Kattentopic

Nou dat vind ik dan een beetje raar van die mensen als ik eerlijk ben. Als je je kat overdag genoeg aandacht geeft en zorgt dat ie in die kamer alles heeft is het echt niet zielig om je kat in een andere kamer te houden 's nachts? Ik heb dat vanaf het begin met mijn kitten gedaan en die ging in het begin een beetje krabben aan de deur maar hield daar al snel mee op. Katten zijn ook best wel dieren die erg op zichzelf gericht zijn. En dan zou die redenatie van die mensen ook zijn dat je ze overdag niet alleen mag laten en ze afwijst?

Ik wilde heel graag dat onze kat bij ons in bed zou slapen, maar hij gaat alleen maar op bed zitten springen dus na het 2 nachten geprobeerd te hebben laten we hem nu gewoon beneden. Soms gaat ie even zitten miauwen als we naar bed gaan en hij dus alleen achter blijft, maar dat moet je echtttttt negeren en dan gaat ie vanzelf wel slapen of spelen ofzo.

3 likes

Ja precies dit, ik slaap anders zelf echt niet als ik hem bij mij laat.

Nee wij ook niet, hij maakt alleen maar snoekduiken in het dekbed haha. Wat eigenlijk heel stom is want overdag komt hij wel lekker in bed liggen.

3 likes

Haha ik weet niet hoe jullie katten zijn maar de katten in mijn leven hadden niet bepaald hetzelfde dag- en nachtritme :sweat: Dus dat is wel een feestje op je bed elke nacht, of actieve beestjes beneden terwijl jij je rust inhaalt :stuck_out_tongue:

1 like

Nee die van mij ook niet maar liever dat ie actief gaat doen in een andere kamer dan op de slaapkamer haha.

ja precies, dat bedoel ik ook ! :slight_smile:

1 like

Vind dat echt overdreven van die mensen hoor haha. Zolang ie overdag genoeg aandacht krijgt is het goed. En natuurlijk dat je er heen gaat als er echt wat is maar verder lekker zelf je nachtrust pakken hoor.

1 like

‘S nachts zit ie in de woonkamer/keuken, daar staan ook de kattenbak en eten en drinken en alle speeltjes en krabpaal. Overdag mag ie naar boven, maar doet ie eigenlijk alleen als wij ook boven zijn, ik kan de deur naar de gang open zetten maar hij zal niet alleen naar boven lopen (hij is 13 weken, misschien scheelt dat). Als we overdag weg zijn dan zit ie ook in de woonkamer, waar zit die van jou als je weg bent?

Als die optie er iszou ik ervoor kiezen om alleen jezelf af te zonderen in deslaapkamer met de deur dicht en de rest van hethuis waar de kat normaal gesproken overdag of als je weg bentook kankomen, tot zijn/haar beschikking te laten. Ondanksdat er eenpaarspeeltjes liggen en de kattenbak en dergelijke. Je weet nooit waar de kat nog meer mee wil ‘spelen’ of waar die nog meer in wil kruipen of achter zitten etc.

1 like

sorry voor min achterlijke typen het komtdoor mijnspatiebalk :frowning:

3 likes

Godvrdomm

5 likes

ik ben zo blij datje het juist typt he <3

2 likes

wait. BEN JIJ HET?

1 like

Nee ik ben het niet hahahaha, @Botsautobob is het wel :sunglasses:

2 likes

aha! DANK! Dat is 1/10000000000 van het grote FF-mysterie opgelost

3 likes

Ja zo hebben wij het ook gedaan! Eerst alleen in de woonkamer/keuken(is open bij ons), mijn vriend wilde hem niet boven hebben dus dat gebeurde ook niet. Toen nam mijn vriend hem ineens mee naar boven om te kijken haha, en toen hebben we overdag de deur wel eens open gezet, maar hij gaat dus niet alleen naar boven. In het begin lieten we hem soms een uurtje alleen, laatst zijn we een hele dag weggeweest en hij leeft nog en heeft niets vernield dus ben echt trots haha. Als je vanaf dag 1 consequent hem/haar ‘s nachts buiten je slaapkamer houdt dan gaat dat denk ik wel goed hoor!

1 like

Onze kat mag overdag in de slaapkamer komen en vlak voor het slapen gaan zetten we hem in de woonkamer en doen we de deuren dicht. We hebben het indd ook wel eens geprobeerd om hem snachts bij ons te laten, maar was geen succes. Dit is hij eigenlijk af vanaf het begin gewend dus gaat prima! @Tsundoku

1 like

Oh sorry, ik bedoelde dat een gang, ook als ie niet klein is en er speeltjes liggen en water, de kattenbak, dat soort dingen, misschien toch te weinig ‘prikkelend’ (of ‘interessant’) is voor de kat om de hele nacht door te brengen, maar ik kanhet mishebben hoor!

Als in, misschien vindt je kat het 's nachts leuk om zich even in eenhoekje van debank op te krullen, of op een eetkamerstoel, of in een tijdschriftenmandje, ik noem maar wat hoor.

2 likes