Oh wat geweldig dat jullie zo’n lief oudje een huis hebben gegeven
Wat een mooierd! En zo goed om zo’n oude dame nog een fijn thuis te geven Hoop dat jullie nog lang van haar mogen genieten
Laat de foto’s maar komen wat een prachtige oude dame! Hele goede daad van jullie. Ik snap echt niet hoe je zo’n scheet in het asiel kunt laten zitten als je die gezien hebt
Aah op die tweede foto heeft ze ook echt een beetje een oma hoofd lief!
Lief! Ook @kika @mikselke @Brum ze heeft ook echt wel het geluid van een oudje, beetje vals soms en vooral 's ochtends haha. Maar ik vind het ongelofelijk hoe aanhankelijk ze op korte tijd is geworden, ze is niet meer bij me weg te slaan. Kan echt niet begrijpen dat ze maandenlang in het asiel zat, blijkbaar heeft een ander koppel voor ons haar ook willen adopteren maar die hebben haar na 24u alweer teruggebracht omdat ze ‘te hard miauwde’.
Enkel de vacht is nog een dingetje, zacht borstelen gaat prima maar klitten weghalen is een no-go (en die krijgt ze heel snel).
Maandenlang? Echt
Wat een dotje zeg. Instant smelt.
Ohhh wat geweldig en wat een droppie. Mijn eerste asielkat was ook een oudere dame en als ik ooit een groter huis heb wil ik ook nog zo graag een derde (ja lol de katten die ik nu heb worden minstens 25) oudere kat erbij.
Geniet ervan
Ja toch? Gelukkig had ze een heeel lieve verzorgster die ik nu ook nog regelmatig foto’s stuur. Maar het idee dat ze daar misschien nog lang in een vrij kleine box omringd door energieke kittens had moeten zitten…
Mijn oma is naar het hospice en heb haar kat erbij in huis genomen omdat ik het sneu vond voor het beestje, maar het is zo saai beest in vergelijking met mijn andere katten. Ze is best schuw dus laat ze je niet uitgebreid aaien en ze heeft gewoon niet echt de persoonlijkheid die mijn andere katten wel hebben. Alsof ik een bewegende kattenbeeldje in huis heb.
Misschien moet ze nog een beetje ontdooien en wennen? Wel superlief van je!
Wellicht en ook al doet ze het niet dan mag ze er gewoon zijn. Ik ben gewoon een beetje verwend dat er altijd een kat op schoot wilt of om m’n heen wilt zitten. Misschien denkt die kat wel zelf wat een saai kutwijf daar blijf ik uit de buurt.
Oh wauw, 19 jaar oud voor een raskat/ragdoll is echt al heel oud! Meestal worden ze niet zo oud.
Wat fijn dat jullie haar nog een thuis geven. Zo’n lieve dame verdient het inderdaad niet om haar laatste (hopelijk nog vele) jaren in het asiel te slijten.
Wat een leeeuuuuukerd Als ik 19-maar dan in mensenjaren ben ga ik ook heel grumpy zijn hoor, dat hoort!
Omg ze is jullie zo dankbaar dat is zeker
Kom maar op met zoveel fotospam als je wilt
M’n kat is weer eens op avontuur en ik lig al sinds 22.30 in bed want ik wil slapen maar ze komt maar niet terug
Ze is nu 4.5 uur buiten ofzo en geen 1 keer teruggekomen in de tussentijd (meestal loopt ze een paar keer de keuken in en uit) en ik zie/hoor dr ook helemaal niet dus ik maak me wel een beeeeetje zorgen
Mijn achtertuin grenst aan andere achtertuinen die omsloten zijn door huizen dus echt weg kan ze niet zijn maar vind het toch een beetje vreemd
Ik heb ook geen luikje oid en als ze eenmaal naar binnen wil kan ze hard krijsen dus ik kan ook niet echt gaan slapen nu
Kom terug!!
