Begrijp ik ook absoluut niet is zo’n lief beestje doet niemand kwaad. Hij is nu alweer 9 jaar gelukkig bij mijn ouders. En dat terwijl mijn moeder absoluut geen kat wilden hebben. Nu is het praktisch haar 3e kind
Ah, zo sneu. Afgelopen jaar een herintroductie gedaan tussen onze katten, ‘t ging aanzienlijk beter en lieten elkaar genoeg met rust. Nu gaat het sinds een week of 2 weer mis. Onze oudste is ineens constant gestresst, wil hele tijd naar buiten. We scheiden ze nu zoveel mogelijk maar volgens mij moeten we het proces (dan wel versneld) maar weer opnieuw in, volledig scheiden en introduceren.
Vind t zo sneu voor de oudste, hij weet gewoon niet hoe snel ie naar buiten moet. Terwijl het zo goed ging de hele tijd.
Ik heb altijd de bovenste. Toen die een tijdje niet leverbaar was, heb ik de onderste gebruikt. Ze zijn beiden fijn, maar heb toch een lichte voorkeur voor de bovenste. Moet wel zeggen dat ik nooit last heb van geurtjes. Of ja, het is niet alsof onze gang naar kattenbak ruikt. Heb misschien ook wel het geluk dat de katten altijd poepen wanneer wij al/nog in bed liggen.
Oja dat hele blue signal gedoe zag ik niks van terug.
Heeft iemand ervaring met een poes waar een kitten (poes) later bij is gekomen? Mijn vriend en ik overwegen een tweede poes te nemen. Op internet staan verschillende adviezen (liever kater/poes, dan weer liever 2x zelfde geslacht). Je kan natuurlijk nooit 100% weten hoe het gaat zijn, maar hoor graag ervaringen!
Onze poes (7 jaar) is overigens de makkelijkste kat ever, is nog erg actief en heel sociaal en lief. Ze is vroeger opgegroeid met een kater (haar broertje). Volgens het vorige baasje was het vooral de kater die onze poes weleens aanviel. Is overigens niet de reden dat ze weggingen, dat ging over ruimtegebrek en geen mogelijkheid om naar buiten te gaan. De dierenarts denkt dat ze iets van Siamees in zich heeft. Op kittengeluiden reageert ze heel erg als een moeder, kroelt ze om de telefoon heen en is heel nieuwsgierig. Buiten heeft ze weleens ruzie met buurtkatten. We weten niet of ze ruzie maakt met katers of poezen.
Wij hebben bij onze kater (toen 4 jaar) een kater (toen een kitten van 14 weken) genomen. Ook in de veronderstelling: onze eigen kat is er sociaal, makkelijk, niet bang. Hij maakt ook nooit ruzie met buurtkatten. Helaas pakte het niet positief uit en gaat het vlagen ‘‘oke/goed’’ tot helemaal niet goed onderling. (zoals nu, veel stress bij de oudste kat). Hij vlucht constant en is ook minder aanhankelijk in zo’n periode, hij rent zelfs soms voor ons weg.
Ik heb ook verhalen gehoord dat het wel goed ging, dus tja… Als ik had geweten dat het zo zou gaan had ik er geen kat (of poes) bij genomen. Het levert de kat, en ook ons, veel stress op. Vind het zo sneu, voor beide katten.
De grootste kans op succes heb je als je alle tijd neemt voor het introductieproces, maar ook dat zegt niet alles en kan het alsnog misgaan.
Sorry als ik heel negatief ben haha, ik heb er gewoon buikpijn van soms dat het zo gaat met onze katten.
Oh wat sneu voor je katten! Had je eerste kat wel al ervaring met andere katten voordat jullie nieuwe kat erbij kwam? En de 2e kat?
Mijn moeder heeft thuis een kittenopvang en daar zit een hele lieve poes tussen. We kunnen op deze manier ook helemaal haar karakter leren kennen en kunnen inschatten of dit bij onze kat past, dus dat is denk ik wel een voordeel. Het is een heel lieve rustige poes en eerder heel bescheiden en helemaal niet druk. We maken sowieso geen overhaaste beslissing, vind het ook belangrijk om er goed over na te denken.
Aaah Misschien kan je het dan ook wel “op proef” proberen, foster to adopt zeg maar, dat als het na een tijd echt niet blijkt te klikken dat je moeder verder zoekt naar een fijner thuis.
Jaaa zo leuk die kittenopvang! Ook zo grappig hoe elk nestje weer compleet anders is. De afgelopen weken had ze een heeeeel druk nestje, brak heel het huis af
Helaas kan uitproberen niet echt… Mijn moeder is vrijwilliger voor een stichting, dus het gaat via die stichting. Dus daar betaal je dan 150 euro voor om aan te schaffen. Maar inderdaad, als het echt niet kan dan heb ik wel een goede ingang via de stichting. Of via Verhuisdieren.nl! Daar hebben we onze huidige poes vandaan.
Ooh ik snap het! Jammer dat zoiets eigenlijk niet mogelijk is, denk dat het wel frustratie en stress bij katten kan schelen. Maar is allicht moeilijk uitvoerbaar op grotere schaal.
Hopelijk gaat het allemaal goed
Er is bij mijn kat een stuk van zijn staart geamputeerd (denk 5 jaar geleden) en de laatste tijd zit hij soms zo woest aan het uiteinde te bijten. Begint vaak met wassen en dan ineens zie ik hem kauwen. Hoop toch zo dat hij zich alleen maar grondig wil schoonmaken en geen pijn heeft.
Omg z’n gezicht op die tweede foto
Als ik dit zie wil ik echt veel meer katten . Dolly maak ik er niet blij mee, maar als ze er ooit niet meer is (duurt hopelijk heeeeeel lang) ga ik er sowieso 2 uit het asiel nemen 100%.
Ik heb het jaren geleden gedaan bij een kater die toen een jaar of 8 was. Ik nam toen 2 katertjes erbij en dat ging eigenlijk meteen prima. 1 van de kittens trok ook meteen naar de grote kater toe. Inmiddels zijn de kittens van toen zelf bejaarden nu overigens en is de oude kater van toen alweer een paar jaar overleden.
Ik heb nieuw grit gekocht (biokat) en m’n kat is door het dolle heen, hij dacht even dat het een zandbak is om in te spelen .
Vind wel dat ik enorm veel grit gebruik, heb een zak van 14 liter maar heb het gevoel alsof ik de helft in de bak heb gestopt (heb een nestor jumbo).