Kattentopic #3

Oh deze gaat op mijn lijstje als babygift voor de katten.

Ja, ik ben zo’n gek die hun iets wil geven ter afleiding wanneer de baby er is. :raised_hand:

9 likes

Ach het wordt vast wel bezorgd in een doos, dus helemaal weg is het geld niet!

6 likes

Je komt in eerste instantie hier (en in andere topics mss ook wel) om advies vragen, daar geven mensen dan antwoord op en vervolgens ga je dwars tegen dat advies in “ja maar dit dat”, je vraagt dingen maar wil er eigenlijk geen echt antwoord op want je hebt zelf je antwoord toch al en doet toch wel wat je wil.

2 likes

Hee ik vind het echt vervelend dat je nu een naar gevoel hebt gekregen. Snap wel dat na de zoveelste vrij spottende reactie dat niet leuk overkomt voor jou. Hoop alleen dat je kan begrijpen dat echt veel mensen steeds de moeite en tijd hebben genomen om uitvoerig te reageren op je berichten de afgelopen weken. Vanuit eigen kennis en ervaring. Er zitten hier ook dierenartsen, mensen die dieren opvangen, etc., experts dus. Dat doen ze vooral omdat ze écht het beste voorhebben met dieren. En daarbij is het dus echt heel frustrerend dat je alle informatie in de wind slaat en precies doet waar je voor gewaarschuwd bent, omdat dat niet in het belang van het dier zou zijn. En dat als jouw reactie erop is van nou ik zeg al niks meer, hoop dat je beseft dat dat komt omdat de zorgen terecht zijn.

10 likes

Ik hoop dat je inziet dat iedereen het ‘t beste voor heeft met de kat die je nu in huis hebt en dat je nog terugdenkt aan alle adviezen die hier al gegeven zijn (en er wellicht dan iets mee doet).

Het heeft echt niets met jou als persoon te maken, we willen gewoon dat dat beestje goed terechtkomt. Helaas hebben de mensen waar je de kitten van hebt geleend ook niet goed nagedacht (gezien het gewicht, vermoeden dat de kat veel jonger is dan gezegd, nog geen vaccinaties en waarschijnlijk dan ook geen ontworming en dergelijke)…

1 like

Ze willen de doos.

Ik vind je reacties heel moeilijk plaatsen. Het lijkt erop dat je het fijn vindt veel aandacht te krijgen op het forum, door de hoeveelheid en de vorm van de vragen. Bijv ook dingen die je online kunt opzoeken. Er zijn tal van opvoed boeken over katten. Vervolgens vind ik het dan weinig consistent dat je er 3 dagen de tijd voor neemt voor je iets meldt over deze nieuwe kat.
Hierdoor word ik toch wat achterdochtig, het verhaal lijkt niet te kloppen.
Misschien zijn je gedachten inderdaad zo all over the place, of vind je het lastig zelf beslissingen te maken? Het komt op mij over alsof je misschien irl ook iets te hard je best doet, iets te clingy bent en aandacht vraagt (indien nodig negatieve). Dit is puur aannames, dus misschien sla ik de plank helemaal mis. Maar een forum waar mensen heftig op je reageren (het lijkt me niet leuk voor je om deze negatieve feedback te krijgen), kan je gewoon wegklikken. Dat zegt misschien wat, dat je daar aan vast blijft houden / het opnieuw met een nieuw naam blijft proberen? Realiseer je dat je goed bent zoals je bent, zoek mensen die je waarderen en waar je je goed bij voelt / die je kan vertrouwen.

4 likes

Ja dit klopt helemaal
Behalve dat clingy, irl heb ik juist een mega muur.

Reden dat ik terug blijf komen is denk ik niet voor aandacht, maar omdat ik het hier meestal leuk vind. En ik vertrouw jullie meer dan Google. Het extreem veel vragen stellen en advies is denk ik idd onzekerheid ofzo

Thanks iig

Puzzelen is ook leuk.
Koop een boek als je Google minder vertrouwt. Liesbeth puts is prima.
Succes!

Dave en Dolly vinden m’n behang heel fijn om aan te krabben. Als ik thuis ben haal ik ze weg of -heel onpedagogisch- met de plantenspuit erop, maar 't probleem is dat ze 't ook doen als ik noet thuis ben, met stukken eraf. Daar heb ik me jnmiddels bij neergelegd, maar Dave doet 't ook in m’n slaapkamer, aan een holle muur bij m’n hoofd, waar ik wakker van word 's nachts. De plantenspuit maakt op hem totaal geen indruk, zo’n spuitbus met citroengeur ook niet. Wat zou ik nog kunnen proberen? Word er nu een beetje gek van.

