Kattentopic

Bedankt voor de tips! Ik heb de krabpaal nu bij de stoelen gezet, ben benieuwd of dat werkt. Ga ook nog even kijken of ik zo’n krabplank zal kopen.

Ik bedoel heel simpel hoor! Gewoon beetje water sprayen zovan ‘dit is niet de bedoeling’ of even de kamer uitzetten (onze kat is een gezelligheidsliefhebber en vind dat dus echt vervelend). Maar hangt misschien ook van de aard van het beestje af :slight_smile: een positieve beloning als hij het goeddoet zou misschien nog beter werken :blush:

Wat voor studie heb je gedaan? :geek: (ben alleen heel benieuwd!)

Hebben jullie een verzekering voor kat (of andere huisdieren)? Vanuit het asiel hebben we informatie meekregen over verzekeringen bij Reaal dier & zorg, in voor zover ik het kan zien ben je voor alles verzekerd, maar ik vraag me af in hoeverre het nodig is?

1 like

Mijn kat is helaas weer naast de kattenbak aan het plassen. Zo naar en vervelend voor haar.

Mijn kat is zo bang van het onweer. De bliksem vindt hij wel interessant, maar met de echt hele harde klappen piept ie het hele huis bij elkaar. Zo sneu :pensive: en dat terwijl hij vuurwerk helemaal niet eng vindt.

Happy international cat day!!!

35 likes

Ik vind het uiteindelijk toch best wel duur worden op jaarbasis, hoe denk jij erover? Wij hebben besloten om het niet te doen en gewoon zelf te sparen voor onvoorziene operaties, maar soms denk ik wel dat het een goed idee zou zijn.

Ja dat denk ik dus ook, ik kwam op €14 per maand uit en dan is het eigen risico al het hoogste (€150), dus aan de ene kant denk ik dan dat we al meer €320 aan medische kosten moeten maken willen we het eruit halen, anderzijds zit een ongeluk natuurlijk in een klein hoekje . Dit is mijn eerste eigen kat en ik heb ook geen idee wat ik jaarlijks aan kosten moet verwachten, we zetten nu geld opzij en het castreren zit gelukkig bij het asiel inbegrepen. Ik had het ook in het asiel gevraagd en daar hadden ze ook geen echte ja of nee, was meer een “hm ja ligt eraan of jij het een fijn gevoel vind”.

1 like

Ja precies, dat is het ook denk ik. Ik weet eigenlijk wel zeker dat je niet elk jaar (of bijna geen één jaar) zulke hoge kosten maakt, maar stel nou dat een hele dure operatie nodig is die je nooit zomaar zou kunnen betalen. Dan zou het wel fijn zijn. Ik heb een kat die door elke dierenarts een kneusje of een pechvogel wordt genoemd, had ook verwacht dat hij nog wel wat ingrepen nodig zou hebben dus ik twijfelde over een verzekering. Nu zijn we 8 jaar verder en hij heeft nooit ergens last van gehad terwijl mijn andere kat al €2000 euro aan operaties heeft gekost.

Als je al geld opzij zet komt het wel goed denk ik. Je denkt in ieder geval goed na over je eerste kat, dat scheelt sowieso al haha

Wij hadden precies dezelfde twijfel! (Dit is ook onze eerste kat). Het ‘probleem’ met verzekeren vonden we idd ook dat het maandelijks een hap geld is, terwijl je dan ook nog een eigen risico hebt + niet alles gedekt wordt (controle bij de dierarts maar tot een bepaald bedrag bijvoorbeeld en daarna moet je het alsnog zelf betalen) Weet even niet meer welke verzekering dat was, maar daarom hebben we het maar niet gedaan. Ik heb momenteel genoeg spaargeld om eventueel een operatie te kunnen betalen en we zetten ook elke maand wat geld opzij voor eventuele kosten. We hebben wel een zorgplan van de dierenkliniek, waardoor castreren en de (half)jaarlijkse controles/ontwormen/ontvlooien/gebitsreiniging/nageltjes etc inbegrepen zijn. Kost een tientje per maand.

Je kunt ook eens kijken naar Feliscratch van Feliway!

10 likes

Heeft er iemand van die rekjes naast kantel kiepramen? Ik heb ze besteld, maar er zit geen beschrijving bij hoe te bevestigen dus ik heb geen idee hoe hoog het moet.

Moet het hoger? Maar kan de kat dan onderin er niet tussendoor met zijn kop? Bij alle foto’s op Google zit ie helemaal tot bovenaan het raam en is het onder nog een stuk open, maar dat voelt alsnog niet helemaal veilig…

Kast opruimen en m’n kat heeft z’n plekje gevonden en wil d’r niet meer uit, zelfs niet nadat ik de deur een tijdje dicht gedaan had

26 likes

29 likes

Smelt :heart_eyes: is dat een pers?

Ik denk dat hij nog wel wat hoger kan. Onderin komt nooit een kat mijn zijn hoofd, meeste katten hebben toch wel een iets breeder hoofd.

Het gaat er vooral om dat een kat er niet in vast komt te hangen met zijn nek of lijfje, en dat gaat nu sowieso niet omdat het hoofdje niet past.

Wij hebben onze katten verzekerd bij Ohra en die betalen 80% van elke rekening terug. We hebben wel bepaalde dingen wel en niet meeverzekerd maar komen inderdaad per kat op die 13/14 euro per maand uit. We doen dit nu een paar jaar en gaan binnenkort de verzekering opzeggen en wat geld per maand opzij zetten voor dit soort dingen. Maar toen we nog echt weinig geld hadden was de verzekering wel een opluchting. Meer dat je bij problemen altijd kunt zeggen, ja doe die test maar en geef die medicatie maar. We hebben helaas een paar jaar terug een kitten uit een asiel verloren aan een rotziekte, en ik was toch wel blij dat we zonder aarzelen konden laten testen en ook konden laten inslapen, omdat het ons nooit meer dan een paar tientjes eigen risico zou kosten. Maar als je zegt, ik heb een spaarrekening die dat kan dekken hoeft dat natuurlijk niet.

Burrito Bailey

21 likes

@anon31745129 Dit is voor mij precies de reden waarom ik mijn kat heb verzekerd (ook bij Ohra btw). Voor mij zou een onverwacht dierenartsbezoek echt een aanslag zijn op mijn bankrekening. Daarom betaal ik liever een klein bedrag iedere maand, zodat ik nooit financiële stress voel wanneer er iets met mijn kat is. Maar als ik meer zou verdienen of een vette spaarrekening had, dan zou ik waarschijnlijk gewoon maandelijks wat geld opzij zetten en geen verzekering nemen.

1 like