Ah ja ik heb ook wel vaak gedacht ik stop met die verzekering, maar ik ben verstandig en die het gewoon niet.
Een vriendin van mij heeft echt op aandringen van mij ook een verzekering genomen toen ze haar kitten kreeg, echt 2 dagen later werd hij ziek en kreeg ze een rekening van bijna €6000
Ik heb ook een verzekering genomen op aanraden van vrienden en ben er zooo blij mee. Vooral de eerste 2 jaar ben ik erg vaak bij de dierenarts geweest omdat mijn kat wat maag-darmproblemen heeft. Nu heb ik er al een tijd geen gebruik van hoeven te maken, maar die eerste 2 jaar maakten het al de moeite waard.
Plus bij een kitten is verzekeren nog relatief goedkoop. Als je dan de verzekering aanhoudt zit je ook goed wanneer er later ouderdomsproblemen ontstaan.
Voor wie een verzekering heeft: welke verzekeraar vinden jullie prettig? En hebben jullie ook een aanvullende verzekering?
Onze kat gaat naar buiten en vecht dan wel eens of valt ergens vanaf. Gelukkig heeft ze niet vaak wat, maar als ze wat heeft weten we meestal niet precies waarvan. Nu zie ik dat je voor ongevallen vaak een aanvullende verzekering nodig hebt én dat je het alleen vergoed krijgt als het een duidelijk aantoonbaar ongeval was. Dat zou wel eens lastig kunnen worden
Wat goed dat jullie allemaal een verzekering hebben! Kosten kunnen soms echt heel hoog uitvallen! We hebben niet echt een verzekering maar wel zo’n spaarpotje.
Ik hoop altijd dat er niks met ze gebeurd.
Ik kon mijn driepoot niet verzekeren en heb zelf een potje voor beiden katten… achteraf gezien wel prima want ik heb in de laatste jaren minder uitgegeven aan de dierenarts dan wat de maandelijkse verzekering in de afgelopen 9 jaar had gekost. En ja daar heb ik mazzel mee gehad. Maar heb nu wel gelukkig wat achter de hand als er wel iets aan de hand is. (Even afkloppen)
Ik ben heel tevreden over PetPlan. Ik betaal 160,- per jaar en haal het er steeds uit want onze kat moet elke zomer weer regelmatig langs vanwege vechtwondjes.
Ik krijg 50% van het consult (zo’n eur 45,-) en 80% van de medicatie (zo’n eur 15.- bijv voor metacam) vergoed. Hij heeft vaak wat in het weekend (echt, why) en dan is een consult nog duurder. Dit jaar een röntgenfoto was bijv ook ‘maar’ 110,- ipv 220,- en dan scheelt dan toch.
De preventieve vaccinaties en bijv vlooien middel worden niet vergoed. Er is geen eigen risico.
En voor alle nieuwe katten bezitters: houd LELIES buiten de deur. Ook niet hoog wegzetten. Onze kat heeft een hoekje van een blaadje gegeten dat naar beneden was gedwarreld. Dat was kantje boord voor hem en heeft ons (was pre verzekering…) honderden euro’s gekost. Neem het risico niet
Ik zit bij Ohra en heb daar het pluspakket met een aanvullende verzekering voor vaccinaties en het gebit. Daar betaal ik nu zo’n 17 euro per maand voor. Ongevallen worden daar ook gewoon vergoed.
Bij Ohra vergoeden ze wel slechts 80% van de ziektekosten, maar ze hebben weer geen eigen risico. Daardoor heb ik ook kleine bezoekjes aan de dierenarts gewoon kunnen declareren.
Ben ook heel erg tevreden over hun service. Declaraties indienen is makkelijk en vaak heb ik binnen 3 dagen de vergoeding al op mijn rekening staan.
Onze katten zijn dus geen schoot liggers, ze liggeb altijd wel tegen je aan en naast je maar net gebeurde dit ^
Ik zit bij OHRA en betaal voor 2 katten €39,90 per maand. Mijn katten hebben nooit wat (ff afkloppen) en het enige dat ik declareer is de jaarlijkse enting, betaal ik €69 waar ik €50 van terug krijg van OHRA, staat een dag later al op je rekening. Had hiervoor Reaal en daar had je een eigen risico van €150, dat is overgenomen door OHRA en het eigen risico is weg en ze vergoeden veel meer.
Hier ook OHRA plus verzekering erg tevreden over! Heb 2 katten die nu bijna 4 zijn en heb voor 1 kat al twee keer rontgenfoto’s moeten laten maken en voor de andere kat een keer een hartfilmpje. Declaraties werden toen heel snel verwerkt, heb geloof ik max 3 dagen moeten wachten. Ik betaal 35,-per maand trouwens
Dankjewel voor de tips!
Heb idd gekeken naar een verzekering, maar vond het vrij duur. Dus toen dacht ik: we zetten wel gewoon elke maand wat opzij. Maarja als er nu iets gebeurd zijn we de sjaak . Ik ga toch nog even daarna kijken
(die financiële struggles zijn overigens voorbij in september dus dan zouden we meer apart kunnen zetten)
Vind het ook lastig wat ik dan wil in een verzekering. Ik had bijv gelezen dat je een hoog eigen risico hebt of dat maar weinig vergoed wordt, dan vind ik het weggegooid geld.
