Kattentopic

Ooooh😻

1 like

Ahhh mensen ik ben op vakantie en ik mis mijn kattie zo! En dan krijg ik af en toe een like in dit topic en dan zie ik dat lieve bekkie waaaarom kunnen katten niet gewoon mee op vakantie?

2 likes

Hoezo, kan toch gewoon, zie het probleem niet hoor. Lekker op schoot in het vliegtuig

1 like

We zijn met de auto :joy:
En ik denk ook wel eens als we in een bos lopen dat ze het zo leuk zou vinden hier en dat ze wel mee zou kunnen in een draagzakje… gaat te ver

2 likes

Hahaha, gewoon een tuigje kopen en eens proberen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

We zijn vandaag voor het eerst met haar in de tuin geweest. Drie kwartier later is ze kapot :blush:

23 likes

Mijn kat is volgens mij best wel afgevallen door de warmte. Niet te dun ofzo hoor. Ze kreeg een klein buikje en ze is nu weer de slanke kat die ze altijd was. Kon met moeite 2 vingers onder haar vlooienbandje doen en nu gaat dat heel makkelijk. Maar even wat meer natvoer kopen de komende 2 weken zodat ze nog meer vocht binnenkrijgt en ook wat meer eten.

Bang voor water en dan toch uit het zwembad willen drinken.

14 likes

Die van mij zijn ook weer in vorm. Ik geef ze nu blikjes almo nature die ik dan aanleng met water. Er zit ook bouillon door dus het is een soort soep voor ze en dan krijgen ze meer vocht binnen.

3 likes

Ik heb sinds gister een kitten en in het asiel zeiden ze al dat hij in het begin wat af kan vallen ivm stress van een nieuwe omgeving. Toen we thuis kwamen hebben we eten en drinken neergezet en hem alle tijd gegeven om rond te kijken, maar eigenlijk begon ie al snel te eten alleen drinkt ie zo weinig. Ik heb voor ik naar bed ging z’n eten en drink bakje gewogen en vanochtend ook weer, hij heeft maar 3 gram gegeten en 9 gram gedronken, is dat echt zo weinig als ik denk of is dat normaal? Is het nu al te vroeg om natvoer te geven, hij heeft brokjes die die in het asiel ook kreeg dus die eet ie sowieso.

Een kat drinkt van nature ook weinig.
Maar ik zou het even laten. En aankijken. Als hij echt niks meer eet San wel lekkere dingen halen.
En dan bijvoorbeeld zacht voer en daar water aan toe voegen.

Gisteren waren we met ons katje weer in de tuin maar het werd op een gegeven moment gewoon te heet voor haar. Dat arme ding zat toch te hijgen. Ze drinkt wel maar bij dit warme weer heb ik haar een beetje natvoer gegeven (normaal gesproken krijgt ze alleen brokjes). Smullen :slight_smile:

Dankjewel! Ze is een Maine coon.

Naam: Pablo
Bijnaam: Pablito, Pepito, Demon child
Leeftijd: 2 jaar
Hobby’s: apporteren, zwembad spelen met de drinkkom, “je opwachten om de hoek en dan bespringen als je langskomt” is ook een van zijn favoriete bezigheden
Goeie kanten: altijd zin om te spelen, eet niks dat niet mag, komt ‘s nachts superlief bij je liggen voor knuffeltijd voor het slapengaan
Mindere kanten: deelt bitch-slaps uit. houdt van krabben aan muren, zetels, etc ook al weet hij dondersgoed dat dat niet mag. Laat zich enkel aaien als hij dat zelf beslist.
Lievelingseten: geen idee eigenlijk, gewoon wat er hem voorgeschoteld wordt
Soort/ras: rasechte bastaard

23 likes

Ik word zo blij als ik deze grote baby zo lekker zie maffen :heart_eyes:

21 likes

Kan je een kat iets aan- of afleren? En heeft iemand tips? Een vriendin van mij leerde haar kat dingen af door met een plantenspuit water te sproeien. Maar mijn kat vindt water het tofste wat er is, dus dat is gaan optie

Het kan hahah, duurt vaak wel heel lang en met sommige dingen lukt het gewoon echt niet. Wat zou je willen aan - afleren?

Krabben aan de meubels/muren :stuck_out_tongue: ooit wil ik mooie meubels haha

Ohh daar struggle ik ook mee helaas :frowning: Je hebt geloof ik een speciale spray, die moet ervoor zorgen dat ze niet krabben. Maar heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Heb je wel genoeg krab mogelijkheden voor je katten? Dat kan wel eens de oorzaak zijn heb ik gelezen.

Er is een krabpaal, maar daar wordt niet aangekomen. Een van de grote problemen is denk ik dat de zetel bestaat uit een stof die enorm lijkt op krabpaal-stof. Maar de (nep)leren stoelen hebben er ook al aan moeten geloven. Ga eens kijken voor die spray! Het is het proberen waard :smiley: