Kattentopic

No shame in her game :sunglasses:

28 likes

Brokjes zijn inderdaad uiteindelijk beter voor het gebit geloof ik.

Ik heb even een helemaal katten foto’s geliked. Wat een cuties allemaal zeg!

1 like

Same here

27 likes

Ik probeer mijn kat te leren aan de leiband te lopen maar voorlopig nog met weinig succes Haha. Heeft iemand tips of is het sowieso een verloren zaak als je het hen niet van jongsafaan gewoon maakt

2 likes

Cuuuuuuute :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:
En wat is hij/zij al gegroeid, zeg! Ze worden zo snel groot * pinkt traantje weg *

1 like

Mijn moeder heeft al 25 jaar lang katten en onze nieuwe aanwist doet het niet zo goed. Hij eet kaas, drinkt kattenmelk, eet soepvlees en smeerkaas (mijn moeder voert hem dit), drinkt ook nog wel eens bij zn moeder maar hij weigert brokjes of blikvoer. Kunnen we wat doen naast stoppen met alle extraatjes of moeten we gewoon wachten?

Ja echt hè. Ze weegt al bijna 2 kilo, terwijl ze net 700 gram was toen ik haar ophaalde :sob:

Stoppen met de kaas, kattenmelk en smeerkaas. Soepvlees gaan mengen met brokjes en dan steeds de hoeveelheid soepvlees verlagen tot hij helemaal op brok staat.

1 like

Als het aan mij ligt waren we allang gestopt met de kaas en kattenmelk maar mijn moeder is nogal van het verwennen. Ik ga de tip van het vlees aan haar doorgeven, thanks!

1 like

Mn kindje :heart_eyes:

20 likes

Ik kom effe dit topic binnenvallen! Heeft er iemand tips voor een catproof zetel? :sweat_smile:

Onze zetel is stilaan aan vervanging toe maar ik heb echt geen zin om honderden euro’s uit te geven aan een nieuwe krabpaal voor de katten (die zetel dus, een krabpaal hebben ze wel).

Aan de zetel die we nu hebben wordt niet echt aan gekrabd, ondanks dat die een redelijk groffe structuur heeft. Onze fauteuil daarentegen heeft een redelijk gladde structuur en die is echt helemaal kapot gekrabd… Ik weet niet of dit toevallig is. Nog iemand met nuttige ervaringen? :slight_smile:

Wij hebben onze kitten in het asiel gehaald en hij was 8 weken toen, ik ben vergeten te vraag waar hij überhaupt vandaan komt, maar binnenkort krijgt ie nog een inenting dus dan ga ik dat wel vragen. Tot nu toe hebben we er niks van gemerkt dat hij vroeg uit het nest is gehaald, in het asiel spraken ze niet over weken, maar een kitten moet 750 gram wegen omdat ze vaak wat afvallen als ze verhuizen en bij 750 gram hebben ze wat om bij te zetten. Onze kitten woog 960 gram en is de eerste week al aangekomen, dus wat dat betreft gaat het heel goed. Hij is heel aanhankelijk, wil veel aandacht en ondanks dat ie graag op de grond slaapt (why?), komt ie ook echt graag bij je liggen en achtervolgd je door de hele kamer. Geen idee of hij te vroeg uit het nest is gehaald, ik neem aan dat ze in het asiel er verstand van hebben en kittens niet te vroeg meegeven als ze er niet oud genoeg/ aan toe zijn.

Ons werd ook verteld dat een karakter nog kan veranderen, aanhankelijke kittens zijn niet meteen aanhankelijke volwassen katten, de vrouw in het asiel vond het ook lastig ons te beloven dat hij altijd aanhankelijk blijft omdat katten ook opgroeien. Ik denk dat, ongeacht de leeftijd, je nooit precies van te voren kunt zeggen hoe een kat over een jaar is.

1 like

Ik wilde naar bed, mijn kat op schoot. De foto geeft de uitkomst weer

9 likes

Veertien weken is het meest verstandig. Zie hier.

1 van mijn asielkatten is opgegroeid in een pleeggezin inclusief moederkat en een hond waar hij vertrouwd mee was. Die kat is uiteraaard pas op geschikte leeftijd bij mij komen wonen maar was buiten mij en 1 ander persoon totaal niet sociaal en mensgericht. Terwijl hij daar, dat juist wel was. Het karakter was dus ontzettend veranderd zoals @anon31745129 al zei.

Mijn andere katten, die juist een ‘rotjeugd’ hadden, waren/zijn gek genoeg juist een stuk socialer. We hadden een langharige kat die door de vorig baasjes was mishandeld en die was ondanks alles een ontzettend grote knuffelbeer naar iedereen toe.

En zelfs bij een volwassen kat waar ze echt hadden gezegd ‘heel schuw blabla’ bleek de kat zich later te gedragen als een super human lovin’ floof.

1 like

Mijn kat is fan van de wasmand. Maar dan ook in zo’n mate dat als ik hem roep terwijl ik de wasmand vast heb hij van heinde en verre komt aangerend om erin te springen :heart_eyes:

33 likes

Mooi beestje!

Mijne liggen liever in de wasmand als deze vol zit met schone, opgevouwen was. :neutral_face:

Ik weet nu niet meer of het een kat of een haas is met die oren

39 likes

Waar woon je? Ik kom hem ontvoeren! :heart_eyes: