Kattentopic

Ik heb een vraagje voor een vriendin;
Ze heeft sinds vrijdagavond een 2de kat (kitten) erbij genomen. De 2 katten komen al goed met elkaar overeen. Maar het probleem is dat de kitten bij de cattery 2x per dag natvoer kreeg en tussendoor brokjes. Mijn vriendin geeft enkel brokjes en dat wil de kitten niet opeten.
Ze hebben al veel geprobeerd o.a.:
natvoer mengen met brokjes
voeren met de hand

Iemand een idee hoe dit opgelost kan geraken?

Eten is belangrijker dan wat ze eten. Ik zou haar adviseren om te beginnen met hetzelfde natvoer als ze eerst kreeg en langzaam af te bouwen.

1 like

brokjes laten weken in warm water wil ook nog wel eens helpen. Maar zou indd doen wat @anon76889665 zegt, voeren wat ze eerst kreeg en dat langzaam afbouwen en mengen enz. Heeft ze van de cattery niet wat natvoer mee gekregen zodat ze dat nog kan geven?

edit: o en het is inderdaad belangrijk dat ze wel wat eet! dus weet niet of ze al vanaf vrijdag niks meer gegeten heeft of?

1 like

Hoe kun je het beste twee vreemde katten aan elkaar laten wennen? Het gaat om een gesteriliseerd vrouwtje en een gecastreerd mannetje. (Europese korthaar en een Britse korthaar)

Mijn kitten had hetzelfde in het begin! Ik heb haar in het begin gewoon natvoer gegeven, want ik vond het belangrijker dat ze gewoon goed at. Natvoer mengen met brokjes hielp voor mij niet, aangezien ze dan alleen het natvoer op ging eten.

Mijn truc was om natvoer te kopen met veel saus. Die saus heb ik toen over de brokjes gedaan, waardoor ze sterker roken en iets zachter werden. Op gegeven moment heb ik die saus vervangen met water en nu eet ze gewoon brokjes zonder problemen!

tijdje in een andere kamer houden apart van elkaar. Zodat de nieuwe kat de geur van het huis krijgt en de andere kat wel het idee heeft dat er een andere kat is omdat ze dat wel ruiken. En heel veel geduld en ruimte geven denk ik! succes

1 like

Bedankt @Haai @Totoro @anon76889665 , ik geef het advies door :slight_smile: ze heeft inderdaad wat natvoer & brokken meegekregen van de cattery, maar ze wil daar zo snel mogelijk van af. Ik heb haar al verteld dat dat niet zo simpel is en dat de kitten best eerst went aan de nieuwe situatie voor dat ze het eten gaat veranderen. Maar dat krijg ik er niet in :roll_eyes:

1 like

Je zou ook voor een Feliway Friends kunnen gaan, dit helpt ook en maakt de katten wat relaxter.

2 likes

Ons katje schijt zo ontzettend veel…of het is normaal, dat weet ik niet want onze eerste kat scheet altijd buiten. Voel me soms net een archeoloog als ik door die bak graaf met mijn schepje xD

1 like

mijn kat gebruikt de kattenbak niet meer sinds een week ongeveer, ze poept en plast er echt recht voor of bij de voordeur. Nu heb ik een paar dagen geleden nog een kattenbak erbij gezet zonder ‘deurtje’ en daar gaat ze wel in. Een paar weken geleden was dat klepje gevallen dus ik denk dat ze daarvan geschrokken is en daarom er nu niet meer in durft

Heeft iemand dit ook gehad of een oplossing hiervoor? Ik kan natuurlijk die ene kattenbak zonder klep wel laten staan maar vind het fijner voor de geur om hem toch dicht te hebben :stuck_out_tongue:

Sorry moet even pronken (ik ben ziek dus ja wat doe je met je tijd? Foto’s maken van je kat natuurlijk xD)

29 likes

Ik heb vorige week een twaalfjarig katje opgehaald uit het asiel. Zo verliefd :heart_eyes_cat:

Foto

46 likes

Dat kopje en oortje. :heart_eyes:

Hoe heet hij/zij? :smiley:

1 like

Schattig hè :grin:
Ze heet nu Mia! (Naar het liefje van Paul Walker en zusje van Vin Diesel in Fast and the Furious, autoliefhebber hier)

2 likes

Aaah een liefje :gift_heart:

1 like

Deze was te mooi om niet te delen. Kat in het bakkie. :crying_cat_face:

34 likes

Gaat jullie kat ook al-tijd op de kattenbak net nadat je hem leeg geschept hebt? Ik schep hem iedere dag leeg (verschillende tijdstippen) dus het is ook niet alsof de bak zo vies is, maar het is echt opvallend. Soms zit hij er al op, voordat ik het schepje opgeruimd heb en de deksel er weer op heb gezet :joy::joy:

7 likes

Hahhaa jaa hier zitten ze er soms al op als ik nog bezig ben met scheppen

3 likes

Ik heb vorige week online kattenbrokken besteld van whiskas speciaal voor katten die niet buiten komen.
Heb nu 12 zakken op voorraad dus kan een tijdje vooruit :grin:
En ze eten de brokjes tot aan de laatste kruimels toe op, dus mooi!! Bij de andere brokken van whiskas uit de winkel lieten ze de helft liggen.

#proudcatmommy

1 like

Ik word blij van dit topic, zo lief :heart:

Ook de mijne dan maar even. Mijn kat is twee jaar geleden overleden (21 jaar geworden) en nu we verhuisd zijn kan ik eindelijk een nieuwe nemen. Het zijn er uiteindelijk twee geworden haha. Deze twee mag ik eind augustus gaan ophalen en ik kan echt niet wachten om weer lieve katjes in huis te hebben. Zijn twee Maine Coons!

41 likes