Kattentopic #3

Pff, ik heb m’n kat nog geen week dus het kan stress zijn, maar hij maakt z’n kont niet helemaal goed schoon (laat gelukkig geen sporen achter maar ik ruik het wel). Vind het een beetje gek om ervoor naar de DA te gaan, maar maak me toch een beetje zorgen.

Ligt het mss aan het voer? Dat hij nu een andere consistentie van stoelgang heeft? Je kunt het proberen af te vegen met een babydoekje. Vinden ze meestal kut en misschien is dat meer motivatie om beter te poetsen XD.

Dolly heeft ook nog wel eens een opgedroogd stukje aan d’r kont maar dat gebeurt denk ik bij veel katten wel af en toe. Ze poets d’r kont ook niet ín de bak, maar loopt eerst naar een andere ruimte en gaat vaak dan pas poetsen maar ook niet altijd meteen. En hij is er pas, hij moet ook nog wennen dan toch!

Hij krijgt hetzelfde voer! Wil wisselen van voer omdat dit mindere kwaliteit is, maar dat wil ik pas doen als hij een beetje gewend is. Ik heb hem al een paar keer achtervolgd met een doekje, vond hij niet super maar het heeft hem niet echt gemotiveerd =(. Was wel een goede test, want hij wordt niet echt heel boos.

Oh ja, heel graag. Dankjewel!

1 like

Nou mijn kat is eventjes wat opgeknapt, maar heeft nu weer geen eetlust (geen braken, maar ook niet eten), en de andere kat heeft vandaag al twee keer gebraakt en eet ook niet… Over een uurtje maar met allebei weer naar de dierenarts. Ik maak me zo’n zorgen om ze :sob: Normaal houden ze zo erg van hun eten. Ik weet echt niet wat er aan de hand zou kunnen zijn

Arme beestjes :pleading_face:
Ook geen bloemen in huis (lelies) die stuifmeel kunnen hebben gemorst, of een kerstster? Kunnen ze niet bij het water van de kerstboom?

1 like

Nee ik heb geen kerstboom! En de rest ook niet. De dierenarts dacht aan een virusje dus daar hebben we nu behandeling voor gekregen en hopelijk knappen ze snel op…

1 like

Kat laat scheet terwijl ze me bijna uit bed duwt en met d’r reet richting m’n hoofd ligt. Is goed schat :ok_hand:

6 likes

Ugh mn kat heeft een nieuwe hobby: in mijn bank kruipen en daar vanalles vernielen. Ze heeft gaten gemaakt onder de bank en is er zo ingekropen. De gaten dicht tapen heeft eerder gewerkt maar nu maakt ze gewoon nieuwe gaten of vernielt ze de tape :sob::sob:

Mijn katten hebben ook de hele onderkant verknald :sob: het hing zo los dat ik alles maar weggeknipt heb… ze gaan er ook in slapen als een soort hangmat, waarom zou je ook in een van je 95 mandjes gaan liggen

4 likes

Hebben jullie een goede tip voor een borstel/kam voor 2 kortharige Europese kortharen (maar wel met een dikke vacht)? Ze hebben nu allebei klitten bij de staart en vinden kammen maar matig.

De trimster van mijn kat raadt altijd deze aan:

Je gebruikt hem niet om de hele vacht te kammen met lange halen, maar je gebruikt de eerste paar grove punten om een klit te ontwarren. Met je vingers kun je vaak ook al goed een klit uit elkaar trekken en ontwarren. Daarna met die kam van de puntjes van het haar tot de huid werken.

En eventueel een slickerborsteltje. Maar niet gewoon op de klit zetten en trekken, maar echt mm voor mm vanaf de haarpunten werken.

2 likes

Heeft iemand tips voor brokjes voor gesteriliseerde kittens? Mijn katten worden dinsdag geholpen en ik wilde sowieso al overgaan op wat kwalitatiever voer maar ik vind online alles zo verwarrend. Op de ene site staat dat een merk wel goed is en op een andere weer niet

@Loxodonta heeft altijd goede tips gedeeld m.b.t. goed kattenvoer! Even in de kattentopics met de zoekfunctie aan de slag, dan vind je het wel. :nerd_face:

2 likes

Ik heb zelf wel losgelaten dat iets voor een gecastreerde/ gesteriliseerde kat moest zijn, mocht je zoiets specifiek zoeken. Het grootste verschil is de kcal te zijn en dat kan je met portie controle ook oplossen. Dat is hier trouwens niet nodig want hij rent zich rot binnen en buiten :sweat_smile: dus heb zelf niet het idee gehad dat ie minder voeding nodig had. Ikzelf ben na royal canin kitten voer op purizon (lam en vis) overgestapt. Die lees ik hier wel vaker. Hij vindt het in ieder geval erg lekker en catmoneo was positief.

1 like

Dolly komt net terroriseren. Normaliter krijgt ze in de nacht brokjes via een voerautomaat en ik krijg ineens de ingeving dat daar vannacht geen brokken meer in zaten 🥲. Oepsie…

Ik heb bijna altijd de bovenste en vind die gewoon prima, maar die onderste zou beter moeten werken tegen geurtjes, iemand die beide heeft gebruikt en een van de 2 beter vind?

De kat van mijn ouders is ooit aankomen lopen, op straat gezet met 1 jaar in de zomervakantie. Want als je op vakantie gaat en de kat is kitten af dan dump je die gewoon. Was graat mager en nu is het een dikke rode kater.

Hij is nu super verwend en lag net lekker op de bank te slapen. Altijd op zijn rug met de pootjes omhoog.

Beetje wazige foto, hij rekte zich net uit.

29 likes

Wat een schátje :heart:

Hoe kunnen mensen zo wreed zijn tegen dieren😞 Fijn dat hij een nieuw huis bij je ouders heeft gevonden. En erg relaxt zo te zien ; )