Rijdt dat treintje de hele tijd rond? Mijn katten zouden na 1 rondje de trein van de rails af meppen haha
Nee gelukkig niet, dan zou ik zelf ook gek worden. Ook echt een briljant idee van mijn man dit. Kijken die katten juist niet meer om naar de kerstboom en dan gaat hij er een treintje bijzetten dat juist de aandacht trekt
Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid
Als van mijn katten op de bak gepoept heeft, gaan ze daarna echt 5 minuten als een bezetene door het huis rennen. Met heel veel geluidjes erbij.
Doet jullie kat dit ook?
- Ja
- Soms
- Nee
0 stemmers
Misschien zou feliway ze kunnen helpen? Heb ik wel hele goede ervaringen mee bij mijn katten.
Ik gaf de like puur om de foto, voordat ik je bericht verder las. Maar misschien kun je contact opnemen met een kattengedragstherapeut?
Dolly is echt zo asociaal gaan liggen dat ik bijna geen dekbed meer heb (2 persoons) en ik precies op de naad tussen de 2 losse matrassen moet liggen 🥲. En ze is ook nét te ver gaan liggen om te knuffelen
Onze katten hadden dit ook, toen kregen wij als tip van het asiel om soms een dag meer voer dan normaal te geven. Niet elke week maar heel af en toe. Met het idee als mens eet je soms ook wat extra. Bij ons heeft het wel geholpen konden in het begin niet eens het voer in de keuken in de bakjes doen, omdat ze constant op het aanrecht sprongen meteen probeerde te eten. Nu staan ze als nog wel te zeuren om eten, maar zijn ze er wel een stuk minder mee bezig.
En graanvrij voer met een hoog eiwitgehalte helpt bij ons ook.
Geen idee of dit verantwoord is, onze katten hadden ook onder gewicht toen ze uit het asiel kwamen.
Poepzoomie
Gewoon zo’n één in het stopcontact? Misschien daar maar eens naar kijken inderdaad.
Thanks! Welk voer geef jij?
Overdag brokken van canagan. En in de avond natvoer van wellness core.
Ja en dan in de ruimte waar ze het meeste verblijven.
Hahahah dat nonchalante koppie naar achter. Echt met zo’n glimlach
Heerlijk dit weer. Gotta love katten
Ik heb ooit gelezen (maar geen idee of dit waar is ) dat katten dat doen omdat ze in de natuur zo snel mogelijk weg moeten rennen van de poep omdat ze anders te makkelijk als prooi te vinden zijn
Ik ben bij 2 ex-opvangkatjes op bezoek geweest deze week en het was zoooooooo leuk! Normaal gezien ga ik nooit op bezoek, maar nu hadden ze iets besteld bij mij dus ik had gevraagd of ik het mocht brengen en dat vonden ze een goed idee.
Deze kater is 3 weken geleden geadopteerd. Hij was enorm in de war toen ik binnen kwam. Hij vertrouwde het allemaal niet, pas na een tijdje vond hij het oke dat ik in zijn nieuwe thuis was.
Dan gisteren bij deze kattin geweest, zij is 3 maanden geleden geadopteerd. Ze herkende mij sowieso niet en pas na een uurtje mocht ik haar aaien.
Echt super leuk om te zien hoe ze open bloeien en hoe hun karakter ontwikkeld. Sommige dingen deden ze nooit bij mij en wist ik helemaal niet over hen. Ben er helemaal gelukkig door
Hoe harder het stinkt, hoe harder ze rennen, lijkt het wel Dus ik vind het een logische verklaring.
Ik heb dit soms ook met mijn kat maar dan met andere dingen. Dan heeft hij opeens een kronkel in z’n hoofd. Moest een jaar geleden een zalf IN zijn ogen smeren ivm ontstoken ogen. Dan is het groot feest en ben ik bang voor m’n kat. Of een keer aan een tuigje geprobeerd in de tuin, groot succes. Het enige wat erop zat was m’n kat aan z’n tuig meesleuren over de grond naar binnen toe want het beest transformeerde zich in een grote tijger/leeuw. Niemand durfde hem op te pakken. Is een grote ragdoll. Enige wat dan helpt is om zo’n politie beschermpak aan te trekken waar ze politiehonden mee trainen:joy:. Het erge is dat hij ook zo is bij de dierenarts. Ze kunnen hem niet aan met 2 dierenartsen en beschermhandschoenen voor een simpele jaarlijkse controle. Ze kunnen helemaal niks met hem, zelfs niet onderzoeken waarom hij een paar gram is afgevallen en hem vasthouden. Schaam mij dan altijd zoooo erg. Hij had zich ook flink misdragen toen hij 3 dagen opgenomen moest worden bij de dierenarts. 4 keer z’n infuus zelf verwijderd en zelfs een keer de buisjes helemaal kapot gemaakt. En hij was zo boos, dat ze het infuus niet zonder een roesje konden aanleggen bij hem. Grapje van de van de dierenarts was al duur, maar nu werden de kosten x 4🥲. Dierenarts had mijn ook 4 keer opgebeld om de voortgang te bespreken. Het gesprek begon met de standaardzin: het is een boze kat. Het is een kat met een eigen wil. Hij is erg boos. . Terwijl hij verder heel lief is, wel met een eigen willetje en er ook heel lief uitziet. Schijn bedriegt .
Schiet mij nu te binnen dat mijn kat ook wel eens poep aan z’n kont had hangen. Vervolgens is hij met z’n kont over m’n lichte houten vloer in de woonkamer gaan schuiven en had een bruine streep gecreëerd in een lange straal van 10 meter poep in m’n huis. En daarna nog z’n kont schoonmaken. Hou op schei uit. Leg dan maar eens uit aan je tinderdate waarom je íets later bent…
Mijn katten zijn ineens zo kroelerig. Van nooit op schoot zitten naar dagelijks op schoot. Vind het zo gezellig