Kattentopic

:heart: alle katten op jullie foto’s

welke kattenbakkorrels gebruiken jullie? Ik zoek er eentje die goed klonten vormt en niet stoft (heb nu overal pootafdrukken van de stoffige korrels en kat zelf zit ook elke keer onder een laag stof :expressionless:)

https://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbed_kattenkussen/bijzondere_kattenmanden/537547 ik heb er hier 2 van trouwens en daar zijn ze wel helemaal fan van :slight_smile:

1 like

https://www.ah.nl/producten/product/wi106920/ah-schep-en-schoon-4-voudige-hygiene

Deze 2 gebruik ik afwisselend ( soms bestel ik ineens heel veel en dan vind ik het weer even heel zielig voor mn pakketbezorger)

1 like

Ik ben dus eigenlijk allergisch voor katten, maar nu komt de kat van mijn schoonouders steeds vaker bij ons omdat ze verstoten is door een andere kat. En het is zo’n ontzettend lief beestje die hier nu ondertussen praktisch woont en zolang ik braaf mijn allergiepillen neem heb ik nergens last van, dus nu heb ik gewoon een kat. Ze zat net gewoon op me te wachten toen ik thuis kwam van werk, zo lief <3

7 likes

Ik stem voor neem een binnenkat, omdat ik ook denk dat dat het fijnste is voor jezelf. Geen schuldgevoel als hij op een werkdag niet naar buiten mag etc.
Al moet ik wel zeggen dat mijn kat (vanaf kitten bij ons) naar buiten mag (blijft in de tuin) als mijn vriend buiten is (roker) en dat vindt hij heerlijk. Maar hij is niet vervelend of iets als hij vervolgens een hele dag niet buiten komt bijvoorbeeld.

1 like

Wij hebben ook geen luikje en de kat is binnen of buiten wanneer hij dat wil. Als hij dan toevallig buiten is als we weggaan is hij soms een uur of 8 buiten. Soms kiest hij ervoor om s avonds naar buiten te gaan en is het een nacht buiten . Je hoeft echt de kat niet buiten te zetten. Ze kiezen zelf wel waar ze zin in hebben.

Hij merkt al snel aan de gang van zaken in huis of wie er naar buiten stapt wat er gaat gebeuren. S avonds dan komt hij snel nog een hapje eten om daarna weer naar buiten te sprinten voor de nacht zeker als hij doorheeft dat wij gaan slapen. Katten zijn slimme beesten

2 likes

Zena is zo blij met haar krabmeubel en dat maakt mij ook blij :revolving_hearts:

18 likes

Charlie is sinds een dag een beetje aan het kokhalzen, alsof ie gras heeft gegeten om te kunnen kotsen. Maar er komt alleen steeds een beetje speeksel uit. Hij miauwt ook een beetje schor. Donderdag krijgt ie zijn inentingen weer, dan zal ik eens vragen of het kwaad kan.

Heeft hij ook echt gras gegeten? Want dan kan er een grasspriet blijven zitten. Gras heeft een soort weerhaakjes die blijven kleven. Dit klinkt namelijk precies als wat onze kat had. (De grasspriet hebben ze operatief verwijderd. Kat heefr er niks aan over gehouden. Wel hebben we al het kattengras weggegooid. Ze mogen nu van de zebraplantjes eten).

Volgens mij niet…hij komt alleen in de tuin en daar heb ik geen gras, ook geen lange sprieten volgens mij. Hij eet en drinkt wel gewoon…ik hou het maar even in de gaten. Bedankt voor je bericht iig!

Mijn kat laten we naar buiten als het "ons " uitkomt. Dus op momenten dat we thuis zijn. Dit werkt bij ons ontzettend goed. Soms gaat ie wel eens heel dramatisch tegen de deur uitrekken en met zijn pootje wijzen naar de deurklink, maar accepteert het wel als we niet open doen.
Als hij buiten is, en we moeten weg, roep ik hem gewoon en dan komt hij eigenlijk altijd wel gelijk naar binnen.

Wel vind mijn kat het het mooiste als de deur gewoon lekker openstaat in de zomer als we thuis zijn.

1 like

Wil je je kat toch even een frisse neus laten halen, of wat anders laten beleven door even buiten te zijn kun je ook met hem/haar wandelen. Dat hoef niet eens aan een tuigje! Als jullie band goed genoeg is, hij/zij is gehecht aan jullie kan je zo even een blokje om gaan 's avonds terwijl je kat achter je aan hobbelt. Paar snoepjes mee om af en toe even mee te rammelen als hij/zij te ver gaat.

1 like

I’ll just leave this here
2 likes

Mijn lieve kleine Felix poes die Kiki heet. Ze is gevonden op straat toen ze 2 maanden oud was en we hebben haar geadopteerd toen ze 4 maanden was. Ze is heel klein en waarschijnlijk wordt ze niet echt groter. We vieren donderdag haar 1ste verjaardag want dan is ze 1 jaar bij ons. De beste vriendin van mijn dochter, al denkt Kiki er zelf wel eens anders over :wink:

21 likes

Wat een schatje!! :heart_eyes_cat::scream_cat:

1 like

Vreselijk liedje haha. Ja ze is heel schattig. Ze is wel heel schuw en een echt zorgen kindje. Dat wisten we toen we haar mee namen. Maar als ze je eenmaal kent dan komt ze knuffelen als het haar uit komt. Ze is echt mijn baby haha.

Hij heeft vannacht bij ons in bed geslapen en ben zo trots want hij ging meteen liggen en alles ging goed. Werd vanochtend wakker en toen lag ie bij mij onder het dekbed tegen mijn borst aan.:heart::heart:

9 likes

Nou, de parasieten zijn weg bij ons katje, eindelijk!
Ze mocht daardoor een maand niet naar buiten. Ik ben nu een beetje huiverig om haar naar buiten te laten gaan omdat ze nog zo klein is (geboren eind april). In juli hebben we haar gekregen en we zijn vrij snel met haar naar buiten gegaan en in die tijd heeft ze dus die parasieten opgelopen.

Volgende week krijgt ze nog haar tweede inenting. Die moest worden uitgesteld toen ze werd behandeld.

Wat denken jullie: nog een tijd wachten met naar buiten gaan of niet? Als ze naar buiten gaat , zijn we er sowieso altijd bij.

Lekker klimmen en spelen in de boom. Hij moet zich altijd uitsloven dan ook

19 likes