Kattentopic #3

@Kaaskroketje automatische voerbak kan ik ook echt aanraden! Ik heb
Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/t8Dg

Ik heb toen echt heel internet afgespeurd en deze had geen gigantische compartimenten en kan dus 5x draaien voor alle bakjes leeg zijn. Dan kan poes ook een weekendje alleen zijn mits iemand een keer de kattenbak en water komt verversen (en even een kroel natuurlijk)

2 likes

Mijn kat is dus echt een enorme draak bij de dierenarts (krijgt een roesje, moet in een dwangbuis alles erop en er aan).

Altijd een groot drama. Inclusief een bezorgde ‘gaat het thuis wel goed’ dierenarts. Nu had ik gisteren een heel schattig filmpje van hem gemaakt terwijl ik z’n tanden check en heb deze naar de DA gestuurd van ‘kijk hij is echt wel lief’. (Sidenote ik ben ook wel de enige die dit mag en kan allemaal). En de DA belt mij net helemaal verbaasd op van hoe dit kan en of het dezelfde kat is. Ik kan niet meer.

10 likes

Pfff wordt echt gek van m’n kat, ze zit me de hele dag door te bijten, en weg lopen ervan heeft ook geen zit want ze komt me gewoon achteraan om te bijten. :tired_face: Hoop dat dit ooit over gaat als ze ouder is.

Heel suf maar misschieen een kauwstokje geven zodat ze daar op kan bijten?

Ohh nooit van gehoord eigenlijk, ik ga het eens proberen. Gebruikt jouw kat dit ook?

Ja, ik kwam ze een keer tegen in de dierenwinkel en omdat die van mij graag in karton bijten dacht ik dat het wel leuk voor ze kon zijn. Dus ze slingeren hier nu door huis en worden regelmatig gebruikt.

Waarschijnlijkst is dat ze zich verveelt en daarom jou ‘uitnodigt’ tot spelen. Meer spelen is de beste oplossing (als je geen tijd hebt, is een tweede kat een idee?). Speel sowieso niet met je handen met de kat, dan leer je ze dit gedrag aan. Mijn kat gaat er soms ook nog weleens voor, ben je hem rustig aan het aaien en dan hapt ie (kondigt ie meestal ook wel aan met z’n staart). Dan geef ik hem gelijk z’n dino of banaan of whatever en is het aaien voorbij.
Als je loopt er ze bijt in je enkels, gewoon stil blijven staan. Bewegingloze prooien zijn niks aan (daarom spelen ze zelden met balletjes en muisjes die rondslingeren, het moet wel spannend zijn). En dan bijvoorbeeld afleiden van je voeten met iets veel leukers als een hengeltje.

2 likes

Ja het is vaak frustratie dat ze nog geen eten krijgt of om aandacht of spelen, alleen het irritante is dat als ik met haar ga spelen vind ze er niks aan, zo’n hengel is een keer leuk en daarna zit ze je echt aan te kijken van wat doe je. En vaak bijt ze ook niet als ik aan het aaien ben, ze komt me gewoon opzoeken en gaat me dan bijten. Eerst is het kopjes geven en of ik haar ga aaien of ga negeren maakt niet uit, en dan blijf ik in zo’n loop zitten van wat wil je nou. Tweede kat gaat sowieso niet werken want in het asiel had ze ook een aparte kamer omdat ze niet met andere katten kan haha.

1 like

:pleading_face::pleading_face::pleading_face:

9 likes

Aan alle lieve kattenvriendjes, kattenvriendinnetjes en hun baasjes, hele fijne feestdagen!

(Skadi wou niet in de camera kijken haha, Emma is wel echt een modelletje)

62 likes

Hier ben ik morgen best een tijdje weg ivm kerst, maar ik ga tussendoor sowieso even naar huis. Vind het anders sneu voor de katten en ze moeten ook eten/insuline. Ben overigens op een minuut of 10 fietsafstand, dus vlakbij :slight_smile:

Ik weet niet of je dit bedoelt maar:

32 likes

Mooie katjes en foto’s :heart_eyes_cat:

1 like

Nieuwe wasmand is goedgekeurd!

31 likes

ik vond het fijn om een mapje op mijn telefoon te maken met alle foto’s van haar, zodat ik daar naar kon kijken als ik daar behoefte aan had.

verder is het zoals met alle rouw denk ik: er is geen goed of fout en het moet een plekje gaan vinden.
ik vond het zelf wel prettig om elke keer als ik verdrietig was er bij stil te staan dat dat verdriet er was omdat ik haar zo liefhad en ze me zoveel heeft gegeven. maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen werkt.

sterkte er mee :white_heart:

(sorry ik ging t topic nog verder lezen maar:

dit herken ik. mijn katten waren zusjes en ze konden prima met elkaar overweg en sliepen ook samen.
maar toen mijn andere poes dood was zat haar zusje tevreden spinnend op het plekje naast mij op de bank waar manu eerst altijd zat te kroelen met mij. ik moest er door mn tranen heen wel om lachen maar heb haar ook een stomme ongevoelige trut genoemd.
heb sowieso die eerste week vaak heel dramatisch gejankt en naar haar geroepen “nou ik mis je zusje wel hoor boehoehoe” en dan keek ze me een beetje stoicijns aan :joy: maarja zo zijn katten en je mag ze best een trut noemen want ze verstaan het toch niet. (zolang je maar niet Ă©cht boos doet)
ik mis haar nog elke dag en het was de eerste tijd heel raar om thuis te komen naar 1 kat die deed alsof er niets aan de hand was. maar je raakt gewend aan de situatie ofzo

(haha maar weg gaat het niet want door het er nu zo over te hebben en terug te denken voelt het weer even bijna of het net gebeurd is)

3 likes

ik denk eigenlijk dat ze het geluid gewoon irritant vind

als ik lekker vals in my feelings een ballad aan het zingen ben komt mijn kat ook altijd naar me toe om me kopjes te geven, rond me heen te drentelen en miauwt ze naar me. ik geloof dat ze niet zo van hoge tonen houden en raken er gestresst van als ze dat aanhoren. net als dat katten kunnen gaan spinnen als ze bang zijn kunnen ze ook troost bij jou zoeken als ze gestresst raken van geluid.
katten horen sowieso meer geluid dan wij en zijn daar ook gevoeliger voor. het is heel schattig dat je denkt dat ze bezorgd is om je baby of jou wil troosten maar zo zitten katten echt niet in elkaar.

Wil bij de laatste de achtergrond nog 1 kleur maken

36 likes

Kerst van mn kat is nogal sneu begonnen. Heeft vanochtend buiten een snee opgelopen op z’n achterpootje en moest gehecht worden. Onder narcose en alles. Nu heeft ie zo’n kap op en het beestje is helemaal ontdaan van alles maar ik denk vooral die kap. Heb zoveel mogelijk ruime doch knusse plekjes op de grond gemaakt (hij mag eigenlijk niet springen, voor zover dat ingeperkt kan worden).
Iemand nog kap-tips? Hij moet nog 10 dagen met dat ding om z’n koppie

Geen ervaring met kat hierbij, wel met honden. Geen tips eigenlijk want het is gewoon onwijs vervelend. Zou hem wel afdoen met eten en er bij blijven. Kap met eten op zorgde voor veel stress bij mijn honden
Sterkte

1 like

Ahw wat zielig, ook met oud en nieuw zo’n kap om :pensive: hopelijk is je kat niet al te angstig

2 likes