Wij gaan komende week een paar dagen weg. We zijn nog niet langer dan een weekendje weggeweest sinds we onze kat hebben en dan kwam er gewoon elke dag iemand langs voor eten en aandacht. Dit keer gaan we langer en vinden we dat geen goede optie, onze kat heeft veel behoefte aan aandacht en kan niet goed alleen zijn. Onze kat is heel angstig, schrikt van alles etc. Bij zijn vorige baasjes (wij zijn al baasje 3 of 4) ging hij wel naar het pension, maar we denken dat hij andere katten doodeng vindt, dus dat willen we liever niet. Daarom gaat hij bij mijn ouders logeren. Mijn ouders hebben katten gehad en mijn broertje gaat hem waarschijnlijk veel knuffelen, zodra hij wat gewend is. En daar heeft hij veel ruimte tot zijn beschikking.
We geven zijn vertrouwde voer, bakjes en knuffeltje mee. De eerste 2 dagen zal hij sowieso maar in een kamer komen, die heel groot en er staat een bank waar hij lekker op kan liggen. Iemand nog tips? Ik wil dat het zo soepel mogelijk verloopt, het is echt mijn kleine baby en wil hem zo min mogelijk stress bezorgen.
Omg ik weet nu pas wie je bent!! Eindelijk haha dacht al dat je weg was ️ Je kitten is zoooooo schattig en mooi ️
Ik woon in de hemel
Hahahaha it’s meeeee! Hij is lief he!!!️ ️ ️
Ik denk dat je het al heel goed aanpakt.
Eventueel kun je nog een feliway halen. Dat kan hem wat rust geven.
Ik heb al vaker gehoord dat een kat eigenlijk meer waarde hecht aan zijn omgeving dan aan het gezelschap. Persoonlijk zou ik er daarom voor kiezen om hem gewoon thuis te laten zitten. Kan er niemand in je huis verblijven tijdens die periode? Je broertje?
Geen veroordeling! Ik begrijp dat je het beste wil voor je kat, maar gewoon effe ter info!
Weten we en die optie hebben we dus ook onderzocht, maar er is niemand die in die periode in ons huis kan of wil verblijven. Bijna iedereen werkt gewoon en mijn broertje wil niet zo ver reizen. En een onbekende oppas willen we niet.
Ik voel me echt zo’n eng kattenvrouwtje, op straat aai en lok ik alle katten hahaha. In mijn buurt ook, ze komen allemaal knuffelen. Zelfbenoemde poesjeslokker
Oh nee ons kleine meisje heeft een parasiet opgelopen. Ze had sinds 2 dagen diarree en vanavond zat er bloed bij. Wij zijn in paniek naar de dierenarts ( bleek onze vaste op vakantie te zijn en moesten we uitwijken naar een onbekende…meh) en daar bleek dat ze die parasiet dus had. Mijn vriend is alles aan het afstomen nu. Ik heb alle dekentjes weggehaald en kookvaste handdoeken neergelegd, kattenbak en voederbakjes met kokend water uitgespoelt…en dat moeten we dus 3 weken lang doen, zo lang duurt de behandeling.
Meh…mijn arme katje
Dat mijn katten klein waren wilde het ook al voor geen meter, bij mij is het een verloren zaak.
Ik vind het altijd vet gezellig om met mn katten op de bank te chillen maar sinds kort vinden zij het ook tof om met mij te chillen… buiten.
Ze komen dan ook helemaal zeuren en me mee lokken en dan zit ik op de gallerij op de grond vet ongemakkelijk en dan is het goed. Ze willen niet per se geaaid worden maar gaan gewoon in mn buurt liggen wassen en chillen.
We hebben net onze kat opgehaald die bij vrienden was tijdens onze vakantie en hij was zo euforisch blij om ons te zien zo lief
Heeft iemand tips om de krabpaal aantrekkelijker te maken? Onze kitten is nu 4 maanden maar krabt zijn nageltjes het liefst aan onze stoelen ipv aan zijn 2 krabpalen! Ik heb al van die spray gekocht om de krabpaal aantrekkelijk te maken, maar dan gaat hij alleen op het voetstuk van de krabpaal liggen rollen Ook hou ik vaak zijn hengel met muis bij de krabpaal zodat hij er dan in klimt om de muis te pakken, of lok ik hem met brokjes naar de krabpaal, maar uit zichzelf gebruikt hij hem dus niet.
Al geprobeerd om de krabpaal ergens anders neer te zetten? Of als de kitten steeds stout is hij/zij direct verplaatsen naar de krabpaal? Al heb ik soms het gevoel dat het besef bij katten bij sommige katten pas later komt dat ze iets stouts/fouts doen.
En soms vinden katten krabplanken fijner (die van mij niet).
Mijn kat ging inderdaad ook de krabpaal niet op, totdat ik hem bij het raam zette (kan ze lekker naar buiten kijken).
De krabpaal tijdelijk op de plek van de stoelen zetten, misschien helpt voordoen ook wel.
Ik denk sowieso consequent straffen als hij de tafel/stoelen aanvalt, dan blijft uiteindelijk alleen de goede optie over lijkt me!
Als mijn kat aan meubels zit ipv de krabpaal, gebruik ik een plantenspuit. Vind ze helemaal niks en heb ik van jongs af aan gedaan. Tegenwoordig zit ze er nog echt zelden aan
Ik zou sowieso niet straffen.
Katten begrijpen niet waarom ze gestraft worden, ze gaan wel bepaalde associaties maken.
Als je met straffen begint, kan dat een conflict veroorzaken voor de kat en kan jullie relatie/het gedrag van de kat veranderen. Ik zeg niet dat dit altijd zo is, het is wat ik geleerd heb uit mijn studie.
Ipv te straffen, moet je je bedenken wat je wel wilt dat de kat doet. In dit geval wil @loveydovey dat ze aan haar krabpaal krabt ipv aan de stoelen, dus de beste oplossing is zoals @anon31745129 zegt de krabpaal bij de stoelen te zetten of evt zo’n ding van @anon26776401 kopen en dat bij de stoelen zetten.