Kattentopic #2 (Deel 1)

Dat je afscheid kan nemen is inderdaad wel fijn, en logisch dat je veel moet huilen. Ik moet zelf al bijna huilen als ik het lees, het is gewoon heel verdrietig om je maatje kwijt te raken. :pensive:

Edit: gelukkig heb je steun aan je andere kat. Mijn andere kat kwam me op die avond ineens een poncho brengen, die had hij blijkbaar gevonden ergens boven in een kledingkast?! Ik wist niet eens dat ik hem had. Hij had nooit eerder spullen gebracht, maar hij was dus ook een beetje in de war (of wou mij troosten). Later kwam hij ook nog met een muts en een tasje. :sob:

6 likes

Wat super lief. Ik vind het altijd wel bijzonder om te merken hoe dieren kunnen reageren als je verdrietig bent. Ik weet nog dat mijn ex was vertrokken en dat ze in eerste instantie beiden het hele huis afzochten naar hem maar dat ze ook elke keer bij mij kropen en mijn gezicht gingen wassen als ik verdrietig was. En nu ligt het zusje al de hele tijd bij me terwijl ze normaal gesproken al lang en breed een eigen plekje op bed was gaan zoeken.

2 likes

Ja dat voelen ze gelukkig heel goed aan en kan echt een steun zijn. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja dieren voelen dat heel erg. De avond dat mijn moeder was overleden kwam de kat waar ik niets mee heb had bij me op bed liggen en is sindsdien ook heel aanhankelijk. En dat terwijl ie in 14 jaar nog nooit op bed heeft geslapen en nu elke nacht. :heart:
Hij was er trouwens ook bij toen ze overleed en later ook toen de hulpdiensten kwamen.

14 likes

Echt zo bijzonder dat dieren zo kunnen reageren. Ik hoor wel eens mensen heel laconiek doen over een huisdier en een dier echt zien als een product ipv een levend wezen. Ik snap dat echt niet want dieren voelen soms echt veel meer dan dat wij mensen denken. Ik heb mij ook veel eens verbaasd over het gemak waarmee sommige mensen hun huisdier weg doen. Maar ik heb dan ook echt een zwak voor vooral katten. Ik kan dus ook echt geen website van een dierenasiel bekijken ik word daar zo verdrietig van en mocht ik de ruimte hebben zou ik ze allemaal in huis nemen.

3 likes

Ik snap er even niks van. Heb echt drama geslapen, elk uur wakker geweest en maar spotify opgezet want de stilte was killing. Andere poes naast me en af en toe toch in slaap gedommeld. Maar nu helemaal wakker dus ik ga naar het toilet om daarna toch weer mijn bed in te duiken. Hoor ik getrappel op de trap en staat mijn meisje in mijn slaapkamer alsof er niks aan de hand is. Stond ze gisteren nog wankel op haar pootjes, klautert ze nu zo mijn bed op en kruipt luid spinnend tegen me aan nadat ze de tranen van mijn gezicht heeft gedroogd. Tuurlijk ze is nog veel te mager maar verder reageert ze alsof er niks aan de hand is.

5 likes

@McApple toen ik de vele berichten in dit topic zag, had ik gehoopt dat het goed nieuws was :pensive:

Geniet maar van je lieve maatje zolang het nog kan. Fijn dat ze nu naar je toe komt :kissing_heart:

1 like

Late reactie maar heel veel sterkte! Je hebt alles gedaan dat je kon.
Zo gek hoe dieren zijn he. Ze voelen zo enorm veel aan. Probeer deze laatste momenten te koesteren :yellow_heart:
Gun jezelf tijd om te rouwen en we zijn er voor je in dit topic!

1 like

Oh wat bijzonder. Snap wel dat je het helemaal niet snapt, maar wat fijn dat ze toch nog bij je is komen liggen! Goed van genieten is denk ik het beste wat je kunt doen :heart: Wat er morgen komt zie je dan wel weer.

