Kattentopic #3

Ik zit in de herfst en winter graag met een dekentje op de bank en m’n kat drapeert zichzelf dan tussen mijn benen en de rugleuning en ik smelt bij het aanzicht ervan
Dat dikke fluffy lijf helemaal uitgestrekt en nu ook nog eens die witte sokjes voor dr hoofd, waar heb ik dit aan verdiend

Ik ga ook steeds veel te laat naar bed omdat ik dit gewoon te gezellig vind zo s avonds

bonusfoto van eenzelfde situatie overdag want dan ligt ze er net zo graag

:two_hearts::sob:

44 likes

M’n kittens worden morgen gecastreerd en gesteriliseerd en ze mogen daarom vannacht geen eten omdat ze nuchter moeten zijn. Voel me zo schuldig dat ze niks kunnen eten straks, maak me maar op voor een nacht vol klaagzang :pleading_face:

4 likes

Hoe is het gegaan? Mijn kitten heb ik helemaal niet gehoord die nacht! Had me ook voorbereid op weinig slaap :joy:
Succes vandaag :heart:

1 like

Haha viel eigenlijk ook enorm mee! Alleen vanochtend zijn ze enorm aan het janken om eten. Kijk nu al op tegen de reismand 🥲.

1 like

Soms vraag ik me af of mijn kat geen stokstaartje in vermomming is

59 likes

Grappig he, mijn vorige kat deed dat ook vaak, zo leuk om te zien.

1 like

Heb nu natuurlijk 2 kittens, en ook 2 kattenbakken met klontvormend grit, wat best fijn qua structuur is. Mijn hele huis ligt elke keer vol! Gisteren gestofzuigd, maar nu weer een zooitje.
Vooral de (grote) deurmat bij mijn voordeur (1 bak staat in de gang)

Een steelstofzuiger lijkt me wel handig om dan elke dag even erbij te pakken. Maar welke?
Iemand hier goede ervaringen met een bepaald merk/type?

Zou het fijn vinden als het dus krachtig genoeg is om ook die deurmat gritvrij te kunnen maken dus voldoende zuigkracht. Zie zoveel merken en soorten!
Een Dyson komt overal het beste uit de test, maar ja, best wel een behoorlijk aankoopbedrag, pfff…

2 likes

Zo grappig, mijne doet dit ook

2 likes

Ik heb een Dyson en ben er letterlijk elke dag nog blij mee. Ik heb ook 2 kattenbakken en 1 kat die altijd lekker wil graven en een soort gecko pootjes heeft ofzo want het blijft altijd aan haar plakken en dan ligt het zelfs aan de andere kant van het huis.

Ik stofzuig dus ook elke dag en juist daarom vind ik de Dyson ideaal omdat je hem zo pakt en je geen gedoe hebt met snoeren.

Ik heb die van mij tweedehands gekocht dus het viel mee met de prijs.

2 likes

Spannend! Heb je ze alweer terug?

Ik besef me nu dat ik ook binnenkort een afspraak moet maken, ze hebben alleen bij de laatste keer dierenarts (vaccinaties etc) niet gezegd wanneer ze haar willen steriliseren, dus bij welk aantal maanden of een gewicht… ze is nu net iets ouder dan 5 maanden. Google zegt allerlei verschillende dingen maar denk dat ik vast maar een afspraak maak voor als ze rond de 6 maanden is? Vind het wel nu al spannend haha :sweat_smile:

Oh ja, kan ik ook eens in de gaten houden, 2e hands. Ga wel even research doen of er goede alternatieven zijn voor Dyson ook.
Snoerloos lijkt me zo ideaal!

Mijn vorige katten konden naar buiten door het kattenluik, en had dan vlak bij de achterdeur, onder een afkapping, hun bak staan. Dus al dat fijne grit is even wennen haha. En open kattenbakken natuurlijk, zal eens kijken op welke leeftijd de kap erop mag.

Jaa kon ze vanmiddag al ophalen, ze lopen nu beetje sneu door huis te dwalen, misselijk van de narcose. Zo zielig…

Zou inderdaad zo snel mogelijk een afspraak maken ja! Hier was er ook al wel een wachtlijst voor zulke ingrepen en vanaf 4-6 maanden kunnen ze al vruchtbaar zijn.

Ooh ik heb altijd gewoon meteen de kap erop gehad hoor, denk dat dat al een stuk scheelt. Wel het klepje open want dat snapte ie nog niet. Ik heb trouwens een uitloopmatje voor de bak liggen en dat scheelt ook een heleboel aan grint.

1 like

Sinds een paar weken komen mijn katten ineens zo’n twee keer per week op schoot zitten en tis zo gezellig🥰

Edit nou de gezelligheid duurde welgeteld 3 minuten want toen hoorden ze ergens een geluidje :joy:

28 likes

Ah! Kan het natuurlijk ook gewoon proberen, hoe dat gaat. Ga het komend weekend even doen, dan ben ik er overdag bij. Uitloopmatje moet nog ergens in de berging liggen, zal die ook even zoeken.

Ik heb de Dyson voor kattenharen gekocht op Black Friday vorig jaar en ik ben er elke dag weer blij mee! Bij mij staan de kattenbakken op zolder en elke dag ligt er zo’n goor spoor op de trap

Edit: oh lol, ik zeg bijna exact hetzelfde als @Echo haha. Daaraan kun je zien dat het echt een fijn ding is

3 likes

Potverdikkie, ze zijn dus echt top, maar zo’n smak geld haha! Maar ga de aanbiedingen komende week wel even in de gaten houden.
Ik woon superklein (40 m2) dus 1 bak staat in de woonkamer, dus zie de korreltjes ook echt goed.
Maar heb ook geen zin om elke keer die stofzuiger tevoorschijn te halen als ik thuis kom uit werk.
Luxeprobleem, i know…

1 like

Jaaa dat herken ik helemaal! Ik woonde hiervoor gelijkvloers en die korrels lagen o ve ral. Had een loopmatje liggen, heb zo’n constructie met rollers waarbij het grind tussen de pootjes uit hoort te vallen geprobeerd en allerlei verschillende soorten kattenbakvulling gekocht, maar niks hielp. Toen heb ik een goedkope robotstofzuiger gekocht en die werkte echt top! Totdat hij hier per ongeluk van de trap vloog haha. Dat is misschien ook nog een optie voor je

1 like

Ik woon dus ook gelijkvloers, dus het ligt hier ook overal. Voordeel is dan weer dat zo’n robotstofzuiger niet van de trap kan vallen :wink:
Maar zou ook nog een optie kunnen zijn. Ga me er eens in verdiepen.

2 likes

Ik moet zo lachen om mijn kat, ze heeft echt de luchtaanval-sprong helemaal ontdekt, van die hele hoge verre sprongen om een prooi te pakken.
Doet me denken aan vossen die zo een prooi in de sneeuw pakken.

LCpH

Ik heb er helaas geen filmpje van nog, daarom hier een foto van haar schattige kinnetje. :pleading_face: :heart_eyes:

41 likes