Kattentopic #3

Ik was een weekendje weg en vanmorgen viel me op dat mijn kat steeds op de bak ging staan maar niet kon plassen. Net de dierenarts gebeld en nu gaan m’n ouders met spoed met m’n kat erheen omdat ik zo nog een afspraak heb op werk. Ben zo blij dat ze dit kunnen doen maar ben zo zenuwachtig dat het ernstig is… ouders zijn het weekend langs geweest maar hadden er niet op gelet of hij goed plaste (snap ik, was nooit een issue en bak staat boven dus niet waar je de hele tijd bent ), dus ben zo bang dat hij het al langer heeft… :pensive:

3 likes

Mijn kat had ook weer een actie hoor.

Ik was aan het koken, zij zat op de trap in de gang waar ook mijn schoenen stonden.
Ineens hoor ik een bonk, vervolgens gemauw, weer gebonk, en vervolgens vliégt ze als een bezetene mauwend door de gang naar de woonkamer, terwijl er iets achter haar aan bonkt.
In de woonkamer rent ze doodsbang keihard rondjes, ik hoor mijn man er achteraan rennen en roepen “stop stop sta stil!!”
Dus ik ging snel kijken, zat ze inmiddels al boven op een muurplankje, met een schoen naast zich, doodsbang te kijken. Dus ik dacht misschien zit een veter vast aan haar nagel ofzo, dus ik zoeken, roept mijn man “ze heeft hem gewoon in haar bek!!” :face_with_raised_eyebrow:
Zit ze gewoon met die veter in haar bek?! Wat ze blijkbaar niet doorheeft ofzo?! Ze heeft gewoon zelf die schoen echter zich aan getrokken. :crazy_face: 🥲
Mijn god wat een clown. :joy:

Nu zit ze nog steeds een beetje boos en verontwaardigd te kijken alsof wij het hebben gedaan. :thumbsup: Is goed meid.

20 likes

Je doet toch ook geen veters aan een schoen!!! Mijn kat zit in de sokkenfase, dus ik mis elke keer sokken van de waslijn, vind ze overal :joy:

1 like

Ach wat een ellende, gedoe met de beestjes is elke keer weer zo enorm spannend :pensive: hopelijk is er snel uitsluitsel en valt het mee. Wel goed van je dat je het zo snel hebt opgemerkt zeg

2 likes

Hahahaha jeetje ik zie het ook echt helemaal voor me :rofl:

1 like

Oké ik wist dat mijn katten bijzonder zijn qua eten; ze eten bijvoorbeeld graag komkommer en tomaatjes. Maar net worden de sugar snaps gewoon uit de pan gejat?! :face_with_monocle:

Edit: fuck mijn kater heeft er dus eentje opgegeten maar lees nu online dat peulvruchten onverteerbaar zijn voor katten? En giftig? Hij heeft m echt helemaal op dus kan nu niks meer doen. Hij gedraagt zich normaal. What to do?!

1 like

Misschien voor de zekerheid de dierenarts even bellen? Die zal vast kunnne zeggen wat nu het beste is

Hopelijk valt het allemaal mee en is er niks ergs :cry: echt katten… alsof ze echt 9 levens hebben soms

1 like

Heb idd even gebeld, dacht dat ze al dicht zouden zijn maar niet! Ze gaat even voor me bellen met het vergiftigingencentrum, maar dacht dat t geen kwaad kon :pray:t2:

Ja haha ik denk altijd: als t giftig zou zijn zouden ze t toch niet eten uit instinct? Maar niet dus lol

2 likes

Het lijkt mee te vallen! Dierenarts denkt stress van twee dagen niet buiten geweest en/of minder aandacht omdat ik er niet was. Dierenarts zei dat ze al stress kunnen krijgen van bv paar dagen niet buiten komen (ziet ze vaker in de herfst en winter) en dan ze dan niet plassen. Blaas was leeg dus hij had eerder wel geplast. Voor de zekerheid urine opvangen en laten checken en verder veel water geven.
En ja wat een stress kan je ervan krijgen hè. Ik ga hem nu lekker vertroetelen

10 likes

Ahhh wat een opluchting, heel fijn nieuws! :relaxed: eigenlijk is de conclusie dat je gewoon 24/7 bij hem moet blijven omdat hij je écht niet kan missen haha

1 like

Mijn mannetjes kitten/kat van nu een half jaar gromt sinds kort soms heel laag als hij met een speeltje los gaat. Ook als de andere kitten niet in de buurt is. Dacht eerst dat ze hier naast aan het boren waren maar dat was het dus niet. Iemand anders zijn katten net zo gek? Lees wel dat het vaker voorkomt en gewoon een soort prooi bescherming is terwijl hij ook heel vaak zijn speeltje komt brengen maar heb dit met alle andere katten die ik zelf / mijn ouders heb gehad echt nog nooit gehoord. Verder is het de aller grootste knuffel kont en staat lelijk doen naar mensen niet in zijn woordenboek dus moest zo lachen toen hij net weer grommend voorbij sjokte met z’n speelgoed eend in z’n bek.

