Meneer had het warm en het graniet van de bar was koud, ik zou het ook wel weten
Dat is echt te schattig!
Heeft iemand hier zo’n handschoen waarmee je je kat kunt borstelen?
Ja, maar ik gebruik hem meer op de bank en de krabpaal (kun je heel handig die haren vanaf krijgen ipv duizend uur te stofzuigen, ik stofzuig wel daarna nog, maar dan duurt het minder lang), want mijn kat vindt het niet zo fijn om ermee geborsteld te worden.
Ja ik! Een kat vind het echt fantastisch. Zodra ik ook maar 1 pas richting boven zet (waar hun kamer is) sjeest hij voor me uit en gaat hele schattige geluidjes maken om mij duidelijk te maken wat er moet gebeuren. Borstelen dus. Andere kat heeft er niet zoveel mee, alleen als hij heel erg in de rui is wil hij wel. Heb ooit zo’n 'echte 'borstel gehad met van die metalen puntjes maar dat leek me te hard voor hun vel dus dat heb ik nooit gebruikt.
Ja en omg werkt echt geweldig. Ik heb gewoon een goedkope van eBay.
Loopt jullie kat door het hele huis? Mijn vriend wil de kat niet op de slaapkamer hebben, dus we houden de deur naar de gang nu dicht, maar ik wil die graag open kunnen zetten om te kunnen luchten aangezien de woonkamer heel benauwd is. Opzich kunnen we boven alle deuren dan dichthouden, maar we hebben een open zolder en wat mij betreft mag die daar gewoon komen (als het opgeruimd is haha). Moeten we boven dan ook een kattenbak en eten/drinken zetten of is in de woonkamer genoeg?
De regel is vaak wel het aantal katten + 1 kattenbak.
Als de kat overal mag komen zeggen ze ook wel eens op elke verdieping 1 kattenbak.
Dus ik zou er wel eentje bij plaatsten. Eten en drink zo ik niet per se doen. Eventueel het drinken alleen op warme dagen. Zodat de kat getriggert word voldoende te drinken.
Onze kat ging net op de kattenbak en ze piepte na afloop een beetje, normaal gesproken doet ze dat ervoor.
Toen ze eruit kwam liep ze de woonkamer in en schoof met haar kont over de grond! Net als een hond weleens doet als ie jeuk aan z’n anus heeft. Godzijdank hebben we overal tegels.
Mijn vriend ging haar kont schoonmaken met keukenpapier en toen trok hij er een lange grashalm uit hahaha zo nasty😰
Hebben jullie tips voor de hitte? Ik merk dat mijn beestjes er nog steeds veel last van hebben. Ik stop ijsklontjes in het water zodat het goed koud blijft en de deur van de badkamer staat de hele dag open zodat ze op de koude tegels kunnen liggen. Hebben jullie nog gouden tips?
Misschien zo’n koelelement uit de vriezer in een handdoek wikkelen en bij ze neerleggen. En als ze het verdragen, ze met een nat washandje afwrijven.
Zit ik hier te peeuwen op de bank, omdat de katjes nu naar vrienden worden gebracht zodat wij op vakantie kunnen gaan. Daar voel ik me altijd zo slecht over. Zijn er meer die dat hebben?
Waar heb je die vandaan?
Ik voel me al slecht als ik mijn katten een nachtje alleen laat. Of als ik weinig thuis ben.
Dan geef ik ze altijd maar extra aandacht als ik er nog wel ben.
Ja sorry ben ik weer, stel al mijn vragen hier omdat ik snel antwoord krijg en als ik Google vind ik niks anders dan reclame😜
Mijn kitten had in het asiel Royal Canin kitten brokjes dus die hebben we ook, heb de afgelopen week allerlei soorten natvoer gegeven en hij vreet eigenlijk alles, maar er is ook natvoer van RC die dan bij de brokken “hoort”, is dat beter?
Hier krijgen de heren alleen brokjes en bij wijze van traktatie een blikje met natvoer. Bij warm weer krijgen ze vaker een blikje vanwege vocht. Ik maak er dan een soort soepje van) Ik dacht dat brokjes beter waren voor gebit omdat ze dan meer moeten kauwen en langer vullend zijn. Maar ben zeker geen expert!
Vrinedin van mij geeft enkel nog droogvoer, lukt prima. Wij geven 's ochtends droog en 's avonds nat voer, maar ik denk dat zolang je kat gezond is, het niet veel uitmaakt.