Oh dat is wel interessant!
Ik volg op Instagram Billiespeaks en zij merkt dat haar kat echt heel veel geluiden kan oppikken vam ver, dus misschien vind ze het geluid wel irritant
Wat naar, sterkte
Als ik huil kruipt mijn kat soms angstig onder de bank. Ik geloof dat ze daar gevoelig voor zijn en er daarom op reageren. Die van jou zoekt dan denk ik troost. Maar ik kan dat niet onderbouwen.
Ik las laatst wel over een onderzoek wat ze hebben gedaan bij katten en hun reactie op gezichtsuitdrukkingen. Dat katten anders reageren op een frons dan op een vrolijk gezicht.
@Kahlo ach nee⊠Sterkte!
@tubing Herkenbaar, al heb ik geen baby. Maar toen ik een filmpje keek van de baby van mân vriendin die erg huilde, kwam mân poes ook naar me toe. Heftig kopjes geven aan mân telefoon en daarna dramatisch over mân buik liggen. Geen idee waarom ze dat deed. Toen ik 't aan mân vriend wilde laten zien, deed ze het namelijk weer⊠Ben ook erg benieuwd waarom ze zo reageerde! Ik vatte het maar op als willen troosten? Al is onze poes nog geen jaar oud dus niet echt in de moederleeftijd.
Tweede Kerstdag gaan we bij een vriend eten, maar omdat het ver is nemen we de poes mee. Dus ik vroeg net of hij een kerstboom heeft ivm dat ze dus ineens in de kerstboom klimt en naar het topje gaat. Hij blijkt gelukkig geen kerstboom te hebben, maar na mijn uitleg dacht hij dus dat hij juist een boom moet halen zodat ze daar zich in kan vermaken.
Stuurt ie net een kerstboom door van marktplaats: âdenk je dat poes deze goed vindt?â
Echt zo lief
Haha, omg, wat schattig van die vriend!
Hmm let wel op of je kat dat niet stressvol vindt. Katten zijn territorium dieren en heel erg gehecht aan hun omgeving en niet aan de mensen! Sommige katten kunnen dit prima hebben, maar let goed op haar gedrag of dit wel oké is voor haar in de toekomst
Het is zo koud hier dat de kat aan me zit vastgeplakt sorry jongen
Waar kan je dat aan afzien?
Want neem haar ook af en toe mee naar mân ouders, zodat ze kan wennen aan de hond daar voor als ze later eens een weekendje oppassen bijv.
Ze loopt daar dan heel nieuwsgierig rond, zoekt ook toenadering mbt de hond. Geeft geen stressignalen af, na een uurtje gaat ze wel onder de bank om te slapen maar ze is nog een baby natuurlijk
Is dit slecht voor haar?
Ze is heel erg aan ons gehecht en vind het juist sneu als ik dan een hele avond weg ben
Deze website vind ik heel fijn voor zulke vragen: https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/diversen/katten-en-stress/
En hier word dezelfde vraag gesteld, lees het even rustig door: Katten regelmatig meenemen - Kattenforum De Kattensite
Edit: een kat hecht wel aan mensen, maar nog veel meer aan een eigen omgeving die hetzelfde is. Vandaar is te vaak meenemen vaak heel stressvol voor een kat, want ze kunnen zich niet op hun eigen plekjes terugtrekken en het zijn veel stressprikkels (de auto in, nieuwe mensen, etc). Een kat is gewoon niet hetzelfde als een hond hierin.
Dankje voor de links, ik heb ze gelezen.
Ik denk dat ik haar met de kerst dan toch alleen laat en moet me er even overheen zetten dat dat zielig is.
Het wennen bij mân ouders zet ik wel voort, maar puur omdat dat noodzaak is voor als wij eens een weekendje weg gaan
Zoals ik het zelf interpreteer: als je een dagje weg gaat, poes lekker thuis laten.
Ga je langer weg, kan poes wel bij mân ouders. Maar alleen als ze geen stress krijgt (wat tot nog toe niet het geval is)
Zelf denk ik dat ze wel mee kan met kerst, want ze is heel makkelijk. Maar kan me ook voorstellen dat haar dat ontregelt en gok het er dan liever niet op, ook omdat het niet noodzakelijk is voor de toekomst
Denk ook dat je ouders als vast adresje prima is voor jullie kat! Dan leert ze daar ook haar eigen plekjes kennen
Ik nam mijn kat ook vaak mee naar mijn ouders als kitten, denk dat dat wel heeft geholpen qua gewenning ook voor wanneer ik langer weg ben.
Het reismandje vindt hij niet heel chill, maar eenmaal daar is hij snel op zijn gemak en heeft hij ook al een eigen plekje geclaimd, in de boekenkast (tot grote ergernis van mijn moeder haha).
Het is een beetje donker en ik krijg hem er niet helemaal op omdat hij ZO dichtbij zit hij is het er volgens mij niet mee eens dat ik probeer te slapen.
Bedenk je dat je geslapen zou hebben, wakker wordt en dat dat voor je hoofd ziet
Heb je wel iets van een automatische voerbak, zodat ze haar eten op gezette tijden blijft krijgen? Ik ben zo blij met die van ons, zelfs een weekendje weg is geen probleem (er komt dan wel een keer iemand langs voor de kattenbak en schoon water)
Nee maar we geven haar sochtends brokjes en savonds. Ze kan goed zelf doseren, dus geef haar zondagmiddag nog wat voor we weggaan