Thanks! Heel handig dit!
Ik snap niet waarom je een ongecastreerde kater naar buiten liet gaan, ik snap niet waarom je een niet gechipte kat naar buiten liet gaan? Dat kan voor heel veel problemen zorgen, niet alleen nog meer katten op de wereld maar ook gevechten, terrioriaal gedrag in andermans tuinen etc. Zonder een chip is het heel moeilijk om de eigenaren te vinden als er iets gebeurd. Het lijkt me verstandig als je dit bij je nieuwe kat dus wel laat doen.
Een kat die zichzelf zwervend kan redden is ook niet fijn trouwens. Katten hebben een enorme invloed op de vogelstand en er zijn al veel soorten die onder druk staan doordat ze bejaagd worden door katten.
Sorry voor mijn harde reactie misschien, maar als meer mensen hun verantwoordelijkeheid zouden nemen voor hun dieren wat betreft castreren/chippen zou dat zoveel problemen verminderen.
Mijn kat is echt een schatje maar ze heeft me net zoveel pijn gedaan. Tijdens het spelen sprong ze en bleef ze met een nagel in mijn arm hangen. Die nagel zat echt diep in mijn arm en ze hing er dus een paar seconden met haar hele gewicht aan. Er zit nu een mooie pimpelpaarse bult op mijn arm die de hele tijd pijn doet.
Ze ligt nu wel lief op me te slapen dus dat maakt veel goed.
Hoewel ik zielsveel van ons nieuwe katje hou, mis ik onze oude kat nog best vaak
Wat gebruiken jullie voor ontwormen en ontvlooien?
Ontworm tabletjes kopen bij de dierenarts is vaak goedkoper want dan hoef je geen heel doosje te kopen maar krijg je gewoon wat genoeg is voor je kat. Ontvlooien heb ik geen ervaring mee
Milbemax of Milpro, is hetzelfde maar mijn dierenarts wisselt nog wel eens. Die voor ontworming dus. En voor ontvlooien Bolfo Gold, bij een dierenzaak weg. Werken beide top!
Heeft iemand hier een soort krabwand, allemaal verschillende plankjes waar de kat op kan springen en chillen etc.? En weet waar ik dit kan kopen of hoe ik dit leuk kan maken. Ik bedoel zo iets als onderstaande foto, maar dan nog wat groter/uitgebreider.
Deze twee schatten van kittens uit mijn pleegnestje zijn op zoek naar een baasje! Het liefste samen, want ze vinden elkaar heel lief. Misschien iemand hier? Pm me voor meer info!
Zo onwijs lief!
ik heb dat gedaan met Ikea lack plankjes. Alleen kon mijn muur het gewicht van mijn katten niet aan…
Ohh is wel een leuk idee! Wel klote van je muur, was het geen draagmuur? Zou een draagmuur dat kunnen dragen
Ja normaal moet dat kunnen maar ik woon in een oud gebouw en de muur brokkelde heel erg waardoor de gaten te groot werden.
Bij zooplus krijg je ook een paar wandplank dingen
Oh wat leuk! Ik ga eens kijken wat ik ervan ga maken
Ik heb zoiets in progress ( als in, nog niet alles hangt) en @Geheugenvaneengoudvis heeft een muur voor haar kat gemaakt van Ikea schilderijplankjes.
Als je zelf een beetje handig bent kun je proberen om zoiets te maken:
Ja! Wij hebben dat gemaakt met galerijplankjes van Ikea waar we goedkope deurmat(ook Ikea) in geplakt hebben. Ik weet alleen niet of ik het een aanrader vind, want gin snapt 1 richtingsverkeer niet en is er daardoor al een paar keer bijna van af gevallen omdat ze in paniek raakte en in reverse ging.
Volgens mij snappen katten uberhaupt achteruit lopen niet … Ik zie Ara regelmatig in paniek rondhobbelen omdat de tafel te hoog voor hem is en dan denk ik, "Knul ,als je 2 stappen naar achteren gaat kun je er gewoon via die stoel af ".