baat bij Hill’s Oral Care brokken! Bij de laatste controle had ze nagenoeg geen tandsteen meer. Ik heb nog een kat met tandsteenproblemen en na jarenlang dagelijks poetsen (heb niet 1 dag overgeslagen) moest alsnog z’n complete gebit eruit. Vond het zo sneu.

1 like

Natvoer krijgen ze vrijwel niet, begin er sowieso maar niet aan haha. Zal dat masseren ook eens proberen! Dankjewel!

Ik heb ooit al eens zo’n proefzakje besteld, maar ik zal er eens verder naar kijken! Dankjewel! Hoop dat mijn ene kat er dan goed tegen kan, hij heeft nog weleens problemen met ander voer ivm gevoelig maagdarmkanaal.

1 like

Ja, het zijn inderdaad een soort houtvezels maar steviger. Geen idee of je ene kat die nog fijner kan malen. Mijn katten zijn geen grote wroeters dus ik heb niet echt last van zaagsel.

Even een vraagje voor degene met meerdere katten

Ik heb 3 katten, 2 katers en 1 poes. De katers waren eerst met zijn 2en en sinds een jaar is de poes er bij gekomen
Echter 1 van de katers en de poes kunnen soms echt niet samen worden
 de poes eist echt haar plek op zeg maar wat resulteert dat de kater zich ongelukkig voelt

Met eten geven wacht de kater totdat zij en kater2 klaar zijn en dan gaat hij pas eten omdat hij niet eerder durft

Vaak zit de poes ook op hem te jagen(niet speels) en kater2 doet vrolijk mee 
 vind het echt zielig
Je zou denken dat hij een keer zou uithalen ofzo maar hij doet nog geen vlieg kwaad dus tja

Misschien een beetje een warrig verhaal maar vind het echt zielig om te zien :frowning:
Iemand tips?

Je zou eens kunnen kijken naar Feliway Friends:

Ik heb best veel goede ervaringen gehoord en gelezen.

Ik heb de friends versie nooit gebruikt, maar de gewone Feliway hielp enorm in ons vorige huis. Vooral tegen het stress-gedrag van onze oudere kat (zichzelf kaal likken, blaasgruis van stress, is eigenlijk allemaal gestopt), maar ze zaten ook elkaar minder te pesten. Het werkt dus wel echt, ik zou de friends versie in dit geval proberen! Ik dacht van tevoren, ja doei dat is zeker onzinspul, maar daar ben ik flink van teruggekomen.

1 like

Ze heeft een tik op dr neus gekregen van de andere kat :pensive:

4 likes

@Radio @grace thanks!! Ga ik dat eens proberen

1 like