Kattentopic

Mijn kat heeft net een giga spin opgegeten en loopt nu heel de tijd raar te doen met zen bek (met zen pootje afkuisen en rare bewegingen). Kan de spin gebeten/… hebben, en zo ja moet ik hem in de gaten houden?

ik zou ff wachten tot ze de 2e inenting heeft gekregen.
dan is de kans klein dat ze weer wat nieuws oploopt.

Sorry voor de spam, maar ben zo blij om na een weekje vakantie weer bij m’n kattenbeebies te zijn :heart_eyes: volgens mij wordt het andersom ook wel gewaardeerd met alle knuffels en kusjes:

Onze andere kat (oudje) ligt bij m’n vriend te slapen en stalkt ons de hele dag door haha.

26 likes

Aaaaah wat een mooierd! Mooie pootjes :heart_eyes:

Jaaa het is een Bengaal, dus stiekem kan 'ie wel heel knap zijn haha (zijn kleur is alleen fout volgens rasstandaarden). Ik hou het allermeest van zijn zachte stippelbuikje!

Moest toch nog even deze delen met onze dikke oude opa :heart: :

Hierna heb ik gehuild want opa stond heel demonstratief op om heel hard knorrend strak tegen me aan te komen liggen.

Zo. Deze gekkie is d’r ei weer kwijt :’)

25 likes

Ik kom echt alleen in dit topic om alle kattenfoto’s te liken

7 likes

Onze kat is in een maand ruim 700 gram aangekomen en ik kan nergens vinden of dat veel is? Hij is nu 4 maanden en weegt 2038 gram, kan wel vinden dat een volwassen kater 4kg mag wegen, maar dit is nu al de helft? Hij krijgt brokjes voor kittens (royal canin) en daar ook het natvoer van, natvoer in eerste instantie gegeven om extra vocht binnen te krijgen toen het zo warm was, daar maar mee stoppen of 1x per week geven ofzo? Ik wil niet dat hij te zwaar wordt en ineens op streng dieet moet, wil geen obesikat haha.

Mijn dierenarts zei laatst tegen me dat kittens bijna geen overgewicht kunnen hebben, tenzij ze echt heel veel eten. Maar als jij je gewoon aan de voedingsrichtlijnen op de verpakking houdt is het niet zo’n probleem hoor.

En dit grafiekje check ik altijd wanneer ik mijn kitten heb gewogen:

Mijn kat eet net een veer op :thinking:

Ik dacht laat ik eens een leuke foto maken zodat we dat ieder jaar kunnen doen. Nou. Leuk bedacht. Ze vond het niet echt interessant en zelfs omkopen werkte niet. Dus dit is het resultaat.

18 likes

Mijn kittens zijn er inmiddels ook! Ze zijn echt zo lief, lopen de hele dag achter me aan en willen de hele dag bij je zijn. Niet altijd even handig, wel gezellig.

En haar zusje.

Samen slapen.

44 likes

Wat een schatjes :heart_eyes_cat::heart_eyes_cat::heart_eyes_cat:

1 like

Wat zijn wat jullie betreft de essentials om in huis te hebben voor een kat? Kattenbak, eetbakjes, mandje, krabpaal, speeltjes… zie ik iets over het hoofd?

Mijn kat komt ook uit het asiel en hoe goed ze het ook in het begin leek te doen, ze moeten gewoon even wennen.
Weet je misschien ook waarom ze in het asiel zat? Het kan natuurlijk dat ze nooit helemaal zindelijk is geweest en heel cru maar sommige baasjes brengen een kat daardoor naar een asiel.

1 like

Wat je ook kiest, ik vind det jij/jullie je in ieder geval niet druk hoeven te maken om ‘katten zijn solo beesteb’ Of ‘kat alleen is zielig’ uitspraken. Als je een oudere kat adopteert uit het asiel krijgt het beestje in ieder geval nog een fijn(er!) huisje, i.p.v. de rest van zijn/haar leven in een asiel!

1 like

Heeft de kattenbak een deksel? Misschien die dan nog even eraf laten tot dat ze zich veilig genoeg voelt

1 like

Hoeveel kattenbakken heb je?
Katten vinden het vaak fijn om op 1 te poepen en de andere te plassen.

Ik zag van de week zijn piemeltje en was echt in shock. Maar hij schijnt nog groter te zijn en weerhaakjes te hebben.

Njah je hebt haar net in huis. Dit kan stressvol voor haar zijn. Dus ik vind eigenlijk een van de eerste dagen ergens anders plassen niet zo schokkend.

1 like

2,5 week op een kat moeten passen. Hij voelde zich helemaal thuis haha

39 likes