Obvi Werkt trouwens niet want dan krabben ze net zo lang aan de deur tot je gek wordt.
Zo die vind ik wel lastig. Het zou natuurlijk best wel kunnen dat jullie kat zo onwijs geschrokken is van de hond/dan wel beledigd is op een of andere manier.
Neemt niet weg dat ik de optie van een andere kat die de weg heeft gevonden ook logisch vind klinken.
Misschien iets van een webcam installeren gericht op het bakje? Dan kun je erachter komen.
Kan ook zijn dat jullie eigen weggelopen kat door iemand anders wordt gevoed en geen rede ziet om volledig bij jullie terug te keren.
Een rat kan misschien wel, maar die zal vast geen belletje hebben.
Inderdaad een camera erop richten, zou ik doen.
Niet lullig bedoelt maar wat maakt het uit hoeveel mensen het lezen ? Want mensen kunnen wel denken dat het wel of niet jou kat is, maar niemand weet het zeker totdat je een camera plaatst of het een keer ziet?
Is je nieuwe kitten ook een kater?
Ik zou je wel echt willen adviseren om hem te laten helpen, mocht je dat niet al van plan zijn haha
Zou goed kunnen dat je andere kat nog rond huis zwerft en stiekem s nachts binnen komt. Katten zijn gevoelig en raar soms, ik hoop dat het hem is!
Omg wat is dat voor kartonnen kattenparadijs
omg die tweede foto, geweldig haha
Ik ga straks mijn kat voor 21 dagen afzetten in een pension. Ik ben er echt zenuwachtig voor.
Ah @Nixon ik hoop echt dat het jullie kater is! Hou ons op de hoogte.
Ik heb een misschien domme kattenvraag. Best veel planten zijn giftig of slecht voor katten he, maar al sje kat buiten komt en in tuinen van andere mensen komt dan kan je nietvoorkomen dat ie daar dingen eet die nie tmogen, vertrouw je je kat dat ie geen dingen eet die slecht voor m zijn?
Moet hieraan denken door die verhalen dat mensen gif strooien tegen- voor hen- ongewenste dieren, grrr zo harteloos maar planten an sich kunnen ook al gevaarlijk zijn of niet?
Jaa daar dacht ik dus ook aan! Maar bij binnenplanten wordt ook vaak gewaarschuwd: pas op, giftig voor katten. Dus vandaar de vraag
@Nixon ik hoop dat het je kat is maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom je je kater niet hebt laten castreren en chippen. Het is een kleine moeite maar het maakt zoveel verschil niet alleen voor jou maar ook je leefomgeving.
@EllaFitzgerald ik denk ook dat wat @HvO zegt deels wel opgaat dat ze instinctief wel weten wat ze beter niet kunnen eten, maar misschien is het een manier om je als kweker in te dekken. Dat je geen claims aan je broek krijgt.
Het is wel echt een hel in elkaar zetten maar van poopycat.
Ah snap ik. Mijn kat heeft tijdens en verbouwing ook een week of 2 in een pension gezeten en het ging prima! Komt vast goed.
Dank je voor de herkenning.
Ik ben hem gaan afzetten en ik heb er een goed gevoel bij. Dus het komt goed.
@Druppels Kattenvoer checklist! Disclaimer: dit geldt alleen voor gezonde katten, zonder speciaal dieet of allergieën.
- Eiwitten
Katten zijn carnivoor, dat betekent dat hun dieet voornamelijk uit vlees bestaat. Ze functioneren dus het best op een dieet met relatief veel eitwitten. Kijk daarom altijd naar het eiwitpercentage in het vlees. Voor katten wil je eigenlijk het liefst een eiwitpercentage hebben van boven de 30/35%. Dit kun je vaak vinden in de analyse (op zooplus.nl staat er er bijna altijd bij).
Let op: eiwit kan ook komen vanuit plantaardige bronnen, dit heeft niet de voorkeur voor katten. Kijk daarom ook op de ingrediëntenlijst of er plantaardige eiwitbronnen zijn toegevoegd en aan de plek in de ingrediëntenlijst kun je dan inschatten hoeveel dat bijdraagt aan het totale eiwitpercentage. Plantaardige eiwitbronnen bestaan vaak uit maïsgluten of het woord plant+proteïne.
-Koolhydraten
Van koolhydraten wil je er niet teveel hebben (< 40%). Deze komen vaak vanuit graan of toegevoegd aardappel. Omdat sommige katten last hebben van gevoeligheid voor granen kun je kiezen voor een brok zonder graan. Echter kun je van aardappel wel weer viezere ontlasting krijgen. Het is dus even uitproberen waarop je kat het beste functioneert. Vaak staat het koolhydraatpercentage niet aangegeven in een analyse maar die kun je afleiden door het restpercentage dat overblijft na eiwit/vet/vocht/ruwe vezel.
Als je dan nog echt dieper erop in wilt gaan kun je nog kijken naar de herkomst van het vetgehalte, of er suiker/melk/soja is toegevoegd, herkomst van het vlees (bioindustrie/biologisch), soort vlees (kip/rund/vis etc.)