Ik speel ook weer voor matras
Ik wil jullie heel even laten weten dat ik voor nu heb besloten om de kat bij mijn ex te laten. Als ik op een ander moment hem toch wil ophalen is dat helemaal oke en kan het als nog. Hij is gewoon gelukkig nu en dat wil ik niet slopen al doet het mij wel enorm veel pijn.
Ach, wat een lastige keuze. Misschien wel de goede keuze maar kan me voorstellen dat het pijn doet en een gemis is
Ik heb net voor het eerst in 3 jaar de nagels van een van mijn katten kunnen knippen zonder dat ze me wilde vermoorden en ik ben zo trots
Onze kat van 1 jaar is nu al een dag of 10 niet helemaal zichzelf. Normaal is ie gefixeerd op eten, aanhankelijk en speels en redelijk actief. Nu is hij lusteloos, slaapt veel, geeft niks om eten (al heeft hij aan het eind van de dag wel zijn dagelijkse hoeveelheid op) en gaat ook op wat rustigere plekjes liggen. In de ochtend is ie wel aanhankelijk en zoekt ie aandacht maar gedurende de rest van de dag veel minder dan normaal. We zijn al 2x met hem naar de dierenarts geweest maar die kon op basis van lichamelijk onderzoek eigenlijk niets vinden, behalve koorts. Hij heeft toen een koortsverlager gekregen maar in zijn gedrag veranderde niets, dus zijn we terug gegaan naar de dierenarts. De koorts bleek toen weg en bij lichamelijk onderzoek was er weer niets te vinden. Wel is er op ons verzoek bloed afgenomen, maar ook daarin is niets vreemds te zien. Ondertussen zit ik alleen nog steeds met een kat die duidelijk niet zichzelf is en weet ik ook niet echt meer wat te doen? De dierenarts lijkt het ook niet echt meer te weten, maar ik vind het zo zielig voor mijn kat want die gedraagt zich zo anders dan normaal dat ik me niet kan voorstellen dat ie zich goed voelt Hij eet dus op zich genoeg, drinkt normaal en gaat ook normaal op de bak, dus in die zin is er niets alarmerends maar ik denk echt dat ie zich niet lekker voelt doordat hij zo lusteloos is.
De katten mochten eerder nooit bij ons slapen, maar sinds eentje is overleden en de andere dus alleen over is, mag zij wel bij ons slapen.
En het is echt zo fijn en gezellig, ik verheug me er gewoon de hele dag op. Ze ligt ook de hele nacht tegen me aan/ op me/ tussen mijn benen. En 's ochtends als ze merkt dat ik wakker ben komt ze gelijk met dat slaperige hoofdje naar me toe om te knuffelen.
Wat vervelend en sneu! Gelukkig dat de dierenarts niets kan vinden maar wel vervelend dat je het nu niet echt kan plaatsen.
Wel herkenbaar, zoiets heeft onze kat ook regelmatig alleen duurt dat niet zo lang als bij jouw kat. Is er misschien iets in huis veranderd? Is er iets waardoor hij stress kan ervaren?
Wat een mooierd!
Hier spuugt 1 van de 2 katten al 2 nachten 2 keer en dan is het weer klaar. Ik denk dat ik toch eens de dierenarts ga bellen, zeker ook in combinatie met zijn lage bloedsuiker en de recente alvleesklierontsteking.
Nee ik heb mijn hoofd er al over gebroken maar kan echt helemaal niks bedenken. Over het algemeen is onze kat ook niet zo heel gevoelig voor verandering of iets dergelijks. Zat er wel over na te denken om misschien zo’n Feliway stekker te proberen, voor het geval het toch stress is ofzo. Geen idee of het kan helpen maar daarvoor geldt wel baadt het niet dan schaadt het niet denk ik?
Met je kat op bed slapen vind ik een van de leukste dingen van een kat hebben. En dan inderdaad dat ze naar je toe kruipen wanneer je wakker bent
Mijn kat slaapt bijna altijd naast me, maar zodra hij merkt dat ik wakker word springt hij van het bed en begint om eten te schreeuwen (ook al heeft hij een voermachine die hem elke dag op dezelfde tijd 's ochtends eten geeft, voordat onze wekkers gaan)
Ik heb een bakje voer in mijn nachtkastje voor dit soort momenten. Gooi iedere nacht wel een paar brokjes op de grond en dan kan ik weer doorslapen. Niet helemaal goed opgevoed, maar het werkt
Mijn ene kat is ‘s nachts ook altijd veel aanhankelijker en knuffeliger dan overdag.
