Ik heb daar ook last van met mijn zwarte katten
Gelukkig heeft mijn vriend eens een fotoshoot met ze gehouden waar wel hele mooie foto’s uit zijn gekomen.
De mooiste foto;s daarvan heb ik op Kanvas laten printen.
Mijn kat sloeg gisteravond vol met z’n poot in de mayo (we aten patat) en daar schrok ie zelf ook van, dus sprong ie meteen weg met als gevolg overal mayo pootafdrukken op de bank, kleed en de rest van het huis
Knippen jullie wel eens de nagels van jullie katten? Hebben jullie aanraders voor goede nagelschaartjes voor katten?
Ik heb ze nog nooit gekipt.
Ik heb hier thuis 3 krabpalen staan
Ik heb een krabpaal, maar hij gebruikt die vooral om te spelen en niet om te krabben. Daardoor kunnen ze nagels flink scherp zijn
Ja hier ook. Vind ik altijd zo gezellig. Zeker omdat mijn kat niet zomaar op schoot komt vind ik het extra fijn als ie lekker komt liggen.
Ik ben bang dat ik levend word gevild als ik dat probeer
Hahah oeh nee dan zou ik het ook niet proberen. Bij mijn kat kan ik goed aan zijn pootjes zitten en nageltjes bekijken, dus denk dat het met veel geduld wel moet lukken
Ja ik knip de nagels van 1 kat. Ik zet hem op mijn schoot met zijn rug tegen mijn buik en knip dan gewoon met een goede nagelknipper.
Ik heb het van de week gedaan! Hebben een krabpaal staan, maar die gebruikt ie niet veel (krabt ook niet aan de bank oid). Ik heb ‘m gewoon op schoot gezet, kan sowieso goed aan zn pootjes en nageltjes zitten dus heb geprobeerd ze te knippen, na 1 pootje had ie er genoeg van dus heb het toen ff gelaten en 5 min later nog een pootje en toen weer ff gewacht enzo. Heb zo’n schaartje als @Foucher en ging dus heel makkelijk. Volgende keer denk ik wel dat mijn vriend ‘m gewoon vast houdt en ik knip, dan ben je heel snel klaar.
Mijn kat is echt een scheetje en wil het liefste de hele dag met me knuffelen. Het nadeel is dat ik niet kan werken als ze wil knuffelen (ze ligt het liefste op mijn borst), dus ik moet haar overdag soms afwijzen. Dat doet echt pijn aan mijn hart.
Nee je hoeft absoluut geen voer bij de dierenarts te kopen! Dierenartsen hebben vaak een overeenkomst met bepaalde merken waardoor dat niet bepaald objectief is. Voorbeeld: royal canin, het gewone voer is veel te overpriced in verhouding tot de kwaliteit. De veterinaire versies zijn een ander verhaal hoor.
Purina ken ik alleen van naam, heb nog nooit naar de analyse gekeken. Kan ik wel even doen en dan laat ik je het nog wel weten!
Op zooplus heb je ook heel veel merken. En chill want ze bezorgen het thuis + vaak wat goedkoper. Ik heb zelf voer van Orijen, want voor zover ik kon vinden zitten dat weinig opvulmiddelen in. Maar weet niet hoe @Loxodonta daar over denkt?
@FrozenFlame Orijen is topvoer!
@Prikkelbaar Weinig vlees en veel granen, vrij laag eiwitgehalte en de eiwitten komen niet van goede bron, veel zout.
Heb even gekeken en hoewel het eiwitpercentage in dit voer vrij goed is, komen die eiwitten voornamelijk vanuit maïsglutenmeel en dat vind ik geen goede bron (plantaardig). Er staat als eerste ingredïent wel rund (17%), maar dit is als het goed is versgewicht en bij bereiding verdwijnt hiervan ongeveer 2/3 doordat het vocht verdampt. Persoonlijk zou ik dus dit voer niet geven. Ik zag dat het grofweg 5 euro per kilo kost. Dit zijn opties die in dezelfde prijsrange zitten maar dan in mijn ogen van betere kwaliteit zijn: Porta 21 Feline Finest Sensible en Cat Lovers Gold Original.
Maar als jij tevreden bent over dit voer, je katten zijn gezond, mooie ontlasting etc. dan vooral niets van mij aantrekken!
Edit: Algemene mededeling aan alle brokkervoerders! Aangezien katten gevoelig zijn voor blaasgruis is het belangrijk dat ze voldoende vocht binnenkrijgen. Brokken zijn gortdroog, katten drinken niet graag stilstaand water (Vandaar al die katten die graag uit de kraan drinken). Een waterfontein zal het drinken dus vaak stimuleren! (Te verkijgen bij zooplus.nl #nospon) Daarnaast kun je afwisselen met natvoer of natvoer met brokjes mixen.
Oké zo te zien heb jij wel verstand van kattenvoer haha, aanraders voor een binnenkat qua brokjes?
Wat is je budget? Er zijn gelukkig een heleboel merken die goed voer maken maar een aantal merken die ik vaker heb aangeraden en postitieve reacties op gehad zijn: Applaws, Orijen, Smolke, Cat lovers gold, Purizon.
Nouja liever niet extreem duur natuurlijk haha vraag mij ook af of voer wat super duur is beter is. Maar heb zeker wat over voor mijn katje en geef sowieso geen supermarktvoer nu ook al niet. Maar zal eens gaan kijken naar de merken die je hebt genoemd!
Vaak hoef je van kwalitatief goed voer ook minder te geven omdat ze de voedingsstoffen beter kunnen opnemen, zo kan het dus zijn dat je uiteindelijk even duur uit bent of soms zelfs goedkoper!