Kattentopic #3

:grin:

26 likes

Ik weet niet of het kan hoor, maar zou je niet een sok om zijn pootje kunnen doen? En dan zo vastmaken dat het niet te strak zit en hij het ook niet los kan maken

Heeft iemand tips voor het wassen van een kat/de kont van een kant? Onze kat heeft helaas giardia en ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken (ben bang dat ze ons helemaal kapot krabt en bijt).

(en sowieso zijn tips wat betreft giardia welkom, zie ook op tegen het wassen van alle kleedjes, grondig schoonmaken elke dag…)

26 likes

Weet niet of je dit bedoelt, maar poep restjes krijg je goed weg met wat olie en een watje

23 likes

Nee, ik bedoel echt hoe we ervoor kunnen zorgen dat we niet onder de krassen komen enzo. Maar bedankt voor je tip!

Misschien werkt het als iemand haar vast houdt en de ander met de douchesproeier haar kont afspoelt. Vooral opletten dat de rest van haar lichaam zo droog mogelijk blijft, dan schrikt ze minder. Misschien ook handig als je de haren goed kort knipt bij haar achterste.

Op Facebook is een groep waar veel info te vinden is over giardia. Ik zag daar dat mensen schoonmaken met Virkon S of Dettol. Elke dag de kattenbak schoonmaken met chloor, alle mandjes en krabpaal wassen. Omgeving schoonmaken is heel belangrijk omdat je anders steeds een herbesmetting krijgt.

1 like

@Bunnyslippers heeft denk ik wel wat tips

1 like

20 likes

Ik word helemaal bang als ik over giardia lees. Hoe constateer je zoiets? Want lees bijv diarree maar als je klontvormend grit hebt wordt dat lastiger
Ik zie dat een binnenkat het ook kan krijgen van schoenen binnen bijv :sob:
Waarom kan je dit nirt voorkomrn

Mooie kat :christmas_tree::gift::wink:

1 like

Wij hebben klontvormend grit, maar als je kat echt diaree heeft merk je dat echt wel. Althans bij ons wel. Nornaal gesproken zijn het namelijk vrij ‘droge’ drolletjes met wat grit eraan, maar diaree is echt meer vermengd met het grit zeg maar.

1 like

De dierenarts zei dat in principe alle katten het hebben (maar geen klachten hebben en dat is dus prima), maar dat het erger kan worden door stress. Onze kat poept sinds ze bij ons is buiten de bak (en was ook heel bang in het begin) en het was ook een beetje zacht, vandaar dat we onderzoek zijn gaan doen.

Achgos wat zielig

Maar als ze het altijd hebben, dan hebben wij mensen het wss ook haha

Wanneer je even in de keuken bent en ze je plek inpikken.

30 likes

Een aantal van jullie hadden het over een verzekering bij ohra
Ik heb net gekeken, maar je hebt wel een 20% eigen bijdrage. Maar iemand hier zei dat je geen eigen bijdrage hebt, kijk ik verkeerd?
Andere aanraders voor een verzekering?

Je bedient iets anders. Bij Ohra betaal je altijd 20% zelf maar geen startbedrag van (bijv bij de mens) 385 euro

1 like

Ik zei petplan. Heeft me nu met die kap wsch weer 125 euro bespaard of iets in die orde van grote. Minder duur dan OHRA (ik zit op 160.- per jaar nu) en vergoedt 50% van behandeling en 80% medicatie. Dus een fijne demper maar niet volledig afgedekt.

1 like

Fijne 2e kerstdag!

26 likes