Kattentopic

Ja beide wel. Bij de voordeur plassen maar op zolder echt sproeien. Ik zal eens kijken naar die middeltjes, bedankt voor de tips!

Een van mijn katten heeft ook weer voor de kattenbak geplast.

Kun je nierproblemen ook vinden door een plasje in te leveren ? Of moet ze dan naar de dierenarts toe?

Dank Je!

Willen jullie katten er ook altijd per se bij als je op de wc zit? Hier in huis lijken ze alle 3 een wedstrijdje te houden sindskort wie het eerste is en die mag dan binnenkomen terwijl de rest voor de deur zit te mokken :joy:

5 likes

Ze willen vooral bij Mn vriend erbij! Eentje gaat dan voor de deur zitten miauwen totdat ie naar binnen mag. Zelfde met douchen, hahahaha

Stelletje perverts

Ja wat zou dat toch zijn hè? Ik heb sowieso een stel stalkers (wonen bij mijn ouders) maar ze mogen nooit echt naar binnen omdat ik dat vies vind dus het is niet aangeleerd ofzo. Ze mogen wel in de badkamer en dan komen ze 1 voor 1 over de badrand naar het water kijken haha, dat vind ik altijd zo snoezig.

4 likes

Ja! Altijd gekrabbel aan de deur haha. Sowieso houdt ze van de wc, als ik de deur per ongeluk niet goed dicht doe zit ze gegarandeerd 5 min later in de wc, op dat plateautje, eruit te drinken (:sob:)

3 likes

Heeft iemand tips voor mij? Mijn kat heeft sinds maandag middag diarree. Niet overdreven vaak, gewoon 2x per dag ongeveer. Er zit geen bloed of wat dan ook bij. Hij is gewoon nog speels, vangt vliegen etc. Wel wilde hij niet zijn brokken eten (heel weinig), wel at hij natvoer en ander merk brokken eet hij ook gewoon (vandaag geprobeerd). Drinken doet hij wel gewoon goed.
Ik denk zelf dat het met kattenmelk te maken heeft. Hij had dat bijna nog nooit op en nu had ik hem 3 dagen (vrijdag, zaterdag en zondag) kattenmelk gegeven. Wanneer moet ik naar de dierenarts? (Als ik deze dierenarts bel, moet ik altijd langskomen namelijk :roll_eyes:. Dus wil graag jullie mening horen)

Het risico met diarree is uitdroging dus zolang hij genoeg vocht binnenkrijgt en geen andere symptomen heeft ( zoals gewichtsverlies, sloomheid) zou ik gewoon even wachten en niet teveel eten geven. Het is nu woensdag dus ik zou vrijdagmiddag even bellen als het nog niet over is.

Maar het hangt ook van de kat af, qua leeftijd en gezondheid.

1 like

Thanks voor je antwoord :slight_smile:. Ja ik geef hem gewoon normale hoeveelheid eten, alleen nu wat meer natvoer vanwege het vocht. Ik hou het gewoon in de gaten en dan mocht het niet weg gaan bel ik vrijdag.

Verder qua gezondheid is alles prima. Hij is gisteren 1jaar geworden en heeft nog nooit wat gehad.

@anon98052296
Elke keer als ik je avatar zie word ik spontaan vrolijk. Die oogjes, awwww! Echt te lief voor woorden die twee

1 like

Ja ik ben ook zoo blij met ze!! Alleen die grote zwarte is nu heel afstandelijk en die kleine is nu moeder en veel dunner, dus ze zijn momenteel wat minder snoezig dan op de foto. Gelukkig hebben we de baby’s <3

1 like

Ja! En het liefst op schoot. Ga weg :expressionless:

Baby’s? Heb je daar ook foto’s van? :heart_eyes:

Wat gek dat die ene nu zo afstandelijk is, zo jammer. Weet je ook waardoor?

Ja ik denk dat die de babys niet zo leuk vind. Ik film de babys dagelijks op instagram, ik heet kxxylee. Hier een foto

21 likes

Je weet niet half hoe blij ik ben dat ik dit lees. Wij hebben echt alles al geprobeerd: verschillende medicatie, rauw voer, injecties tegen de jeuk, Feliway, antistresspillen, ga zo maar door… Dan is ze een paar weken relaxt, alles heelt, en vervolgens krabt ze weer net zo lang tot ze een biefstuk is. Heb maandag een afspraak bij een dermatoloog staan, maar ik hoop dat ik met dit voer al een oplossing gevonden heb!

1 like

Ik hoop zo dat jouw kat ook korstvrij gaat worden! Het duurde bij ons wel een paar weken voor het effect begon te hebben. Een half jaar geleden was ik eigenlijk wel heel tevreden met de resultaten omdat ze al veel relaxter was dan ever maar mn vriend vond dat we gewoon even door moesten gaan. Zes maanden later en ze zit bij de visite te kroelen en ze is zoooooo heerlijk zacht geworden ^ ^.

Oh ik hoop het ook zo! Onze kat is gelukkig wel kroelerig, maar haar vacht heb ik al een tijdje niet zo glanzend meer gezien. Al hoop ik vooral dat ze wat meer kan ontspannen. Ik zie gewoon aan haar ogen dat ze niet écht blij is. Dat is wel eens anders geweest!

Dat kan goed ja, mijn kat zat ook eerst in een gezin met kittens en zij vond het echt verschrikkelijk.

Ben je gaan volgen!

1 like

Dit was Floki en deze foto was circa 2,5 week geleden genomen. Nu al in Valhalla. Aap je had wel langer dan 2,5 jaar mogen rondlopen op deze aardkloot :heart:.

En dit was Flook met his big bro Dobbermans.

17 likes