Kattentopic #3

Helemaal mee eens! 's Ochtends als ik of vriend beneden kom (ze mag niet in de slaapkamer en het zijn uberhaupt 2 verdiepen, too much voor haar) is ze altijd eventjes ontregeld en krijgen we een heel miauwconcert. Maar na 10 min kroelen op de bank is ze weer helemaal zen. As we speak ligt ze ook weer opgerold op mijn schoot.
Verder wist ze vanaf dag 1 al onmiddelijk haar weg naar de kattenbak, voerkom, mandje… dus ik snap echt niet waarom ze teruggebracht is. Maar blij dat wij haar nu (hopelijk nog lang) hebben. :heart:

10 likes

@bostons Wat leuk dat je een oudje geadopteerd hebt :orange_heart:

Hier voelde de kat zich gister helemaal niet lekker, al het eten kwam eruit. Vind dat zo sneu he. :frowning_face: Nu was zijn bloedsuiker ook veel te hoog, 16.6 terwijl het tussen de 5-9 moet zitten zo’n beetje.

Normaal geef ik hem dan een halve dosis insuline (dat is wat de dierenarts zegt), maar een bevriende diabeet zei dat ik hem (de kat, niet de diabeet) juist zijn normale eenheid insuline moest geven omdat hij door die te hoge bloedsuiker waarschijnlijk supermisselijk was enzo. Uiteindelijk zat de kat keurig op 8.4 op zijn laagste punt. En net ging hij zelf wat eten :partying_face: Fingers crossed dat het erin blijft en dat zijn lichaam het goed oppakt en ik zo normaal insuline kan geven.

7 likes

Deze heet is teleurgesteld dat het bureau is ingepikt ivm thuiswerken. Vroeger zat hij nooit op stoelen en nu is het zijn grootste hobby. En hij is pissed omdat hij op dieet is.

35 likes

Deze ligt ook echt als een verwende puber met d’r rug naar me toe

31 likes

Ik heb even meningen nodig om mij te helpen met een beslissing te maken. stiekem denk ik al dat ik de beslissing heb gemaakt maar dat doet wel mijn hart breken.

Mijn ex en ik zijn dus uit elkaar en het is altijd mijn doel geweest vanaf dag één om “mijn” kat mee te nemen. Dit mag nog steeds, hij woont nu nog bij ex en daar mag hij ook eventueel blijven. Nu was het plan om eerst te gaan kijken en te proberen met hem of het gaat voor hem om een beetje te kunnen landen. Nu ik er zelf zit denk ik dat hij hier niet heel gelukkig gaat worden.

• Hij houd heel erg van het zonnetje en heb daar amper daglicht (Niet overdreven, zit de hele dag met lamp aan). Ik vraag me af of hij dan wel echt gelukkig wordt.
  • Hij heeft de kat waar hij vanaf jong al samen mee is dan niet meer en ook niet zijn vertrouwde omgeving.
  • Heb wel voldoende ruimte voor ons maar als er aangebeld wordt heb ik niet even een tussendeur die ik dicht kan doen.
  • Kans op weglopen is dan groot en ik zit dicht bij het spoor/centrum/centrum ring.
  • Als ik een weekend weg ben of een week weg ben dan is hij alleen en heb ik eigenlijk ook praktisch gezien niemand die voor hem kan zorgen. Heb geen auto etc.

Hij kan dus bij mijn ex blijven maar ik weet op het moment gewoon niet wat ik moet doen. ik wil het beste voor hem. Ik kan het uiteraard ook proberen maar ik denk dan ook dat dat weer stress voor hem oplevert als het dan bijv niet lukt. Dan heeft hij weer dat hij en moet wennen aan huidige huis en dat hij mij niet mer ziet. Hij is nu gewoon blij zegt mijn ex en alles. doet gewoon normaal.

Ik denk dat je je antwoord voor jezelf al hebt geformuleerd.

