Goeie tip! Het duurt niet lang geloof ik, maar wat is lang? En wat moet je er dan aan doen?
Nou ja als ik zie dat mijn katten naar elkaar beginnen te staren, grijp ik na even kijken toch wel in, gezien het hier echt goed mis ging. Inmiddels zijn ze gelukkig weer zoals voor de periode van het vechten. Je moet dan afleiden door bijvoorbeeld een te roepen of met spelen.
Als onze katten spelen krijgen ze soms ook een dikkere staart.
@the.rebel.club Ik wil je trouwens niet onnodig ongerust maken hoor, maar met mijn katten was dat vechten ook zo plotseling terwijl er voorgaande jaren nooit problemen waren, vandaar dat ik het toch even benoem!
Mijn katten hebben ook wel eens een dikke staart met spelen of ze springen alsof ze bezeten zijn met dikke staart en haren omhoog opzij. Nja ze blazen ook wel eens naar elkaar maar 5 min daarna liggen ze weer naast elkaar te chillen dus maak me niet zo druk.
Deze foto stuurde mijn vriend vanochtend door
Als je gaat eten aan de eettafel, gaat ze of tegen over je zitten op een stoel, of op de vensterbank zitten.
Hahahah lunatic cat
Die tong!
Mijn kleine mini krijgt nu een hartecho omdat de dierenarts de laatste keer een licht ruisje dacht te horen. En vanwege de maatregelen mogen we haar alleen bij de balie afgeven en niet mee naar binnen😭 Hopen dat het niks is, kan het me bijna niet voorstellen met haar energie, maar toch
Als bonus nog even deze hilarische foto😂
Te cute ik duim dat het goed gaat!
Ze deed het super goed zeiden ze, en: helemaal niks aan de hand met haar hartje🥳
Volgende stressmoment: haar sterilisatie volgende week dinsdag😂
Iemand ervaring met een volwassen kat die de hele tijd aan de tv blijft krabben? Zelfs als de tv niet aan is krabt hij
Had het ook al in het WJEKW-topic gezet, maar 1 van mijn kattenbeesten heeft aan mijn Dracaena zitten knagen. Meteen de dierenarts gebeld en die zei dat ik op overgeven en benauwd zijn moet letten. En de bek moest zo snel mogelijk gespoeld worden. Dat laatste kreeg ik niet echt voor elkaar, maar hij heeft al redelijk wat gedronken en heb wel wat kunnen spoelen. Moet zo werken (gelukkig niet zo lang) en voel me niet prettig dat ik hem alleen moet laten dan Maar heb helaas ook geen catsitter.
Mijn kat is echt super onrustig. Er zijn twee katten in de buurt erbij gekomen en er is een intense verbouwing naast mij bezig met veel herrie. Hij rent de hele tijd een en weer tussen binnen en buiten (inclusief snoekduiken door het kattenluik) en schrikt veel van die herrie van de verbouwing. Is er een manier om een kat rustiger/chiller te krijgen?
Feliway, kattenkruid of valeriaan eventueel?
Zorgen voor een veilig plekje waar ze rustig kan zitten maar dat heeft ze waarschijnlijk al. Een gestresseerde kat kan meestal best wat met rust laten/negeren heb ik altijd gehoord.
Ik heb net een bericht gelezen over een video waarin een jager een kat doodschiet die in een val gelopen is (zo’n kooi). Katje had een halsband om en is 3x in het hoofd geschoten en de kat was niet meteen dood. Ik heb de video niet gezien maar ben zo naar van dit bericht…dat gebeurde blijkbaar in dec vorig jaar in Duitsland.
HOE kun je zo zijn???
Dankjewel voor je antwoord!