Kattentopic

Ik heb toen ook alleen de kittenbrokjes neergezet en het gewicht van de oudere kat in de gaten gehouden. Dat ging goed en zodra de kleine gesteriliseerd was zijn ze allebei overgegaan op normaal voer. Nu was de oudere kat wel altijd al goed in het zelf reguleren van zijn hoeveelheid eten, dus dat hielp.

Heeft iemand ervaring met haarbalpasta? Mijn oudere kat (heilige birmaan) heeft veel last van haarballen. Hij krijgt al voer met veel vezels, maar moet ook preventief haarbalpasta eenmaal per week. Nu is meneer nogal kieskeurig en vindt hij de pasta van de dierenarts heel vies. We krijgen het met geen mogelijkheid naar binnen. Zit er veel verschil in de soorten haarbalpasta? Ik wil nu een andere bestellen om te proberen. Om daar de dierenarts over te bellen gaat me ook wat ver, ik voel me al zo’n bezorgde moeder die steeds belt en langskomt :sweat_smile:

1 like

Pff mijn kat heeft vannacht zijn stinkkussentje (zo’n ding met valeriaan) gejat uit zijn ‘speelgoedmand’ en zit sinds de vondst weer helemaal geobsedeerd aan dat ding te likken en er tegenaan te ‘trappen’ haha. Helemaal verliefd weer geloof ik (en kijk dat schattige neusje en die pootjes nou :cry:).

Let niet op al die rommeltjes trouwens. Zijn van dat lelijke verrotte mandje waar ze helemaal gek op zijn hahaha.

32 likes

@Hermione Wij gebruiken de haardbalpasta van Kela (https://www.newpharma.be/apotheek/kela/25527/kela-anti-haarbal-70g.html). Onze katten vinden die erg lekker! Ze zijn niet weg te slaan als we het geven :no_mouth:

Wat een liefie :heart_eyes:

1 like

Ga ik die een keer proberen, bedankt!

1 like

Oooh wat lief! Dat mandje was hier ook een enorme hit. En ik vind 'm zo ontzettend lelijk :cry:

1 like

Ik vind 'm afgrijselijk. Echt. Maar ze zijn er allebei zo gek op dat ik hem al opnieuw gekocht heb :joy:

1 like

Mijn rode tijger heeft voor een paar daagjes een logé, en ik smelt

30 likes

Awh, cuteee. Mooi dat ze elkaar niet de tent uitvechten, dat zou bij die van mij sowieso wel gebeuren. :laughing:

Action heeft nu een speelmat voor katten, €3,89 volgens mij en hij is goedgekeurd hier :sunglasses:

Niet heel stevig dus ben benieuwd hoe snel het kapot is haha.

19 likes

Ik heb er zo eentje van de action al minstens 2 + jaar en dat ding leeft nog steeds terwijl ik een sloperd had :smiley:

1 like

Die van mij zijn ook 2 hooligans maar dit krijgen ze niet kapot. Wil wel een nieuwe kopen omdat er ik hem niet meer echt schoon krijg. Vind ze zo snoezig als ze erop liggen, mijn dikke harige baby’s!

1 like

Eerste avond was wel veel blaas en grom werk, maar na 1 nachtje ging het inderdaad bijzonder soepeltjes en goed!

1 like

:heart_eyes:

Op de achtergrond ook de speelmat van de action haha

Edit: een minuutje later

Nu kan ik niet meer van de bank af.

39 likes

Awwwww

Ahh haha die kleine!

Charlie komt ook weer meer op schoot, gezellig (en lekker warm).

1 like

Wat een onwijs mooie beesten!
Zo leuk als je ze bij je komen liggen.

Is 30m2 te klein voor een kat? Ik wil echt zo intens graag een kat, maar twijfel of ik genoeg ruimte kan bieden. Ik heb geen buitenruimte verder, maar ik zie voldoende binnenkatten voorbijkomen.

• Ja dat is te klein
  • Nee dat is “groot” genoeg

0 stemmers

Denk dat dat best kan, afhankelijk van het karakter en de behoeften van het beestje. Misschien een wat oudere kat die meer de rust opzoekt, of als je genoeg tijd en aandacht voor hem/haar hebt om bezig te houden :slight_smile:

1 like

Ik sluit me aan bij @EllaFitzgerald. Ik zou zeker geen kitten nemen maar meestal zijn ze bij het asiel heel behulpzaam in kijken welk katje goed bij je past. In een kleine(re) ruimte zonder buiten zou het inderdaad denk ik een wat ouder beestje worden met een rustig karakter die gewoon van zijn/haar kattenleventje wilt genieten in alle rust.

2 likes