En ik begrijp dat dat je hart breekt. Maar dat betekent niet nooit meer een kat. Alleen niet deze, nu, hier.
En als je argumenten wil: de eerste 2 zijn echt wel punten die je niet gaat oplossen en die wel impact hebben op je kat. En het laatste punt is juist volledig oplosbaar met kattenoppas ed.

Succes met je beslissing, welke je neemt, het blijft moeilijk. Maar je doet het geweldig, zoals je je kat op de eerste plek zet!

9 likes

Zo lieffff als katten zo met hun voorpootjes zitten

2 likes

Vanuit je kat geredeneerd is het verhaal duidelijk, maar jouw persoonlijke situatie mist wel in het geheel. Ik snap dat je het belang van je kat het belangrijkste vindt, maar wordt jij heel gelukkig van je kat? Ik vind dat net zo belangrijk en ik lees uit bovenstaande dat je er alles aan zou doen om het voor hem prettig te maken in je nieuwe huis. Zeker na een break up, wat altijd intens is, is je kat vast een hele fijne aanwezigheid.
Het klinkt eigenlijk alsof je geen foute keuze kan maken, hij heeft twee lieve potentiële baasjes. Werkt het echt niet bij jou, kan ie altijd terug. Dat is dan wat stressvol, maar misschien helemaal niet aan de orde.
Ik weet zelf niet wat ik in jouw situatie zou doen, maar vergeet jezelf niet bedoel ik maar :relaxed:

2 likes

Ik wordt echt gelukkig van mijn kat, hij is echt mijn baby. maar nu ik hier alleen zit is het ook heerlijk om niet panisch te zijn met de ramen en de deuren. gewoon gaan en staan waar ik wil, geen rekening hoef te houden met iets. Het voelt echt als een luxe dat ik gewoon niet over die dingen hoef na te denken.
wat dat betreft voel ik me daarover ook weer heel schuldig.

Ik was vorige week bij mijn ex heel even op bezoek en hij kwam even extra kopjes geven en dat was het ook. Hij liep daarna gewoon weer naar boven en heb hem daarna niet meer gezien. Dus ik denk dat hij het ook wel oke vind ofzo?

@TanteBetje Lief, dankjewel. Ik voel me ook echt rot erover, rotter dan over de hele break up…

3 likes

Na ‘moet ik een dier inslapen of niet’ is dit wel de lastigste beslissing waarmee je te maken kunt hebben.

Er zijn dus als ik goed begrijp twee katten en eentje - die van jou- zou dan bij jou komen te wonen?
Ik heb allebei de katten uit het ouderlijk huis meegenomen, een 9-jarige kater die tot voor kort buiten kwam en de +/- 5-jarige zwart-witte dikzak. Tot op heden gaat het goed maar als de oudere van het stel niet volledig zou kunnen wennen aan een leven in een appartement dan had ik beide katten teruggebracht naar mijn vader.

Als ze erg close met elkaar zijn zou ik ze niet van elkaar scheiden.

Ik heb ook geen tussendeur maar misschien zou een babyhekje of hor nog een oplossing kunnen zijn.

1 like

@SoonSoonThings, ik heb 2 katten die allebei niet buiten kom. ALs er iemand aan de voordeur is dan loop ik eigenlijk altijd naar buiten en sluit de deur achter me. Of als er een collectant komt dan doe ik de deur op de kier en geef aan dat ik de deur even sluit om een portomonee te pakken. Kat 1 is sinds we hem hebben 1 keer ontsnapt en schrok toen zo dat hij stokstijf op de stoep bleef zitten. De ander is veel te bang om naar buiten te gaan. En als ik naar binnen ga doe ik de deur voorzichtig een stukje open mochten ze er achter gaan zitten. Maar dat doen ze ook nooit, meestal zitten ze op de trap te wachten.
Grootste gevaar is dat ik een keer de deur achter me dicht doe zonder de sleutels!
Lijkt me echt een hele lastige keuze maar met een beetje opletten is het echt wel te doen zo zonder tussendeur.

1 like

Mijn kitten wil al 4 dagen niet meer knuffelen of op schoot zitten. Voel me echt een slechte moeder en wil zo graag haar liefde terug. Zeg me dat dit de kattenpubertijd is met 6 maanden :pleading_face:.