1 like

Wat verdrietig van je kat :pensive: mijn vorige poes is op een soortgelijke manier overleden, ze viel in de nacht ineens van de vensterbank waar ze vaak sliep, hijgend en liet ook alles lopen. Ik had haar vast en toen ineens was ze dood…

1 like

Nou wat een stomme reactie van je moeder…ik hoop dat het goed gaat komen met je kat :heart:

Edit: sorry, ik lees te laat je update…wat klote, sterkte!

1 like

Bedankt voor al jullie berichtjes met jullie eigen verhalen en steun @Yellow @lauraD @Ferngully @Strawberry en @LastYoungRenegade. Ik heb hier heel veel aan. Het verdriet en de angst zal langzaam moeten slijten, maar het is fijn om te lezen dat dit ‘normaal’ is en vanzelf beter wordt. Ik ga denk ik inderdaad binnenkort eens met de DA praten om het wat beter een plekje te kunnen geven.

Bedankt nog in het speciaal voor @Willem en @OhMyGosh dat ook jullie je heftige verhalen op papier hebt willen zetten voor mij. De gelijkenis is heel verdrietig, maar heeft me gisteravond en vandaag al heel goed geholpen om rust te vinden. :white_heart:

En dan wil ik als laatste nog een hart onder de riem steken voor jou @McApple :heart: Wat een heftig verhaal, ook ik denk aan je. Heel veel sterkte deze dagen :pray:

10 likes

@McApple ik denk aan je vandaag :heart:

1 like

@McApple sterkte vandaag :heart:

1 like

Ik denk ook aan jullie @McApple :heart:

1 like

Dankjulliewel allemaal. Ik voel me zo naar en ondertussen probeer ik te werken terwijl mijn hoofd er totaal niet naar staat. Ben alleen maar aan het huilen :cry:

1 like

Heel veel sterkte vandaag en de komende tijd. :pleading_face: Je kunt hier altijd terecht om je hart te luchten.

Je kunt via Etsy ook personaliseerde aandenken maken voor je huisdier. Bijvoorbeeld een ketting of een portret. Een vriendin van mij heeft een portret laten maken en dat geeft haar veel troost.

Ja dat ga ik zeker doen. Ik heb gelukkig mega veel foto’s gemaakt de afgelopen jaren. En vanochtend toen ze naast me lag heb ik dat gefilmd. Aan beeldmateriaal geen gebrek gelukkig.

Ik sprak eerder met een vriendin over de situatie en waarom het mij zo raakte. En bovenal is dat natuurljk ook vanwege de liefde voor en van mijn meisjes. Maar ergens voelt het ook als een definitieve afsluiting van iets wat ooit is geweest. Mijn meisjes zijn als cadeau van mijn ex in mijn leven gekomen en diegene die nu ziek is draagt de naam die hij haar heeft gegeven. En ondanks dat ik de tijd met mijn ex echt wel heb afgesloten is dit een van de laatste mooie dingen van onze relatie wat ik nu kwijt raak.

5 likes

Wat heftig allemaal zeg, veel sterkte :heart:

1 like

Er is een klein wonder gebeurd! Ik ben net bij de dierenarts geweest in de volle overtuiging dat we afscheid moesten nemen maar de dierenarts wilde eerst haar temperatuur en gewicht controleren omdat ze vond dat poes er veel beter uitzag als gisteren. En wat bleek van mega koorts gisteren (41graden) was het gezakt naar een normale temperatuur (37,4 graden) en ze was ook aangekomen (400 gr) maar bovenal begon ze te blazen als een leeuwin naar de dierenarts. En een kat die stervende is zal niet genoeg energie hebben om zo te reageren. Dus euthanasie is van de baan. En voorlopig ga ik om de zoveel dagen maar de dierenarts voor een antibiotica injectie en ik ga haar elke dag een prednisonpil geven. We gaan haar in ieder geval monitoren en als ze straks wat aangesterkt is gaan we nog ik bloedprikken en kijken naar alle bloedwaardes. Het is zeker niet zo dat ze heel oud gaat worden, we gaan het per dag bekijken en we kunnen niet in de toekomst kijken maar ze is er nog!!!

59 likes