Kattentopic

Wat is dit nou weer voor een rare slaaphouding?! haha

25 likes

Ik vind het over het algemeen wel echt te klein voor een kat. Heb zelf ook in een woning van 30m2 gewoond en besloten om te wachten met een kat tot ik groter woonde. Maar als je echt een rustige oudere kant vindt die geen behoefte heeft aan veel ruimte, dan zou het wel kunnen.

Ah zo ligt die van mij ook vaak! Eerst gewoon “normaal” en dan rekt ie zich uit en gaat zo liggen en na een paar minuten draait ie helemaal op zn buik en trappelt met zn pootjes dat je moet aaien haha.

Toen ik mijn kat adopteerde woonde ik ook heel klein. Het asiel vond het groot genoeg zolang je maar 2 ruimtes heb (bijv een slaapkamer en aparte woonkamer). De dierenbescherming is nog bij mij thuis geweest en die beaamde dat 35m voldoende ruimte was.
Een oudere kat is beter dan een kitten, die hebben denk ik wel wat meer ruimte nodig. Zolang het maar geen buiten kat is. Je kan misschien ook buiten een stukje lopen

1 like

Ik heb vanochtend een beetje bloed in de ontlasting van mn kat aangetroffen. Ik ben gelijk bang dat het wat ernstigs is en hij dood gaat🙁. Ik durf ook niet te googelen wat het zou kunnen zijn.
Als er volgende keer weer bloed bij zit ga ik naar de dierenarts, ben echt bang

als je een oude kat neemt die niet veel nodig heeft zou het prima kunnen naar mijn mening. Die kan je dan nog een heel liefdevol huisje geven, vind ik wel een mooi idee.
Je kan altijd het ‘‘oppervlak vergroten’’ door plankjes en andere dingen op te hangen

2 likes

Onze kat is heel speels en bijt tijdens het spelen ook in speeltjes, maar soms in je arm of hand. Als ie dan bijt (maakt niet uit waarin) dan stinkt ie zo uit zn bek, laat echt een speciaal geurtje achter ofzo. Als ie daarna weer rustig is dan steek ik wel eens m’n neus in zn bek en dan ruik je dus helemaal niks. Is dit een soort van territorium afbakenen of gewoon blijheid van het spelen ofzo? Als ik Google dan vind ik alleen dingen over gebitsproblemen of sproeien oid, maar dat heeft ie allemaal niet.

Jip wordt nu as we speak gecastreerd. Hij moest nuchter bij de dierenarts gebracht worden vanmorgen, dus ik mocht hem na 21:00 gisteravond geen eten meer geven. Luid protest natuurlijk vanmorgen, voelde me wel een beetje schuldig dat ik lekker zat te ontbijten en hij niks mocht! Ik merk dat ik toch best een beetje zenuwachtig ben, ook al is het een kleine ingreep. Hoop dat hij zich niet heel naar voelt straks!

Komt vast goed !

1 like

Ah ja dit gevoel had ik afgelopen week ook, ken het goed!
Straks maar extra lief zijn voor Jip :slight_smile:

1 like

Onze kat had dit ooit. Was een parasiet. Dat hebben ze gecheckt mbv 3 drollen geloof ik
 of eerst 1 en daarna om te checken of het over was. Anyway iets met poep checken. Ze kreeg er wat voor en was snel over. Als het zoiets is, is vroeg actie ondernemen verstandig. Voor jezelf en de kat ;). Ik ben ook altijd gelijk bang als mijn kat iets lijkt te hebben maar hopelijk stelt dit je gerust!

Oh en onze is een binnenkant dus ik verwachtte dit niet maar kan al komen door wat aan schoenen blijft zitten ofzo.

Dus als ik jou was eventjes bellen, mss kunnen ze ook via een eh poepmonster al wat checken!

1 like

Lekker z’n pootjes laten bungelen

44 likes

Ah wat een liefie ! :heart_eyes_cat:

1 like

Alleen een oude kat die het gewend is binnen te zijn en niet heel actief is en voornamelijk lekker chillt op de bank of vensterbank. Dan vind ik het acceptabel.

Alle dozen zijn de shit

13 likes

Ik ga over 2 weken poes halen <3 Ben zo excited.

Ze schijnt wel nogal kieskeurig te zijn qua voedsel en kattenbakgrid haha. Iemand daar ervaring mee?

9 likes

Vandaag meer dan 5 uren gereisd om deze twee op te halen. :heart_eyes_cat: Zou eigenlijk alleen de grijze nemen, maar toen ik er was kon ik het niet laten om zijn vriendinnetje ook mee te nemen. Vandaar dat ze in Ă©Ă©n reiskooitje zitten. Helemaal blij nu.

47 likes

Wat ontzettend lief van je dat je ze niet uit elkaar hebt gehaald. Grijswitte katten zijn zo lief <3 .

3 likes

Wat een prachtige beestjes!!

1 like

Die van mij wilden iig niet op houtkorrels haha! Maar nu haal ik altijd klontvormend grit bij de Albert Heijn (stinkt ook niet) en dat werkt prima!