Nou ik ben even met hem langs de dierenarts geweest, hij heeft een injectie gehad tegen misselijkheid. Hopelijk knapt hij snel op en wil hij weer brokjes eten want zo ken ik hem helemaal niet Hij ligt nu wel relaxed te suffen haha
Mijn kat bijt me de laatste tijd vaak in mijn pols/arm als ik hem aai. Dat lijkt dan echt uit het niets te komen. Dan ligt hij gewoon lekker op schoot en ineens bijt hij. Een beetje vind ik niet erg maar de laatste tijd komen er ook klauwen aan te pas en kan ik hem als het ware zo aan mân arm optillen, zo grijpt ie me dan. Google zegt negeren maar dat is dan nogal lastig.
Wat ik er vooral zo raar aan vind, is dat hij mijn vriend nóóit bijt.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik kan veranderen?
Ah mijn kat is echt ziek sinds vannacht/vanochtend. Vanmorgen toen ik beneden kwam had hij overgegeven en gepoept onder de kerstboom, dit doet hij nooit. Hij loopt mank en heeft vandaag verder niets gegeten en gedronken slaapt alleen maar. Hopelijk is hij morgen al een stukje beter, anders word het toch naar de dierenarts denk ik
Mijn kat doet dit ook soms en ik heb het idee (maar geen idee of het klopt) dat hij dit doet om me soort van te claimen? Ik merk hoe meer ik schrik, hoe meer hij me vast grijpt en echt bijt. Ik probeer nu rustig te blijven en vaak blijft het vanuit zijn kant dan zachtjes/liefdevol. Als hij dan toch wat te hard doorgaat probeer ik hem zachtjes weg te duwen en dit lukt steeds beter, vooral omdat ik nu minder schrik dan eerst
Dolly doet dit bij mij ook. Dat is dan als ze bij me komt liggen en me kopjes blijft geven zo van âje moet me aaienâ en ondertussen bijten en soms ook klauwtjes erbij.
Dave doet 't heel soms als ik 'm aan 't aaien ben.
Ik heb geen idee waarom ze 't doen, maar met name als Dolly 't doet ziet mân arm eruit als 'n slagveld.
Die van mij ligt nu letterlijk te slapen in de boom, like
Zo leukkkk, nog een Dolly!
@MazKanata wow ik was hierdoor echt in de war! Dacht dat je je username had aangepast ofzo. Dolly is zo geĂŻntegreerd bij mij dat ik er niet aan had gedacht dat er nog weleens een andere Dolly kon zijn
Ja ik ben ook steeds in de war als ik over de andere Dolly lees! âHuh heb ik dit gepost?â
Dit is dâr
En dâr broer Dave
Deze schat is net geadopteerd. Een maand in het asiel, 3 weken bij mij en nu naar zijn eigen plekje. Hij zal zo blij zijn als hij over 8 weken eindelijk buiten mag! Arme schat miste dit zo erg, hij stond zo vaak met zijn pootjes tegen het raam te krabben
Awwww nog steeds zo verliefd op deze mooierd
Ik heb mijn elektrische deken neergelegd en het is meteen weer duidelijk waarom mijn kat altijd op me ligt: warmte. Nu ligt die smiecht gewoon braaf naast me, uiteraard in het midden van de deken
Ik ben een beetje radeloos. Onze kat is nu een paar weken bij ons. Ze was in het begin best schichtig, maar het gaat elke dag beter. Het enige wat nog een probleem is, is dat ze niet op de kattenbak poept. Eerst hadden we Ă©Ă©n kattenbak, nu hebben we er twee. We leggen een deel van de poep in de kattenbak, maar dat helpt niet. We zetten de kattenbak neer op de plek waar ze poept, maar dan poept ze op een andere plek (wel altijd in de keuken).
Heeft iemand nog tips? Ik denk dat het stressgerelateerd is, want bij haar vorige baasjes ging ze wel gewoon op de kattenbak.
Heeft ze eenzelfde soort kattenbak als bij haar vorige baasjes? En hetzelfde soort grid? Medisch is ze oke? Als dat allemaal in orde is, is het inderdaad waarschijnlijk stress. Mân dierenarts zei dat katten standaard zindelijk zijn en het verschrikkelijk vinden om niet op hun eigen plekje te poepen, dus dit alleen doen om een reden.
Ja op alledrie de vragen! Is er iets wat ik aan de stress kan doen? Het is natuurlijk heel erg stressvol om van plek en baasjes te veranderen, dus misschien dat als ze gewend ze uiteindelijk wel in de kattenbak poept?
Hm misschien Feliway? Heeft bij onze kat in het begin wel goed geholpen. En zou de kattenbak wel op zân plek laten staan. Anders raakt je kat alleen maar meer in de war.
Omg er kwam op FB een oudere poes voorbij die het evenbeeld is van mijn driepoot die nog een fijn huis zoekt voor haar laatste jaren. Mijn vriend riep gelijk âDOE HETâ maar toen zag ik dat ze een huis zoekt zonder andere dieren dus dan houdt het wel op. En nu ben ik daar helemaal verdrietig over want ik zag haar hier al in de vensterbank loungen.
Deze link is interessant: https://www.felinova.be/project/eerste-hulp-bij-onzindelijkheid-bij-katten-in-de-praktijk/
Ik kan vanavond ook wel fotoâs doorsturen uit het hoofdstuk onzindelijkheid uit het boek happy cats.
Sterkte, ik weet hoe vervelend het is maar het komt zeker goed!