Aaaah dat verfrommelde kopje op de eerste foto
Heeft iemand tips wat je kunt doen bij een kater die echt obsessed is door eten? Hij krijgt buiten z’n eten geen extraatjes van ons, we laten m niet onze borden aflikken en voeren m niet van ons eten oid maar hij is continue op zoek. Springt 100x per dag op de tafel en het aanrecht, probeert de prullenbak te openen en als er bijv een plastic zak met een kale boterham er in ontdooit op het aanrecht vreet hij de zak kapot om de boterham te jatten. Ik probeer er continue op te letten dat er geen eten ligt en op het aanrecht =plantenspuit, maar 5 minuten later doet hij het weer het is verder echt een lieverd, maar dit kwajongensdeel mag er van mij wel uit
Wat voor voer krijgt ie? Goed, gezond en proteïnerijk voer of zit er misschien stiekem veel graan in? Krijgt ie droogvoer of brokjes? Op catmoneo kun je heel makkelijk vergelijkingen tussen voersoorten vinden!
Misschien weten sommigen hier nog dat in maart/april dit jaar twee van mijn katten (van toen beide 5 jaar oud) te maken kregen met (de een acuut, de ander chronisch) nierfalen. Met kat 1 naar de dierenarts (acuut falen, moest een paar dagen aan het infuus) en twee dagen na het wegbrengen van kat 1 zagen we ook kat 2 ziek worden (chronisch). Een van mijn katten moest toen uiteindelijk ingeslapen worden, de kat met acuut nierfalen was gelukkig weer opgeknapt.
Nog geen drie maanden geleden is hij weer op controle geweest, de nierwaardes waren perfect, echo zag er goed uit, er werd zelfs gesproken over dat hij waarschijnlijk binnenkort wel van zijn nierdieet af mocht (al leek ons dat nog wel eng).
Vorige maand merkte ik dat hij vaker naar de kattenbak ging, dus heb ik urine opgevangen. Toen zag ik al dat er bloed bij de urine zat. Dit helaas bij het uitscheppen nooit gezien, ik denk doordat het grit erg goed klontert ofzo? Aangezien de klonten gewoon dezelfde kleur van het grit bleven houden. De blaas is toen aangeprikt, ook daarin veel bloed. Urinekweek negatief. Het werd voor nu gegooid op een stressblaas, hij kreeg pijnstilling voor twee weken mee. Na ongeveer een maand moesten we even opnieuw een afspraak maken.
Maandag met hem naar de dierenarts geweest, ik moest hem daar achterlaten en ze zouden het bloed- en urineonderzoek weer herhalen en ook opnieuw een echo maken. Helaas slecht nieuws, een van de nieren is erg verkleind en verschrompeld. Ook zat er nog steeds bloed (en eiwitten) in de aangeprikte urine. De nierwaardes waren (mild) verhoogd, dat betekent dat de nier die er op het oog goed uitziet ook niet meer optimaal functioneert, want als die nier nog helemaal goed was zouden de nierwaardes niet verhoogd mogen zijn. Urine opnieuw op kweek, maar die was weer negatief, dus geen urineweginfectie. Mogelijk tumoren in het spel.
We worden doorgestuurd naar een internist, hij kan met betere apparatuur een uitgebreide echo maken, zodat we in beeld krijgen wat er precies aan de hand is en waar dat bloed vandaan komt en er wordt dan waarschijnlijk een biopt van de slechte nier afgenomen.
Ik hoop echt dat er nog iets te doen valt, maar we hebben er een hard hoofd in. Hij drinkt nu ook een stuk meer (vrijdag kon ik nog zeggen dat hij niet meer drinkt dan anders) en hij trekt zich wat vaker terug. Hij is ook wat “zeurderiger” dan anders. Ik ben bang dat hij pijn heeft en ik vroeg dan ook of hij preventief nu eerst pijnstilling kon krijgen, maar de dierenarts gaf aan dat pijnstilling nierfalen verergert. Nu ik dit typ besef ik me dat die twee weken aan pijnstilling misschien meer heeft aangericht…
Eind april ons meisje al in moeten laten slapen, omdat er geen behandeling meer mogelijk was. Echt ontzettend veel verdriet van gehad (en we missen haar nog elke dag). Ik ben heel erg bang dat het nu toch ook einde verhaal is voor mijn lieve rooie, onze allereerste kat. En allebei ook zó verschrikkelijk jong.
Heel toevallig misschien, maar hij en de poes die ingeslapen is kwamen allebei bij een vrouw vandaan die kittens uit verstoten nestjes opving (er zat ongeveer vier maanden tussen beide katten). Als kitten waren ze gewoon nagekeken en gezond, maar toch zegt mijn gevoel daar nooit meer katten te adopteren.
Naar hoge waarschijnlijkheid blijft straks onze kater van drie jaar over. Dat hoop ik dan tenminste, met ons “geluk” ben ik nu doodsbang dat hij (naast zijn blaasgruis) ook iets mankeert.
Sorry lang verhaal
Zo’n voerpuzzel is ook nog wel een goed idee, al begint hij al met jatten bij het ontbijt en dan heeft hij net z’n brokken op. Inderdaad ook een broodje uit de handen van de kinderen gejat. Stiekem echt hilarisch maar niet acceptabel
@mikselke goede, ga ik eens naar kijken. Mijn man heeft zn voer uitgezocht dus ik weet niet precies wat er in zit, maar hij krijgt alleen brokjes.