Bij onze hond heeft het crematorium een stukje van zijn vacht in een houten doosje gedaan met zijn naam er op en de geboorte en sterftedatum. Zoiets zou je kunnen doen?
Hoi allemaal, wie heeft er wat tips voor mij? Ik neem een kat over, een prachtige, superlieve burmees van 5 jaar oud. Ze komt volgende week al en ik heb nog geen spullen in huis. Voederbakjes en mandje lukt me wel maar heeft iemand een tip voor een goede kattenbak? ik zie door de bomen het bos niet meer. En daar heb je ook een uitloopmatje bij nodig dus?
De kattenbak is heel erg afhankelijk van de kat, de een vindt met/zonder deksel fijn of wel/geen klepje in de deksel. Is het niet mogelijk de bak over te nemen of dezelfde soort te kopen als ze nu heeft? Ik heb bij mijn ene bak wel een uitloopmatje en bij de andere niet, waar ik het wel bij heb is de Nestor XXL en bij de Trixie primo XXL is het niet nodig, dus ik zou even aankijken of je het wel of niet nodig vindt.
volgens mij zag ik dat ze een open bak heeft nu, maar ik kan het inderdaad beter even checken bij haar huidige baasje/personeel
Ik zou ook even vragen wat voor kattenbakvulling ze gebruiken. Sommige katten zijn hier heel kieskeurig in.
Eigenlijk heb ik 2 vragen. Waar ik sowieso ook mee naar de dierenarts ga, maar pas als ik dingen goed in kaart heb, want dat is bij mijne helaas nodig. Maar misschien weet iemand hier er iets meer van
Ik heb dus een kat met diabetes en eentje zonder.
De kat zonder spuugt de laatste tijd veel, zeker na zijn alvleesklierontsteking. Uit de testen kwam toen geen diabetes, alleen die alvleesklierontsteking (hij is helemaal binnenstebuiten gekeerd). Een alvleesklierontsteking kan echter wel zorgen dat het diabetes wordt. Net wilde ik even zijn bloedsuiker meten en was zijn bloedsuiker 2.5. Hij is verder niet sloom, lamlendig of doet anders. Maar 2.5 is voor mij wel eentje waarvan mijn alarmbellen gaan rinkelen, want dat is te laag bij een diabeteskat. Maar ik weet niet of dat ook te laag is bij een niet-diabetes-kat. Dus daar ben ik benieuwd naar. Op Google kom ik 4 - 6.5 tegen. Zou het toch kunnen zijn dat het toch diabetes aan het worden is? Of komt het nog vanuit die ontsteking? Hij had die alvleesklierontsteking trouwens in augustus van dit jaar.
En de diabeteskat krijgt dus Prozinc elke 12 uur. Op zijn laagste punt zit hij doorgaans tussen de 6-10, dus nette waardes. Maar erbuiten zit hij soms dus best wel hoog. En ik heb dus recent een discussie gehad met een bevriende diabeet dat de kat op die tijden dat hij zo hoog zit bijgespoten zou moeten worden. Mijn dierenarts heeft me dat nooit gezegd en ook andere verhalen hierin herken ik niet. Dierenarts zegt: eens per 12 uur. En ik vraag me dus af waarom dat eigenlijk zo is? Zoveel anders werkt het toch niet bij katten?
Ik denk dat het bij katten net zo verschillend kan zijn als bij mensen eigenlijk? Ik ken mensen die helemaal geen insuline hoeven te spuiten, waarbij 1x per dag genoeg is maar ook mensen met een pompje die continue insuline ingespoten krijgen.
Mijn beide katten zijn afgelopen jaar overleden en heb bij het crematorium van allebei een pootafdrukje in klei laten maken. Die zijn me erg dierbaar. Maar ja, daar heb je achteraf natuurlijk niets aan.
Ah haha zo schattig!! Kijk m genieten ook!
Haha ja hij is echt tevreden met z’n keuze
Nou ik ben na 2 dagen ziekenhuis weer thuis. M’n vriend was hier in m’n appartement om ook voor de poes te zorgen. Ze was telkens in een andere ruimte dan waar hij was en heeft vanochtend gekotst (arme poes). Toen ik thuis kwam en met m’n vriend op de bank ging liggen wilde ze nog steeds niet echt hierheen komen. Nu is ‘ie de deur uit om boodschappen te doen en guess wie er meteen aan kwam Helaas voor haar komt ‘ie zo weer terug. Wel fijn om te weten dat ze me gemist heeft hoor. Ze is nogal een slome met aan mensen / dingen wennen, maar hoop dat ze m’n vriend snel leuker gaat vinden. Alhoewel het al best oké zit, want soms slaapt ze gezellig met ons in bed. Maar deze dagen waren even heftig denk ik
Hoe doen de mensen met kittens het met kerst versiering? Ik heb nu een kale kunstboom staan, maar zonder iets erin klimt hij er al in en probeert hij te eten van de naalden
Het eerste jaar met kittens heb ik de kerstboom na een week uit frustratie buitengezet
Wij hadden alle glazen ballen sowieso weggelaten, alleen plastic ballen en strikken gebruikt.
Verder las ik online als tip om sinaasappelschillen bij de boom te leggen, omdat katten niet van die geur houden, maar dat had bij ons geen effect.
Het eerste jaar was het echt een ramp. Omver trekken, ballen eruit halen en alle ellende. Al die trucjes van kruidnagel, sinaasappel en lavendel hielpen niet. Toen hebben we het maar uitgezeten.
In onze huidige, grotere woning hebben ze er de afgelopen twee jaar niet naar om gekeken. We gaan hem vandaag neerzetten dus fingers crossed
Roxy is 8 geworden
Vind het echt doodeng dat ze ouder wordt wel, vooral als ik dan op internet lees gemiddelde levensverwachting zo’n 10 jaar is voor ragdolls.
Zo’n mooierd
Het eerste jaar had ik een echte boom en dat was drama, kon bijna elke morgen die boom van de grond weer rechtzetten omdat meneer er in was geklommen. Daarna nooit meer een boom gehad, nu timmer ik 2 latten tegen de muur aan en versier dat, dan krijg je een beetje een kerstboom idee maar hangt stevig tegen de muur dus kan niet omvallen. Soms springen ze er ineens in, maar het boeit ze eigenlijk ook niet zo heel veel. Wel zorg ik dat de mooiste/breekbare versieringen bovenin hangen, zo’n plastic bal mogen ze er wel uit tikken van me haha.