En bromelia’s zijn ook oke. En de meeste peperomia’s dacht ik ook wel?
Zonnebloemen, asters ook. Hertshoornvaren, hoya’s. Oja en veel vetplanten zijn ook geschikt (maar aloe vera niet!)
Mijne blijven eigenlijk van alles af. Al vinden ze mijn Alocasia Zebrina wel interessant, maar die heeft sprieten.
@Spaarlamp Wij hadden altijd kattengras, maar 1 van de 2 mag niet echt meer spugen ivm zijn suikerziekte, dus dat hebben we niet meer. Het is nogal een gedoe als de suikerspinner spuugt namelijk . Maar ze kijken dan inderdaad niet echt om naar andere planten.
En orchideeën en bamboe, mocht je daar blij van worden.
@LastYoungRenegade ah ja das fijn! Een van mijn katten is niet bijster intelligent en eet helaas echt alles wat hij tegen komt. Pluisjes, touwtjes, stof…durf echt giftige planten dus helaas niet aan anders had ik al zeven gatenplanten gehad.
Oja klopt idd! Ikzelf word niet blij van orchideeën want bij mij gaan ze altijd dood terwijl ik ze wel mooi vind.
Mijne zijn ook echt totaal niet intelligent, haha. Nog nooit zulke domme katten gezien
Heftig, arm dier. Hoop dat het meevalt
Deze tip wil ik even met jullie delen . Ik zag vandaag een tiktok waarop ze een kat met een tandenborstel aaide en die kat vond het fantastisch.
Nu heb ik het net bij mijn eigen kat uitgeprobeerd en hij kwam helemaal tot rust, ging luid spinnen en viel haast in slaap.
Misschien vinden jullie katten het ook wel mega fijn!
Huh zijn pannenkoekplanten niet giftig? Mijn vriendin heeft me dr helemaal panisch voor gemaakt waardoor ik de planten op drie meter hoogte heb gezet. Fijn om te weten!
Het goede nieuws is dat de kat de waterfontein heeft omarmd.
Het minder goede nieuws is dat ik een zwembadje om het ding ga zetten want het is één groot waterballet geworden. Speelgoed nummer 1 momenteel, met twee poten tegelijk totaan je elleboog en spetteren maar! Mijn arme vloer…
Onduidelijke foto maar ik ben blij! Mijn opvangkatje is heel bang en na zich 2 weken constant te verstoppen, kunnen we nu op een afstandje naar haar kijken als ze eet. De geur van tonijn is te sterk om te weerstaan denk ik
Mijn 2 katten moeten eigenlijk allebei dringend een gebitsreiniging. Heeft 1 van jullie dat weleens laten doen? Hoeveel was je uiteindelijk kwijt? En hoe zit het met bijhouden (en eventuele kosten)? De kat die het het meest dringend nodig heeft is namelijk een kat die nergens aan meewerkt en dat kun je onmogelijk bijhouden (meneer gaat dan helemaal door het lint).
Ah wat zielig, hij ligt er ook bij als zo’n zielig hoopje kat. Hopelijk kunnen ze snel een oorzaak vinden en wordt hij weer beter!
Ohnee wat erg
Ah, nee, dat is echt klote! Hopelijk gaat en blijft 'ie 't (weer) goed doen op de antibiotica.
Oh, arm ding! Ik duim voor jullie dat de koorts snel gaat zakken.
Ah nee wat zielig, duim heel hard mee dat ie opknapt
Oh nee wat kut. Arm diertje! Hoop dat ie beter gaat op deze antibiotica, sterkte
@LastYoungRenegade m’n kat heeft net een gebitsreiniging gehad, kostte wel behoorlijk wat, weet niet hoeveel precies boven de €400 iig, maar er zijn ook veel tanden getrokken bij haar. Moeten volgende week op controle en dan overleggen of het voor haar nog nut heeft om te gaan poetsen (want oud, weinig tanden en stress).
Ja, wij rekenen ook op boven de 400. Het is vooral het bijhouden erna dat ons zorgen baart en vooral bij de stresskat. Ben wel benieuwd wat ze bij jouw kat zeggen.
Ik heb het bij beide katten laten doen, tijdje terug al. Ik heb poeder gekregen om over het eten te strooien om het bij te houden, want de dierenarts zegt ook dat poetsen het beste zou zijn maar dat dat vaak zoveel stress geeft dat het eigenijk niet te doen is.
Mocht het weer nodig zijn zal ik dan toch weer zo’n behandeling moeten doen.
Hier wat ik heb betaald, is al wel een paar jaar oud, dus mogelijk nu duurder, maar ik heb ook een dure dierenarts, dus misschien is het elders wel goedkoper.
Zit jij bij dzeh?