Ah leuk een grijze (maar ik vind alle katten leuk hoor hahah). Je was wat angstig wat betreft kittens, maar uit je post kan ik denk ik wel opmaken dat dat niet meer van toepassing is?
Inderdaad veel foto’s aub!
Ah leuk een grijze (maar ik vind alle katten leuk hoor hahah). Je was wat angstig wat betreft kittens, maar uit je post kan ik denk ik wel opmaken dat dat niet meer van toepassing is?
Inderdaad veel foto’s aub!
Dat hebben we zeker, alles waar ik bang voor was qua haar op de bank enzo: boeit me dus echt niet haha.
Soms is ze heel stout en dan vind ik het echt wel even pittig, maar als je dan met haar speelt is dat zo over.
@Foucher totaal niet meer angstig. En ze heeft me echt een aantal keer gemept en gebeten, maar wordt er niet bang van. En ze begint heel goed te leren dat dat niet mag
Vraag me soms wel af of ze een maatje nodig heeft, want ze lijkt het zo goed naar haar zin te hebben, maar je weet pas wat ze heeft gemist als ze dalijk een zusje heeft
Het lijkt een dilute calico! Ik weet niet hoe dit in het Nederlands heet
Ik vind die zo leuk, soort verwassen lapjeskat
Ik zou ook niet weten hoe dat in het Nederlands heet, maar ze zijn inderdaad echt superleuk!
Ja het is een lapjeskat! Maar dan niet zwart maar grijs. Vind haar echt zo mooi haha. Ze had eerst blauwe ogen maar die zijn nu groen
Kittens hebben altijd eerst blauwe ogen! Groen is mooi zeg
Ja maar haar moeder had wel blauwe ogen naar wat ik begreep, haar moeder was Siamees. Dus misschien had ze ze gehouden haha
Net als Panko (die je vast kent van twitter/tiktok/insta XD). Vind dat echt een mooeie vachtkleur
Ik dacht dat het een lapjeskat was maar is idd die diluto calico als ik het zo zie
Hebben we nog een extra bijzonder katje ook
Dacht haar kleur wordt nog donkerder, maar niet dus. Yeeesss
Calico is lapjes in het Engels! Maar diluted dan beetje afgewaterd en niet de standaard donkerdere kleuren. Prachtig vachtje heeft ze
Op insta volg ik fatfatpankocat en die is ook diluted calico en volwassen al.
Haha, heel kat-eigen idd net als met kindjes (en who am I kidding ook volwassenen) kan het leuker zijn om speelgoed af te wisselen en steeds maar een paar dingen tegelijk te hebben liggen, ipv alles tegelijk uitgestald omdat het dan juist saai wordt. En soms zijn de simpelste dingen het leukste speelgoed! Mijn kat kan soms uren in de ban zijn van een propje papier. Of een kurk, een lang touwtje. Kost niks!
Oja wat meppen/bijten betreft: let goed op haar signalen! Als je haar aait bijv, ookal ligt ze luid ronkend te spinnen, zodra ze met haar staart begint te zwiepen of haar oren naar achteren draait, wil ze aangeven dat ze er even genoeg van heeft. Als ze je dan een mep verkoopt heb je die signalen waarschijnlijk niet opgepikt en wordt ze daarom feller, zo van “wat zei ik je!”
Vergeet de haarelastiekjes niet
Oh dat van die speeltjes is zo herkenbaar, maar echt de meest random goedkope dingen vinden ze juist super leuk. Een van mijn katten is al 2 jaar GEOBSEDEERD door een oordopje, geen idee hoe ze er aan komt maar ze wordt helemaal wild van dat ding. En de zooplus hengel met veertjes is ook een favoriet hier.
Graag meer foto’s van dr
En als ik dan toch even vervelend mag zijn, je hebt best regelmatig gepost over jouw/jullie situatie en ik dacht ook wat over financiën, hebben jullie (al) een verzekering voor haar? Ik ben financieel ook niet heel sterk maar vind het een hele geruststelling dat mijn katten verzekerd zijn en ik ze alles kan geven qua medische dingen mocht dat ooit nodig zijn. Dat ik nu al ruim 3 jaar bijna €40 per maand betaal en ze nog nooit iets hebben gehad vergeet ik altijd maar even.
Ja echt!! Haar lievelings. Het allerschattigste vind ik dat ze die onder het tapijt schuift en dan gaat zoeken
@Kaaskroketje Misschien wel een goeie om je in te verdiepen! Ik dacht altijd zelf wel wat te sparen en mijn katten hadden nooit wat (heb dus geen verzekering) en de kosten die ik dit jaar tot nu toe gemaakt heb (en nog steeds maak)… het is niet mis 🥲 Wil het totaalbedrag niet weten haha (had het uiteraard voor beide katten over hoor)
Ik zal morgen wel even een update over mijn rooie plaatsen
Wij hebben ook geen verzekering voor onze twee katten en achteraf heb ik spijt. Onze kat van toen 2,5 jaar werd ziek en heeft ons €3000 gekost in 2 maanden tijd. We hebben zelf geen moment getwijfeld of we voor de behandeling zouden kiezen. En hebben de luxe dat wij zo bedrag hebben en kunnen missen.
En tel daar alle andere jaarlijkse kosten bij op of als ze weer wat uitvreten en je voor de zekerheid toch maar weer langs de dierenarts gaat. Een verzekering maakt die drempel lager als je het financieel niet zo breed hebt.
Een tip die ik had gekregen toen ik mijn katten kocht, was om een spaarrekening te openen voor de katten. Ik stort daar nu elke maand 50 euro op. Als er dan een rekening komt, kan ik het daarvan betalen.
Ik ben ook helemaal voor een verzekering. `Mijne (toen ze nog niet van mij waren, maar van mijn moeder) waren verzekerd. Toen haalde mijn moeder ze uit de verzekering, want ze hebben toch nooit wat’, kreeg de ene diabetes en later nummer 2 een ontstoken alvleesklier Nu zijn ze helaas te oud. Ik had overigens 1500 euro voor ze, maar dat is nu op omdat ik dat dat kwijt was aan de kat met alvleesklierontsteking en heb nog niet opnieuw kunnen sparen.
Ja dit deed ik ook, maar dat potje is inmiddels op. Mijn ene kat hebben we helaas in moeten laten slapen in april, omdat ze steeds zieker werd en de prognose heel slecht was. Mijn andere kat was in diezelfde tijd ziek, dus toen al veel kosten gemaakt en over de afgelopen maanden. Ik wil het precieze bedrag echt niet weten, maar ik denk dat dat wij inmiddels ook wel bij die 3000 euro in de buurt komen.
Ja dat geld is echt niet mis. Tijdje terug een bloedonderzoek laten doen, kostte me al €235. Ik spaar na een tip van iemand hier nu ook een bedrag per maand omdat mijne dus te oud is om nog verzekerd te mogen worden