Edit: er staat een krabpaal in de slaapkamer waar 'ie ook gewoon aan zit, en 2 krabplanken en een grote krabpaal in de woonkamer waar ook gebruik van wordt gemaakt.

Edit 2: ik heb nu Feliway besteld, heeft iemand daar ervaring mee?

Foto’s van de daders:

Dave

Dolly

21 likes

Ik ben een nieuwe Instagram begonnen voor m’n katten omdat ik niet meer op de oude kwam, en wil de foto’s chronologisch uploaden dus zit nu weer in de kittenfoto’s :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: (ze zijn hier tussen de 10 en 14 dagen oud)

Baby Skadi

Baby Emma

31 likes

Ik heb feliway gebruikt toen wij een nieuwe bank krijgen en ben er heel tevreden over. Weet alleen niet zo goed wat t gaat doen als er al eigen kattengeur/feromoon op die plek zit?

1 like

Ik als kersverse vrijwilliger in het plaatselijke asiel kan dit alleen maar bevestigen. Als er ergens met hart voor katten (En andere dieren) zitten dan is het daar wel. Hier zitten de kittens ook in kamers. In een heel enkel geval in een kooitje, maar dan is er iets mee.

2 likes

Elke keer als ik zoveel nieuwe berichten zie denk ik: nee hè, het is weer zover :cry: . Wat een joy zou het zijn als het 70 berichten met poezen foto’s waren geweest.
@Kaaskroketje ik vind het heel naar voor je dat je je buitengesloten / gepest voelt. Weet dat iedereen hier het beste voorheeft met het welzijn van katten en van daaruit reageert, ook als daarmee een negatieve reactie wordt gegeven op degene die iets post. De reacties worden denk ik feller naarmate je vaker advies vraagt en daarna vertelt iets te doen waarvan veel mensen denken dat het niet handig is.

5 likes

Het is ook al de derde keer ofzo dat @Kaaskroketje vraagt waarom ze hier altijd ‘kutreacties’ krijgt. Daar is ook al drie keer dezelfde uitleg op gekomen.

Het past gewoon in het patroon van vragen stellen en vervolgens advies negeren. Doodjammer dat er nu ook een ander levend wezen in het spel is alleen.

5 likes

Volgen jullie ook de kittenlady op insta? Ik vind het jammer dat ze de laatste tijd vooral op fergie en varkentje (cute ook hoor) focust. Ik mis een beetje dat je een nestje ziet ontwikkelen en ze echt ‘leert kennen’.
Mag ze uiteraard zelf weten :relaxed: Maar ik vind het jammer 🐈‍⬛

4 likes

Dekentjes weer

25 likes

Ik wacht trouwens op de dag dat we met :heart_eyes: of :smiling_face_with_three_hearts: kunnen reageren. Zoveel posts hier zouden die krijgen, direct meest gebruikte smiley hier.

3 likes

Ja hier ook inderdaad! Al zitten er wel wat katten in hokken, maar 2 hebben sowieso kattenaids, dus dat is logisch. Maar de meeste poezen zitten ook in een poezenkamer en de katers in het katerhok.

1 like

Wat ik me trouwens afvroeg (geheeel niet uit eigenbelang hoor nee nee :no_mouth: :no_mouth:) hoe zit het dat in een opvang vaak groepjes katten samen zitten maar het thuis een lang en mogelijk moeizaam introductieproces is als je een nieuwe kat erbij neemt, is dat puur omdat de kat thuis gewend is aan het eigen territorium dat z/hij voor zichzelf heeft en ze niet per se staan te springen om een ‘indringer’? Of doen ze in opvangen ook stapsgewijs een nieuwe kat introduceren? Hoe stellen ze het vast als ze zeggen “deze kat kan het heel goed vinden met andere katten”? En een vrolijke sociale kat is evengoed geen garantie op een goede match met de eerdere kat right? :pleading_face:

En hoe kan je inschatten of je eigen kat daar wel op zit te wachten, niet zeker? :grimacing:

@Flippie jaa ik volg haar en voel me ook altijd helemaal invested in alle dieren idd haha :heart:

2 likes