Ze is zo schattig. Savonds slaapt ze in de woonkamer en zodra 1 van ons wat zegt in de slaapkamer gaat ze mauwen. Maar het is nog heel zacht haha
Ik was mega panisch voor haarverlies, maar nadat ze ontwormd en ontvlooit was heeft ze paar dagen bij ons in bed geslapen haha. Al m’n principes zijn overboord.
Hierboven zie ik iets over haar signalen voordat ze aanvalt. Deze signalen kennen we (thanks to YouTube) en die laat ze van begin af aan al heel duidelijk zien. Zodra we zoiets oppikken laten we haar, zodat ze niet uitvalt. Maar heel soms zitten we op de bank en besluipt ze ons uit het niets en valt ze je pols aan (als een slang die z’n prooi pakt) en dan zeggen we duidelijk/luid ‘nee’ of ‘aauuw godver’ en zetten we haar op de grond. In het begin deed ze dat vrij vaak, maar ik probeerde te denken alsof het een kind was en bedacht me dat ze uitdaging of aandacht mist, dat was echt precies het punt dus sindsdien gebeurt dat uit het niets aanvallen nog maar heel soms
Ze is zo braaf, we kunnen haar nageltjes gewoon knippen, sloopt niks enzo. Hangt wel soms in de gordijnen, maar meer om op de vensterbank te komen of loopt op de salontafel wanneer er eten op staat, dus we proberen nu überhaupt lopen op de salontafel af te leren. Als jullie daar de gouden tip voor hebben, graag!
Ze weet het dondersgoed, want zodra ze erop klimt en we zeggen wat gaat ze op haar rug liggen zodat je haar niet goed kan pakken (die staart zwiept dan niet hoor)
Wat gebruiken jullie als anti vlo en ontworm middel? Mijn da geeft stronghold, maar zelf ben ik het hier niet zo mee eens omdat dat bijv niet beschermd tegen lintworm. Zelf neig ik naar advantage voor vlooien en milbemax voor wormen. Stronghold beschermt wel tegen mijt natuurlijk ook, maar een kat die binnen leeft zal dat toch niet zo snel krijgen?
Sorry voor de lange post haha
Het blijft ook gewoon een jong dier dus speels zijn, in de gordijnen klimmen (en aanvallen in mindere mate) hoort daar ook bij. Maar gewoon duidelijk de signalen blijven afgeven dat handen/polsen/enkels etc. geen speeltjes zijn.
Heel goed dat je al nagels knipt, want dat is mijn oude tweedehands dus niet gewend XD DRAMA kan ik je vertellen! Daar kan ze dus beter al jong aan wennen.
Vlooienmiddel enzo kan ik je niet mee helpen, dat krijgt Dollebol niet maar anderen hier hebben daar vast tips voor.
(En wel veel foto’s posten dan ook heeee!)
Haha ja vind foto’s posten een ding omdat ik bang ben herkend te worden en heb hier op het forum nou niet echt een goede reputatie Ben bang dat hier een collega/buurvrouw whatever zit en dan dingen herkent
Nagels knippen lukt alleen als ze slaapt overigens, hopelijk blijft ze altijd zo’n diepe slaper. We zitten iig veel aan de pootjes/het bekje zodat ze eraan went
Maak een mini foto studio voor je kat waar je dr in kan plaatsen als wij om fotos vragen
Ik gebruik milbemax als ontwormingsmiddel en advantage als vlooienmiddel. Maar volgens mij is wat je gebruikt prima.
Ik knip de nagels van mijn kat ook als die rustig bij me ligt of slaapt inderdaad al vanaf het begin pootjes vasthouden en aaien e.d… nagels knippen gaat makkelijker dan haren kammen (langharige kat) . Mijn andere kat wil absoluut niet geknipt worden en is echt een drama om te knippen. Ik vind dat je het goed doet hoor
Idd handig en slim om je kat vroeg te trainen nagels knippen te accepteren. Die van mij (geadopteerd als volwassen joekel) is net een glibberige worm omdat hij het eng vindt dus ik moet met z’n tweeën zijn achterpootjes knippen .
Kan ik er dan geld voor vragen? Voet foto’s zijn een ding begreep ik.
Er stond een keukentrapje in de woonkamer omdat ik met kerstverlichting ben bezig geweest, drie keer raden wie uit de kerstboom kwam gelopen
Dit geldt voor iedereen hier.
Verwacht ook kerstkaartachtige foto’s van alle katten hier met kerst. Kijk voor inspiratie even op tiktok.
Groetjes van iemand die voor de kerstkaart een rendierdiadeem op dr hamster heeft gephotoshopt.
Helaas vind mijn kat de plastic slingers eetbaar, dus voor mijn kerstkaart heb ik een foto in een kerstkrans gedaan .
@Kaaskroketje en laat de poezel wennen aan een reismandje! Zoveel fijner als je je beestje met zo min mogelijk stress kunt vervoeren. M’n hart breekt altijd weer als Zoë een heel typisch mauwtje heeft als ze erin zit. Echt alsof ze huilt