Kattentopic

Wat voor krabpaal hebben jullie voor jullie kat/katten? Ik heb nu best wel een cheape krabpaal, maar zodra mijn kat van 7 kilo daar aan begint te krabben valt dat hele ding bijna om. Ik heb 3 katten dus ben wel een beetje opzoek naar een grote krabpaal waar ze ook in kunnen liggen. Ik hoor het graag als jullie tips hebben! :innocent:

Ik heb deze

Het was toen heel goedkoop vergeleken met veel andere krabpalen (heb 75 voor de mijne betaald omdat er een plaatje krom was getrokken maar dat corrigeerde tijdens het vastdraaien weer. )Wat ik heel prettig vind is dat de huisjes van mdf zijn gemaakt ipv alleen stof zoals je vaak bij grote ziet. Mijn zwaarste kat is 6 kilo en die rent er altijd met volle vaart in maar het zijn geen supergrote katten.

1 like

Ik heb een matje van de Ikea. Kost 5 euro en kan je om de poot van een tafel klemmen met klittenband. Het werkt echt heel goed en het is niet zo’n gevaarte in de woonkamer. En, de tafel krabt hij nooit omver.

https://www.ikea.com/be/nl/producten/huisdieren/katten/lurvig-krabmat-naturel-art-30377794/

Misschien vind de kat die korrels niet fijn of gebruik je hetzelfde als daar? Of gewoon stress.

Ik heb toevallig vandaag bij de intratuin zo’n krabpaal met 3 verdiepingen gekocht met verschillende stukjes om te krabben. Kat maakte er wel meteen gebruik van ( is hem geraden ook). Ik heb ook zo’n los paaltje maar daar doet ie weinig mee.

Edit: ik denk dat ie wel stevig genoeg is. Ik heb hem ook gekocht zodat Charlie meer kan klimmen.

Ik ga trouwens achter die deur op de foto boven een Ikea mat ophangen als krabpaal voor ze. Deze foto was daarvaar de inspiratie :point_down:t3:

Met dit kleed:

7 likes

Oh leuk zeg!

Update: ze hebben een huisje gevonden!

8 likes

Hebben jullie tips over kauwspeeltjes oid? Onze kat is 4 maanden en heeft heel erg de behoefte om met zijn kiezen te knauwen op je vinger, laatst had ie een potlood te pakken maar dat vind ik eng. Ik denk dat het is omdat hij tanden gaat wisselen en het pijn doet, net als bij baby’s. Op internet las ik dat je hondenspeeltjes kunt kopen om te knauwen, maar die speeltjes die ik vind zijn groter dan m’n kat dus daar gaat ie echt niet op kauwen haha. Heb van die kauwsticks snoepjes gekocht, maar daar kijkt ie niet naar om dus hij knauwt nu op mijn pink, wat heel stom is want straks went ie daar aan en bijt ie een keer goed in m’n pink. :sweat_smile:

Mijn moeder heeft ooit van redelijk dik touw een speeltje gehaakt. Dat helpt bij ons heel goed als ze kauw neigingen hebben.

2 likes

Wij hebben deze:

https://cdn.tectake.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/1000x/0dc2d03fe217f8c83829496872af24a0/4/0/401640-1.1536561729.jpg

Heeft iemand hier een aanrader voor een andere drinkfontein?

Ze zijn zoo lieffff

28 likes

Aaaaaw wil 10 hartjes geven!!

1 like

Ik heb wortels uit de tuin en sommige zijn echt mega klein. Die heb ik in een bakje gedaan en nu haalt ons katje er elke keer eentje uit em rent daarmee in het rond.
We eten die kleine worteltjes overigens niet maar geven ze aan iemand met konijnen.

Ja!!:sob::heart:

2 likes

Tip #1 neem een krabpaal waarvan je de mandjes kunt wassen. Zou nooit meer anders willen.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/krabpaal_krabmeubels/krabpaal_groot/180cm/506553 Heb zelf deze en ben er echt heel erg blij mee (en de kat ook). Heb alleen die muisjes er niet aan gehangen.

@HenkdeMol Die hebben wij ook! Echt een super goede krabpaal, en zoals je zelf aangeeft: je kan de mandjes wassen :ok_hand:t2:

@HenkdeMol @Tobvit hoe reageren jullie katten erop als je die mandjes gewassen hebt? Onze kat zit altijd op 1 hoek van zn mandje te sabbelen en die is nu dus helemaal vies en nat, maar weet nog hoe ik mijn moeder haatte als ze mijn knuffel waste vroeger haha.

1 like

@anon31745129 Eerst vinden ze het een beetje raar, maar als ze er eenmaal terug hebben in gelegen gaat het weer goed. Hun geur is er inderdaad wel uit dan… maar bij ons wennen ze er wel aan :slight_smile:

1 like