Mijn vriend appt “oh shoot echt een miskoop bij de appie gedaan”
…
Zo veel berichten
De opvang waarvoor ik vrijwillig, verkoopt dit jaar geen kalender dus ik heb met mijn domme kop gezegd: “oh ik zal dat wel regelen!”
Ben nu al dagen bezig met een kalender te maken. Gelukkig wel heel leuke foto’s ontvangen:
Ah ze verkopen niet?
Ik zou het zo kopen.
De opvang hier in de buurt moet noodgedwongen kiezen om een tijd geen katten op te nemen omdat de kattenziekte hier heel erg heerst in de buurt vind het zo erg voor ze, die mensen vangen met zo veel liefde katjes op en ook onze adoptant komt bij hun vandaan. Zou rond de feestdagen toch graag iets van spullen naar ze willen sturen. Waar hebben ze dan het meeste aan?
Haha ja dit snap ik echt volledig <3 Maar ik dacht een asiel met meerdere katten in één kamer is ook wel weer iets anders dan katten buiten in een kolonie. En dankje voor al je tips! Hmmmm heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel en goed nadenken maar of het slim is.
Jij hebt dus ook veel katten in opvang? En ook konijnen toch? Hoe doe je dat allemaal naast werk e.d.? <3
Dan weet ik waar jij in de buurt woont (Ik volg ze op Facebook). Echt sneu dat Vond die facebookposts erover ook zo sneu. En zelf zou ik voor of geld gaan of bv mandjes/dekentjes/speelgoed/handdoeken.
Ik ben trouwens blij dat ik mijn katten heb laten vaccineren. Mijn moeder vond dat altijd een beetje onzin ‘want ze komen toch niet buiten?’ en had dan echt moeite om haar te overtuigen.
Ze verkopen dit jaar niet zelf kalenders omdat ze het te druk hebben. Ik heb dus zelf een kalender gemaakt, overmorgen komt de testversie en als die goed is, ga ik zelf kalenders verkopen en dan doneer ik de winst aan de opvang.
En wat lief dat je iets wil doneren! Als je twijfelt kan je ze ook altijd mailen en vragen waar ze nood aan hebben!
Mijn buurvrouw is zo lief.
Mijn kat lag deze zomer vaak buiten onder haar overkapping op een stoel. Ze heeft de stoelkussens nu allemaal binnengehaald. Op een stoel heeft ze speciaal een kussen achter gelaten zodat mijn kat daar lekker kan liggen uit de wind
Ik heb begin dit jaar een zwerfkatje in huis genomen die opeens rondom ons appartement verscheen.
Gisteren kwam ik thuis en zag ik op dezelfde plek een nieuw koppie
Je kan zien dat het een zwerfkatje is doordat hij/zij zo vies is
Ik heb wat voer neergelegd en dat was een paar uur later op. Ik zag dat hij/zij door het kapotte rooster ging aan de zijkant van ons gebouw, echt precies waar ook mijn kat eerst zat.
Ja we hebben het over dezelfde dan denk ik! Zag dus al op Facebook voorbij komen dat ze wat cadeautjes gehad hebben dus zo kwam ik ook op het idee.
@Amandelbloesem & @inezweski jullie ook bedankt voor de tips!
Max is hier nu vanaf zaterdagmiddag, en het gaat echt top. Macy en Max hebben elkaar echt helemaal gevonden. Overdag ravotten ze, lekker achter elkaar aan rennen, spelen met van alles wat op de grond ligt (het lijkt hier wel een speeltuin qua kittenspeeltjes)
Ze slapen sinds vandaag ook samen, en vanmiddag heeft Macy Max voor het eerst gewassen. Zo blij mee!
Heb daar een lief filmpje van maar weet niet hoe ik die hier moet plaatsen, en te groot denk ik.
Heb wel een foto van het slapen.
Deze foto is wel grappig, Macy paste paar weken geleden nog in dit bakje (staat er ter bescherming van toetsenbord van werklaptop, gebruik die als extra scherm) maar ze groeit er toch aardig uit inmiddels haha
Deze is heel lief, close up van de kussentjes van voetje van Macy, sommige zijn niet vies, maar zwart van kleur
Jouw post motiveren me echt om als vrijwilliger voor het asiel te gaan werken
Ik denk dat ik niet klaar ben voor pleeggezin haha, dat zou ik heel graag willen maar ik hecht heel snel en ben emotioneel ingesteld. Dan liever in het asiel plasjes dweilen haha!
Oeh ja dat zou ik ook niet weten.
Ik ga het gewoon proberen, soort van op hoop van zegen!
Ik ben sinds kort pleeggezin en zoveel mensen zeggen tegen mij dat ze dit niet kunnen omdat ze zich dan hechten en dat vind ik zoooo jammer. En ik wil het echt niet bagatelliseren want het is ook echt heel moeilijk en ik hecht me ook heel snel (ik hecht me zelfs aan de auto voor mij als ik lang achter iemand rijd op de snelweg).
Maar in ieder geval waar ik woon is een tekort aan pleeggezinnen en als er hele jonge kittens binnen komen die nog hulp nodig hebben met eten enzo en er is niemand die ze kan nemen worden ze ingeslapen. Dus ja, afscheid nemen is echt lastig maar stel je voor dat ze dood gaan omdat niemand voor ze kan zorgen? Dat is toch veel erger
Wou dat ik meer ruimte had thuis, dan zou ik ook dieren willen opvangen ben ook helemaal overtuigd sinds ik las dat pleeggezinnen zeiden dat ze het helemaal niet leuk vinden als mensen tegen ze zeggen “wat knap dat je dat kan, ik zou het echt niet kunnen om dan weer afscheid te nemen, ik zou te veel van ze houden!” omdat dat eigenlijk impliceert dat zij niet genoeg van ze houden als ze ze kunnen laten gaan. Maar als je ze niet laat gaan, komt je plekje niet vrij voor weer nieuwe dieren die je nodig hebben.
(Ik moet echt groter gaan wonen )
Ja precies. Juist om zoveel zorgen en tijd in zo’n beestje te stoppen en dan toch laten gaan is toch het ultieme houden van? Want je doet het niet voor jezelf.
Ik heb al mijn foster spulletjes opgeborgen (ook vooral door ruimte gebrek) maar het is nu zo leeg in huis en ik zag net een berichtje dat ze mensen zoeken die thuis zijn met de feestdagen dus ik ga denk ik binnenkort toch maar weer voor de 3e keer beginnen.
Doen! Is hartstikke leuk Ik doe het sinds 1.5 maand elke 2 weken. Zou wel meer willen, maar lijkt me nu geen goed idee met alles dat er hier op dit moment loopt.
Pleeggezin zijn is hier helaas geen optie, dus dan maar knuffelen en kattenhokken schoonmaken
En typisch! Sowieso dat een echte kat daar weer niet zo op klimt inderdaad (uitzonderingen daargelaten!)