Oei, niet om je bang te maken maar een verhuizing is natuurlijk ook niet niks voor een kat. Mijn kat was echt tot na een half jaar na de verhuizing een andere kat.
Je kan eens proberen ander voer te geven, zoals Royal Canin Calm. Mijn kat is ook een beetje angstig aangelegd (en kreeg daarbij ook nog blaasontstekingen hierdoor). Of zo’n Feliway-ding voor in het stopcontact, daar kunnen ze ook relaxt van worden.
Royal canin calm is echt goed spul! Onze stresskat is nu heel sociaal en knuffelig. Eerst beet en likte ze zichzelf heel obsessief en zat onder e korsten, overal panisch voor. Nu gaat et zoveel beter!
Ja vind ik ook! Mijn kat likte zichzelf ook veel waardoor hij constant twee kale plekjes had. Nou, na een week van dat voer merkte je al dat hij dat eraf bleef en sindsdien heef hij weer een prachtige vacht. Het is wel stervensduur als je het vergelijkt met ‘gewoon’ voer, maar dat heb ik er zeker wel voor over aangezien hij echt goed in z’n vel zit nu!
Dank voor die tips!
Calm voer is een goed idee.
Die feliway heb ik al! Is wel bijna op dus ga ik snel opnieuw kopen.
omg ik zag oas na heel lang dat hij op de kop ligt en niet met zn kin op de grond. Dacht dat je m de nek omgedraaid had ofzo
Ik heb die ook! Helaas vonden onze katten het maar 2 weken ofzo leuk en kruipen ze er nu echt nooit meer in. Maar vind 't wel een leuk ding!
Al die foto’s
Ik ga echt even kijken hoe ik foto’s kan uploaden, wil jullie ook onderspammen met mijn lieve katertje Siep!
Mocht iemand DE tips hebben tegen vlooien, heel graag. Sinds we er een kitten bij hebben, komen we er dus niet van af. We hebben wel eerder met (nest)vlooien te maken gehad bij onze andere katten, maar die waren zo weg.
Zo lief al die kattenfoto’s.
Mijn 2 haarballen:
De rode is Pluk (naar Pluk van de Petteflet) en de cyperse is Pluis. Het zijn broertjes en ze zijn allebei 11 Pluk heeft diabetes (weten we sinds oktober) en krijgt elke dag 2 maal daags insuline.
Oh, wat een heerlijk eigenwijs koppie!
Niet alleen de kat behandelen met antivlooienspul maar ook het hele huis inspuiten met zo’n omgevingsspray! In het huis waar ik hiervoor woonde had mijn kat ook een aantal keer vlooien en dat ging pas definitief weg nadat we die gore spray hadden gebruikt. Als de vlooien in huis niet dood zijn komen ze uiteindelijk altijd weer terecht op de kat.
Iemand de gouden tip tegen plassen in huis? Ik heb voldoende kattenbakken maar hij plast op zolder tegen kasten aan en bij de voordeur. Ik word er een beetje moedeloos van en het is gewoon vies.
is er niet een ander onderliggend probleem? is de poes verder helemaal gezond?
Is hij gecastreerd?
Ja ik heb niet het idee dat hij last heeft, of pijn. Ook geen bloed bij zijn urine.
Ja! Sproeien doet hij af en toe nog wel helaas.
Is het plassen of sproeien? Want plassen buiten de kattenbak duidt vaak op blaas of nierproblemen, maar sproeien heeft weer meer te maken met territorium afbakenen,of stress op bepaalde plaatsen in huis.
Als het sproeien is en hij doet het alleen op 1 of 2 vaste plaatsen kun je misschien Felisept Home Comfort Kalmeringsspray gebruiken op die plekken.
Als het echt plassen is dan zou ik toch eens met hem langs de dierenarts gaan voor de zekerheid.