1 like

Is ze te druk met spelen? Ja, dan is het een fase :grin:

Ik heb een vraagje over kattenvoer. Ik ben een tijdje geleden na een zoektocht op Catmoneo overgestapt op brokjes met een hoger eiwitpercentage, hiervoor kreeg onze kater gewoon Royal Canin. Ik heb 2 verschillende merken geprobeerd en hij eet het prima, maar die stank! Hij stinkt nu soms zo erg, laat ook meer scheten en zijn drollen zijn niet te doen. Hiervoor liet hij nooit scheten, dus het ligt echt aan het voer. Ik heb ook het idee dat ie er meer last van heeft, omdat ie soms wat jammert na het eten.

Nu twijfel ik of ik dan maar weer terug moet gaan op 'graan’voer, omdat hij daar verder nooit problemen van had. Ik weet ook niet zo goed hoe ik nu kan zien/bepalen of dat betere voer nu ook daadwerkelijk meer voor hem doet.

Iemand advies?

In principe als mensen heel veel vlees eten dan stinkt je ontlasting vaak ook wel meer. Dus ik vind het ergens niet onlogisch. Denk wel dat het hele eiwitrijke beter is voor de algehele gezondheid van de kat. Misschien meer afwisselen met natvoer? Mijn dikkie krijgt hoofdzakelijk nat en die laat heel soms wel scheten en ja d’r kak meurt maar dat blijft geen uren hangen!

Misschien nog andere kattenbakvulling of zo’n geurabsorberend poeder erin proberen? Helpt niet voor de scheten :grimacing:

haha met de winterlockdown vorig jaar werd mijn kat helemaal temmes van me, en nu kan ik niet even rustig op mn poef voor de kachel warm worden als ik thuis kom zonder dat ze met haar pootje op mn rug “klopt” :pleading_face::rofl:

denk dat ze haar zusje ook wel mist maar ik ben nog niet klaar voor een nieuwe poes ben nog steeds in de rouw :sob: en heb na die urn van karl te zien echt hele verdrietige spijt dat ik dat niet ook heb gedaan, ik mis iets van haar in huis.

hebben jullie manieren om je overleden huisdieren te “eren”? ik kan alleen een foto bedenken maar ik houd niet zo van clutter en foto’s in lijstjes en heb ook niet veel scherpe foto’s
ik heb wel (misschien is dit heel debiel hoor) een stukje van haar vacht afgeknipt bedenk ik me nu, misschien kan ik daar iets mee alleen zijn allemaal losse haren nu dus geen idee hoe je daar wat moois van maakt :woozy_face:

(sorry voor de super random woordenkots)

Nou, we hebben al verschillende soorten kattenbakvulling geprobeerd en deze accepteert ie als enige echt + is voor ons ook de fijnste.

Hij krijgt nu ook elke dag natvoer, maar het is echt een grote eter en heb het idee dat dat voor hem totaal niet vult. Vandaar dat ie ook wel brokjes krijgt. We proberen hem af te laten vallen, maar wat is dat een uitdaging met een luie binnenkat die nooit speelt + altijd honger heeft. Haha.

Mijn zusje heeft een van onze katten op haar rug getatoeëerd en een ketting. Wel ruimtebesparend. :wink: Ik zou zelf eerder voor een mooie prent/illustratie van mijn kat gaan.

1 like

Er zijn sieradenontwerpers die met een plukje haar of as een sieraad kunnen maken.

3 likes

haha nee een tattoo wil ik niet helaas. sieraad is een goed idee ook @FrauHelga, dankjulliewel. was ik niet opgekomen maar vind ik een heel mooi idee!

Die van mij krijgt alleen natvoer van wellness core:

Ook echt alleen deze. Ook goed volgens catmoneo. Mijn dikke luiaard is daar best goed vol van. Het is wel duur. Ze krijgt 1,5 blikje per etmaal en 20 gram brokjes.

1 like