Een van mijn kittens deed dit ook! Ik had het ook nog nooit gehoord. Ik dacht dat er ergens opeens een bij was ofzo, zo’n laag diep gebrom
Hij was trouwens heel lief en je kon het speeltje ook pakken zonder dat hij iets deed. Dus het stelt niet zoveel voor!
Is ze al terug?
Ik heb ooit in een vergelijkbare situatie gezeten en nam toen een paar maanden een kat in huis die op leeftijd was, en heeeeel erg op zichzelf was. Aaien ging bijna niet, dan haalde ze meteen uit.
Omdat de twee katten die ik had en zij verschrikkelijke ruzie kregen waarbij de logeerkat steeds het slachtoffer was, heb ik haar apart gezet op mijn slaapkamer. Ik was in die tijd veel thuis en bracht veel tijd met haar door.
Ze was dus steeds in mijn buurt en langzaamaan begon ze me te vertrouwen. Op een gegeven moment zat ik op bed, en sprong ze ineens naast me! Ze was even verbaasd als ik. Sindsdien kon ik haar regelmatig aaien, of gaf ze mij weleens een kopje. Wel altijd op haar initiatief en niet zo uitbundig als mijn eigen katten, maar het was een wereld van verschil met eerder. En af en toe werd ik wakker en lag ze aan mijn voeten te slapen op bed.
Toen de eigenaar van de kat hersteld was is de kat weer teruggegaan, maar ik was best trots dat ik toch een beetje van haar vertrouwen kon winnen.
Ik hoop dat jouw kat ook gewoon wat tijd nodig heeft om te wennen en je binnenkort voldoende vertrouwt. Heel lief trouwens dat je dit voor je oma hebt gedaan!
Mijn kat wordt vandaag gecastreerd en ik vind het zo zielig. Dat hij niet thuis is en op een vreemde plek is met vreemde mensen hoop dat ik 'm vanmiddag snel mag ophalen
Oh wat een schatje!!! Echt super dat je haar een thuis geeft. Zo zielig dat ze terug gebracht is, het is zo normaal dat ze eventjes van slag zijn en dat miauwen kan na een week al veel minder zijn. En dan nog, je neemt een kat in huis… Oude katjes zijn zo sterk!! Heb er echt een zwakke plek voor.
Ik hoop dat ze nog heel lang en gelukkig bij jullie mag wonen
Ja dat wel, maar hoe…
Een paar minuten na m’n post hoorde ik ineens kattengejank. Zo’n geluid waarbij je twijfelt of het een baby is of een kat.
Toen dacht ik al, ah dat is die van mij want dan was een andere kat waardoor ze zo afgeleid was dat ze ook niet 1 keer terug kwam. Alleen dat gekrijs naar elkaar werd ineens HEEL erg en gedurende 5 minuten kwamen ze al schreeuwend dichterbij
Het was toen heel dichtbij alleen het viel ineens stil. Een half uur later doe ik de tuindeur nog eens open, zit daar ineens een zielig hoopje kat
Snel naar binnen, maar ze was duidelijk aangeslagen: plukken haar overal en ze miauwde niet terwijl ze normaal de oren van m’n kop kletst
Dus ik heb haar wat eten gegeven en wou nog knuffelen maar ik denk dat ze echt van dr apropos was want ze sjokte meteen naar dr favoriete stoel
Ik was zo geschrokken, toen ik eenmaal dat gekrijs hoorde zag ik al helemaal mijn bebloede kat voor me waarmee ik met spoed naar de dierenarts zou moeten. Dat viel dus gelukkig mee maar pff van opluchting/schrik nog even een potje gejankt om 1 uur s nachts toen kon ik natuurlijk niet slapen dus ik ging om 3 uur nog naar de wc en toen lag ze gelukkig lekker te ronken
Ik was van plan vandaag naar kantoor te gaan maar ik heb dus amper geslapen en ze verdient heeeeeel veel aandacht vandaag
Heel verhaal haha maar ik was echt geschrokken van dr, ze heeft wel vaker mot met andere katten (denk ook te weten welke het was, zit hier echt een rot kater) maar dit was another level