7 likes

Dat deed onze kat ook rond die leeftijd maar op een gegeven moment stopte dat ook weer haha. Volgens onze katten therapeut is het niet erg hoor, sommige katten doen dat nu eenmaal.

2 likes

Fijn om te horen dat het ook vanuit een andere bron dan het internet geen kwaad kan!

Mijn nieuwe kat (nu bijna een week hier) is best wel angstig. Elke dag gaat het een stapje beter, maar overdag verstopt ze zich altijd, omdat de buren aan het verbouwen zijn. Dat gaat echt nog maanden duren, voordat die klaar zijn. Ik ben dan zo bang dat ze niet aan die geluiden gaat wennen, het zijn ook steeds andere geluiden. Kan iemand me gerust stellen? :sweat_smile:

Ah ik vind een week al heel snel dat het elke keer stapjes beter gaat hoor. Een week is nog maar kort! Geef haar wat tijd en laat haar gewoon lekker haar gang gaan, komt waarschijnlijk vanzelf goed. Ik weet niet wat haar achtergrond is, maar wij hebben een poes die inmiddels na ruim anderhalf jaar bij ons volledig op haar gemak is, maar zich nog bijna altijd verstopt bij nieuwe geluiden of mensen over de vloer. Dat klinkt heftiger dan het is, maar voor een kat die gedumpt is (en we weten ook niet wat voor baasjes ze daarvoor had) vind ik dat een hele verbetering.

1 like

Mijn kitten is niet de meest slimme in zijn soort. Ik ging gisteravond sinds lange tijd weer eens in bad en mevrouw zit in eerste instantie netjes te kijken vanaf het toilet. Maar blijkbaar was ze te nieuwsgierig en wilde ze dichterbij komen waarbij ze zo in het bad valt. Ik had dus een compleet doorweekte kat en een waterballet in huis want ze wilde zich niet laten afdrogen met een handdoek.

6 likes

Dit inderdaad @dekleinespin Een week is al best snel. Onze kat was ook heel schrikachtig in het begin, maar nu is ze helemaal op haar gemak bij ons. Zelfs bij bezoek komt ze even kijken. Van een onverwacht geluid kan ze nog steeds bang zijn (ik had laatst weer eens hakken aan, toen was ze bang van het getik op de vloer), maar van de normale omgevingsgeluiden kijkt ze niet meer op.

1 like

Bedankt voor jullie antwoorden, @Bells en @Duchess! Dan ben ik weer gerustgesteld.

1 like

Paar dagen terug ging het vanuit het niets weer mis, mijn ene kat viel de andere weer aan. Paar dagen uit elkaar gehouden, vanaf vandaag weer (alleen als we er bij zijn) bij elkaar en dat ging eigenlijk al wel weer aardig goed, maar de kat die steeds aangevallen wordt had opeens zo’n typische drukke kattenbui en toen ging de ander er dus achter aan en viel hem weer aan. :sob: Overal weer plukken haar en kattenpis. Nu weer minimaal twee weken apart en morgen de dierenarts weer bellen voor een afspraak, want nu het aanvallen plots weer begint ben ik echt bang dat er weer iets met zijn nieren is en we straks de tweede kat van dit jaar in kunnen laten slapen. :sob:

Echt weer janken dit. Zo even dierenshampoo ophalen bij mijn ouders, want arme Muis stinkt nu helemaal naar kattenzeik.

Eerste keer dat ik hier meeschrijf, maar ik ben sinds kort ook een proud catmom. Mijn vriend en ik wouden al 3 jaar een kat of hond adopteren (in onze beide families altijd katten en honden gehad vroeger), maar we vonden ons appartement niet geschikt genoeg. Onlangs naar een koophuis verhuisd en we zagen via het asiel een ragdoll van maar liefst 19! jaar (of ze écht 19 jaar is durf ik niet te zeggen, maar ze lijkt wel zeker 14-15 jaar te zijn dus geen idee). Zat ook blijkbaar al een hele tijd in het asiel omdat haar leeftijd iedereen afschrikte, zo triestig.

Long story short: ik heb nu een oma’tje in huis en ze is een echte knuffelaar, maar soms ook grumpy. Ik hoop dat we haar toch nog voor even een mooie thuis kunnen geven, ze voelt zich toch al heel erg thuis iig.

Catspam incoming. :sweat_smile:

104 likes